Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mart '09

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Düşünce gücü

Eğitimli insanların dokuz düşüncesi vardır;

Baktıklarında berrak görmeyi düşünürler,
Dinlediklerinde, iyi duymayı düşünürler,
Görünüşleri bakımından sıcak olmayı düşünürler,
Davranışlarında saygılı olmayı düşünürler,
Konuşmalarında doğru olmayı düşünürler,
İşlerinde ciddi olmayı düşünürler,
Kuşkuya düştüklerinde soruları nasıl soracaklarını düşünürler,
Öfkelendiklerinde, sorunları düşünürler,
Kazancı gördüklerinde, adaleti düşünürler.

Demekki eğitimli insan olabilmek doğru düşünce demektir.Baktığını gören, dinlediğini anlayan, görünüşünde önce kendine saygısı olan, davranışında saygıyı kendine düstur edinen, konuşmalarında doğrudan yana olan, işlerinde ciddi olmayı hayat felsefesi edinen, kuşkuya karşı önce dinleyen ve anlayan, öfkelendiğinde sorunları önce düşünen, kazancı gördüğünde adaletten yana olan insan.Ben bunları neden yazıyorum; çünkü benim hayat felsefemin tam ortasına, merkezine bu dokuz kuralı koyuyorum. Çünkü herkesin bunları hayat felsefesi olarak kabul etmesini istiyorum.Yozlaşmış bir birey değil, aksine hayatla barışık, toplum bilinci olan, sevgiye hoşgörüye dayalı bireylerin yetişmesini istiyorum.Sürekli tüketen değil, üreten, herkesin yemek için değil yaşamak için yediği, bilgi ve birikim sahibi, tuttuğunu kopartan, cahilliğe değil akla önem veren, dinlemesini bilen, doğaya, hayvanlara, ilim ve irfana sahip bireyler yetişsin.Bu uğurda üzerimize düşeni yapalım, yapmaya zorluyalım. Ne kadar zorlarsak kendimizi o kadar temiz ve doğru bir birey oluruz.
işin özeti burdan geçiyo önce birey olalım, insan olalım, düşüncenin gücüne inanalım, düşünürsek, doğru anlarsak ve adaletli olursak herşey zamanla kendinden gelecek, sevgiyle kalın...


 
Toplam blog
: 6
: 1007
Kayıt tarihi
: 05.03.09
 
 

. ..