Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Şubat '07

 
Kategori
Kişisel Gelişim
Okunma Sayısı
3026
 

Düşünce yönetimi 2. Bölüm

Düşünce yönetimi  2. Bölüm
 

2- Zihni temizleme

Olumsuz Düşünce Kalıplarımızı farketmeden, bizi engelleyen, hayatımızı sabote eden düşüncelerimizi de fark edemeyiz. Fark etmediğimiz bir şeyi de kabul etmeyiz.

NLP tekniği bize eski düşünce kalıbını yenisiyle değiştirebileceğimizi söylüyor. Ama bunun için önce eski düşünce kalıbını zihinden çıkarmayı bilmek gerek. Temizlenmediği sürece bizi geren ve sıkıntı veren durumları da zihnimizden atamayız.

Birinci bölümde "3 dakika Meditasyonu" yapmıştık ya! Bunu neden yapmıştık?

Zihnimizin sürekli düşünce ve yorum ürettiğini, yargıladığını iyice farketme, düşüncesiz kalmanın zor olduğunu ama bu düşüncelerin bir çoğunun da zihnimizde endişe yarattığını anlamak için yapmıştık.

Şimdi eğer geçen bölümdeki bu meditasyon egzersizini sizinle birlikte yapan bir eşiniz varsa ne ala şanslısınız. Onunla devam edin. Yoksa hemen basit ama çok etkili bir başka tekniği kullanın.

Böyle bir eş bulmak sizin için zor olsa bile zoru değiştirmek için "Bu zor bir şey" demiyoruz. Böyle olumsuz bir düşünceyi zihnimizden geçireceğimize böyle bir eşin şu anda var olduğunu ve size eşlik ettiğini gözünüzde canlandırın. Zihninizde hem olumlu olanı canlandırmış olacaksınız hem de güçlü bir şekilde ihtiyacınız olanı kendinize çekmiş olacaksınız. Bu da quantum düşünce tekniğine giriyor. Sizin düşüncelerinizin quantum enerjisi düşündüğünüz şeyin quantum titreşimleriyle denk düştüğünde çekim yasasının ilkeleri doğrultusunda birbirini çekecektir. O yüzden olumsuz olanı seçmeyeceğiz. Bu da düşünce yönetiminin bir parçası.

Ayni şekilde düşünmeden durmanın da zor olduğunu düşünmek yerine mümkün olduğunu düşünmeyi tercih edin. Böyle olumlu düşünmeyi bilinçli olarak seçtiğimizde işimiz en az yarı yarıya hatta belki de daha fazla kolaylaşmış olacaktır.

Şimdi yine bir çeşit meditasyon yapıyoruz. Bunun için tek ve olumlu bir düşünce seçeceğiz ve net bir şekilde ona odaklanacağız. İçimizde meditasyonu ilk kez yapacak olanlar veya henüz yeni başlamış olanlar varsa bir düşünce yerine önlerindeki bir objeye ve/ veya kendi nefeslerine odaklanabilirler. Odaklandığınız sürece mesele yok. Ancak odaklanmakta zorlanırsanız düşünceden düşünceye atladığınızı fark ederseniz de panik yok.

İlk düşüncenize ( veya obje ve nefesinize ) geri dönün ve hep orada kalmaya çalışın. Zihniniz çalışmayı gerçekleştirirken rahat ve gevşek olmalı.Düşünce yönetimi yumuşak geçişlerle omalı. Hiç zorlama yok ! )

3- ZİHNİ İZLEME

Şimdi de şöyle bir şey yapacağız. 10 dakika boyunca zihnimizin içinde olup biteni dışardan izleyeceğiz. Aynen bir filmi izler gibi! Zihninize gelen düşünceler olacak ya bırakın aksınlar. Onlara müdahele etmeyin. Ama farkındalığınızı geliştirin.

İki şeye daha dikkat edin:

1- Düşüncelerinizin zihninize geliş hızı nasıl ?

2- Düşüncelerinizin yapısı genellikle nasıl ? Olumlu mu, olumsuz mu ? )

Düşünce ve duygularınızın yönetimi için daha ilerde yapacağımız çalışmalar için dikkat ve farkındalığınız çok önemli !

Tekrar ediyorum. Bu kez herhangi bir düşünceye veya objeye odaklanma yok. Sadece gelip geçmekte olan düşüncelerimize tanık (şahit ) oluyoruz. Odaklanma yerine izleme var. Ve tabii ki gözlemleme. Unutmayın gözlemde maksimum farkındalık vardır. Hiçbir düşünceyi gözden kaçırmayın ama hiç bir düşünce üzerinde de durmayın. Onları oldukları gibi gözlerken düşünceleriniz üzerinde hiç bir yorumda, analizde, eleştiri veya yargıda da bulunmayın. Sadece çok dikkatli bir şekilde gözlemliyoruz. Birer tanık olarak.

Öyle ki bu meditasyon/ egzersiz bittiğinde filmin hiçbir karesini atlamadan, hangi düşünceden diğer hangisine geçtiğinizi hatırlayacaksınız.

Demin söylediğim gibi eğer bu egzersizi de birlikte yapabilecek bir eşiniz varsa ilginç olur. Böylelikle 10 dakika boyunca yaşayacaklarınızı daha sonra birbirinize anlatarak paylaşmanız her ikinize de daha yüksek bir deneyim sunar. Bu kişinin cinsiyeti farketmez.

Şimdi başka hiçbir şey yapmadan rahat bir şekilde oturarak, ister gözlerinizi kapatarak ister tek bir nesneye odaklanarak zihnimizi izlemeye hazır mıyız ?

Bakalım onu ne kadar rahat bırakabileceğiz? Bakalım zihnimiz 10 dakika boyunca ne kadar huzurlu ne kadar sıkıntılı olacak? Bakalım hangi film kareleri oynuyor zihnimizin ekranında? Hangi kareyi bir diğeri izliyor? Evet haydi başlayın. Daha sonra tüm bu soruların cevabını, zihninizden kaçar düşünce geçtiğini isterseniz bir kağıda not edin.

Daha sonra tekrar görüşmek dileğiyle...

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 103
Toplam yorum
: 183
Toplam mesaj
: 57
Ort. okunma sayısı
: 2177
Kayıt tarihi
: 26.07.06
 
 

 Hacettepe Üniversitesi'nde Psikoloji okudu. İ.Ü. Gazetecilik mezunudur. Öğrencilik yıllarında İn..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster