Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Şubat '17

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Düşünceye düşünceyle karşı çıkılır, cezayla değil!

Düşünceye düşünceyle karşı çıkılır, cezayla değil!
 

: Bir tane insan hakkı ihlali vardır, o da kişiye farklı davranmaktır. İoanna Kuçuradi.


Kadın,   can acıtan haberlerde yer buluyor "Kadın" adımız çoğunlukla,  Gazetelerde, televizyon kanallarında, pek çok yerde  üzülüyorum hem de çok üzülüyorum  bu duruma ve aksini görebilmek duyabilmek için dualar  ediyor bir gurur kaynağı bulduğumda ise kanatsız uçuyor hissediyorum kendimi,

Kartal Kadıköy yolculuğu yapanlar bilirler, Kadıköy’den Kartal yönünde ilerlerken, Küçükyalı tren istasyonunun bulunduğu yerde sağda  bir sağlık ocağı vardır. Uzun süredir dikkatimi çekiyordu O sağlık ocağının adı, eve gidip araştıracağım kim bu Kuçuradi diyordum kendime eve geldiğimde ise günlük koşuşturmaya dalıp unutuyordum. Geçtiğimiz günlerde bu sözü kendime kaç kez verip, kaç kez tutamadığımı anımsadım ve utanarak hemen telefondan araştırmaya başladım. Çok sevindim, gururlandım. Kaydettim evde devam etmek üzere,

Eve döner dönmez de  oturdum bilgisayarın başına, yazdım meşhur  arama çubuğuna, sözkonusu sağlık ocağının adını; İonna Kuçuradi, pek çok değerimiz gibi kendisini de tanımıyordum. Utanarak öğrendim ki;  On parmağında sayısız marifet bir aydınımız, Prof. Dr. İonna Kucuradi,   4 Ekim 1936'da İstanbul’da doğdu. İlköğrenimini İstanbul Merkez Rum Ortaokulu'nda, ortaöğrenimini ise Zapyon Rum Kız Lisesi'nde yaptı. 1954'te girdiği İstanbul Üniversitesi Felsefe Bölümü'nden 1959 yılında mezun oldu. Aynı yıl Takiyettin Mengüşoğlu'nun asistanı olarak bu bölümde göreve başladı. Ancak bir yıl sonra görevden ayrıldı. 1965'te hazırladığı "Schopenhauer ve Nietzsche'de İnsan Problemi" adlı çalışma ile doktorasını tamamladı.


1965-68 yıllarında Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi'nde Felsefe ve Latince dersleri verdi. 1968'de Hacettepe Üniversitesi Sosyal ve İdari Bilimler Fakültesi Eğitim Bölümü'ne geçti. 1969 yılında yeni kurulan Felsefe Bölümü'nün başkanlığına getirildi. 1970'te "İnsan Felsefesi Bakımından Değer Problemi" adlı teziyle doçent; 1978'de ise "Aristoteles'in Ousia'sı ve Substans Kavramı" adlı çalışmasıyla profesör oldu. Hacettepe Üniversitesi Felsefe Bölümü'nün kuruluşundan bu yana başkanlığını yapmaktadır. Düşünceye düşünceyle karşı çıkılır, cezayla değil! diyen İonna Kuçuradi 'yi tanımaya devam edeceğim ben, herkesin de kendisini ve Türkiye'in yetiştirdiği değerleri  tanımasını arzu ediyorum haddim olmadan, ruhsal *"bağımızı, bahçemizi"  yeşertip coşturmaya çok ihtiyacımız var.

Kaynak;Felsefe Sözlüğü - Bilim ve Sanat Yayınları

*Mehmet Burakgazi

 

 
Toplam blog
: 209
: 350
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

Kurşun kalemden gelen ağaç kokusunun kağıtla buluşma büyüsüyle yoluna devam eden, Lise mezunu, ha..