Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ekim '09

 
Kategori
Güncel
 

Düşündüm de...

Bu hafta boyunca haber bültenlerini dinlerken düşündüm de ben ülkemi hiç mi hiç sevmiyormuşum. Utandım kendimden; hatta, yüzüm kızardı. Oysa bu yaşıma kadar - bu arada yaşım otuz; merak edenler için - hep vatansever sayardım kendimi. Ne bileyim; iş yaşantıma başlayınca vergimi düzenli verir, ondan öncesinde her alış veriş sonrasında faturamı alır; ülke kaynaklarının dışarı akmaması için okyanusda damla da olsa yerli malı kullanmaya çalışırdım.

Her vatandaş gibi IMF'ye borçlanmanın sakıncalarını az çok tahmin eder; keşke borç alınmasa derdim. Emperyalizm, faşizm, kominizm gibi izm'lerden pek anlamam; sadece bunu aklı olan her insanın anlayacağını düşündüğüm için karşı çıkardım IMF'e; ama, bu hafta Taksim'de yaşananları gördüm de, hakkaten yüzüm kızardı, kendimden ve vatanseverliğimden utandım. Demek ki, ülkesini benden daha çok seven insanlar varmış.

Yazıklar olsun bana ki, ben hiçbir protestoya katılmadım, yazıklar olsun bana ki, ben birilerini protesto ederken ülkemin milli kaynaklarına zarar vermedim. Demek gerçek vatanseverlik buymuş. Alacaksın eline molotof kokteyli, ki ben onları daha önce harç protestolarında, YÖK protestolarında bir de üniversitedeki kavgalarda görmüştüm, takacaksın yüzüne maskeyi, saldıracaksın sağa sola. Kıracaksın, yıkacaksın, yakacaksın. Nasıl olsa devlette para gani. Devlette olmasa da IMF'de var. Onlar bize borç verir öyle değil mi ama? Kendime sormadan edemedim bu insanlar gerçekten IMF karşıtı mı yoksa yandaşı mı? Bir insan karşıt olduğu bir şeye prim verir mi? Sonra bunlar gerçekten toplumda yaşamayı hak eden bireyler mi?

Aklıma koyun psikolojisi geliverdi o görüntüleri izlerken, herkes bilir ya sürüdeki ilk koyun nereye giderse arkasındakiler de oraya gider. O gün protesto için toplanmış bir grubun da koyunlardan farkı yok gibi geldi bana. İlk protestocu ne yaptıysa diğerleri de onu yaptı. Bilinçsizce saldırdı. İçlerinde gerçekten iyi niyetle protesto amaçlı orda bulunan insanlar eminim ki çoktu; ama, yazık ki yaşananların gölgesinde kaldılar. Nacizane bu eleştirilerimde onları tenzih edeyirum. Aslında başta da dedim ya ben kendimi eleştiriyorum. Yazıklar olsun benim vatanseverliğime...

 
Toplam blog
: 43
: 612
Kayıt tarihi
: 22.06.08
 
 

Gazi Üniversitesi sınıf öğretmenliği mezunuyum. Kitap okumak en büyük tutkum. Yazmayı da en az ok..