Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Temmuz '14

 
Kategori
Deneme
 

Düşündüren sözler-11

Düşündüren sözler-11
 

*Kayıkçı ile dalaşacaksan, bunu denize açılmadan önce yap.


*Bilim düşmanları da bilimin nimetlerinden yararlandıkları halde bir türlü düşmanlıklarından vazgeçemezler.

*Bilim ışıktır, aydınlıktır; bağnazlık karanlıktır. O nedenle bilimden uzaklaşan uluslar karanlığa gömülmüşlerdir.

*Zirvede kalmak önemli olabilir, ama oradan kendi rızanla inmeyi istemek çok daha önemlidir.

*Her zaman büyük küçüğü öldürmez, küçük de büyüğü öldürür. Aslında küçüklerin öldürdüğü büyük sayısı daha fazladır, ama görülmez. Küçük ya, ondandır belki!

*Hükümetler gücünü halktan aldığını söyler de halka neden zulmederler? Ne yaman çelişki? Güç alan, güce nasıl oluyor da zulmediyor?

*Bakış; dinler, sever, takdir eder ve konuşur.

*Yoksulluğu tembelliğinden kaynaklanan insana yardım ederseniz, onu dilenciliğe alıştırmış olursunuz.

*Zannedilenin aksine, asıl görünen dıştaki kirlilik değil, içtekidir.

*Denizi seyrederek balık tutamazsın.

*Ben olduğum gibi görünüyorum. Peki sen, beni olduğum gibi görebiliyor musun?

*Yıldızların güneşten çok küçük görünmeleri seni aldatmasın!

*Sevilmeyi hak etmeyen, hangi yüzle sevilmeyi isteyebiliyor?

*Gün gelecek insanlar bugünü de “mağara dönemi” olarak değerlendirecek.

*Dünyayı değiştirmeye gücüm yetmez, ama kendimi değiştirebilirim.

*Her gülüş bir çiçektir, bir güneştir. İnanmazsanız gülen insanların yüzüne bir kere de dikkatle bakınız.

*Fizikötesi fikirlerle uğraşarak hayatını geçirenler, fiziği kaybederler.

*Yol dağdan değil ama dağ yoldan şikâyetçi olursa haklıdır.

*Yanımdaydı; bir de baktım benden çok uzaklarda. Nedenini araştırdım. Gördüm ki birbirimizi anlamamaya başlamışız.

*Kayıkçı ile dalaşacaksan, bunu denize açılmadan önce yap.

*Mizah zekâ işidir. Espri yeteneği olan ve anlatılan bir espriyi anlayıp da gülen insanlar zeki kişilerdir. Anlamadığı halde bir espriye gülen kişiler için ise aynı tespitte bulunamam.

*Bana yalan söyleyip beni kandırdığını mı sanıyorsun? Hayır, beni kandırmadın; ben sana kandım.

*Bir gönlü viran eyleyen, başka bir gönlü nasıl abat edecek?

*Sen beni yenemezsin; istersem ben sana yenilirim.

*Ben geldim o gitti, ben bitirdim o başladı, ben söyledim o dinledi, ben kovaladım o kaçtı. Giden, başlayan, dinleyen, kaçan kim mi? O da bendeki bir başka ben…

*Sevdiğin ve yaşattığın kadarsın; ne az ne de fazla…

*”Kalbimi sana veriyorum, istersen al!” dedi. Ama aradım aradım alacağım kalbi onda bulamadım.

*Ben yalçın bir kaya olduktan sonra, senin kasırgalığın bana sökmez.

(Yakında kitap olarak bastırmayı düşündüğüm Oruç Baba'dan Aforizmalar-2 ön çalışmasından alınmıştır.)

 
Toplam blog
: 1081
: 980
Kayıt tarihi
: 30.07.10
 
 

Uzun yıllar çeşitli sitelerde Oruç Yıldırım adı ile yazı yazdım. Dört tane romanım ve çokca da de..