Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Kasım '14

 
Kategori
Deneme
 

Düşündüren Sözler-40

Düşündüren Sözler-40
 

Her canlı yalnız doğar, yalnız yaşar ve yalnız ölür. Nasıl ki ölüm her canlı için mutlaksa, yalnızlık da öyledir.

     *Ayna kadar dürüst birini bulmak için neler vermezdim!...

     *Giderken aklında bir soru işareti varsa; gerçekte gitmemişsin, hâlâ oradasın demektir.

     *Gönlüme misafir olmaya geldiysen, boşuna zahmet ettin. Çünkü bugün ve hiçbir zaman oraya misafir kabul etmiyorum.

     *İyilerin korkaklığıdır kötüleri küstah yapan…

     *Eyyamcıların meclisinde, alçak gönüllülerle alay edilir.

     *Beni ancak izin verdiğim kadar kırabilirsin, üzebilirsin.

     *Sahip olduklarını korumayı beceremiyorsan, daha fazlasını isteme!

     *Ben ruh eşimi aramıyorum, varsa zaten o beni arar ve bulur.

     *Harcanacak bir şey için, bazılarının “Neden harcadın?” diye hesap sorması ne kadar saçma!

     *Sen gülersen etrafını güler yüzlü insanlar doldurur; surat asarsan etrafındaki insanlar senden uzaklaşır. Ve sen de “Acaba neden insanlar beni terk ediyor?” diye kendi kendine sorar durursun.

     *İnsanlara hak ettiklerinden daha fazla değer, sevgi, övgü, ödül, mal ve tabii ceza da verme!

     *Yapamayan; yapana ve yapmak için çabalayana da karşıdır.

     *Aydın geçinen bazıları maalesef karanlığı artırmaya çalışıyorlar; oysa aydınların asıl görevi karanlığı aydınlığa çevirmektir.

     *Daha iyi bir dünya kurma vaadi ile geldiler, dünyanın canına okudular. Daha iyisini değil bana eski dünyamı verin…

     *En iyi direnme şekli gülmektir. Çünkü karşındaki ne yapacağını bilemez.

     *İçindeki dünya karanlıksa, dışarıdaki dünyada güneş doğsa da fark eden bir şey olmaz.

(Yakında kitap olarak bastırmayı düşündüğüm Oruç Baba'dan Aforizmalar-2 ön çalışmasından alınmıştır.) 

 
Toplam blog
: 1081
: 980
Kayıt tarihi
: 30.07.10
 
 

Uzun yıllar çeşitli sitelerde Oruç Yıldırım adı ile yazı yazdım. Dört tane romanım ve çokca da de..