Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Temmuz '14

 
Kategori
Deneme
 

Düşündüren sözler-8

Düşündüren sözler-8
 

*Herkesin kasaplık yaptığı bir ülkede, koyun olup da sağ kalmak doğrusu zor iş…


*Yanlış olan yol değil, yolcudur.

*Bozguna uğramış olan bir ordunun kahramanı da yoktur.

*Sadece benim için yağan yağmuru ne yapayım?

*Cenneti ve cehennemi çıkartırsanız, öteki dünyadan geriye ne kalır? Hiç…

*Giden de gelmeyen de beni ilgilendirmiyor, ben sadece kalanlara bakıyorum.

*Geri dönmeyeceğini bile bile yol verdim, gitti.

*Vicdanın varsa, sana ne kanun ne de mahkeme gerek!

*Kendini yönetmeyi bilen, dünyayı yönetmeye de aday olabilir.

*Gitmek istediğin yere varamadın diye üzülme; istemeye devam et. Bir gün mutlaka isteğin gerçekleşecektir.

*Her bildiğini söylemeye kalkarsan geveze ya da ukala derler; her söylediğini bilirsen memnuniyetle dinlerler.

*Bir daha açılmamak üzere kapanan kapı; artık kapı değil bir duvardır.

*Bazıları bizi aldattığını sanır, oysa biz bilerek aldanırız ve dolayısıyla onu aldatmış oluruz.

*Her düş kırıklığından çıkabilmenin yolu, yeni bir umuttur.

*Umudu kırık insan, potansiyel bir tehlikedir; hem kendi hem de başkaları için.

*Aradığın ışıksa ışık bulursun; ararken karanlığa ulaştıysan demek ki yanlış bir arayıştasın.

*Bugünün çılgınları, neden yarının kahramanları olmasınlar?

*Çeşme suyu kaynağından alıp getirmez; gelen suyu verir.

*Güzel konuşmak istiyorsan ağzını kalbine, güzel sözler duymak istiyorsan kulağını kalbine, güzel şeyler görmek istiyorsan gözlerini kalbine bağlamalısın.

*Başkalarını bilmen yetmez; kendini de bilmelisin.

*”Beni tüketmeye kalkanı, ben tüketirim.” Diyorsan kendine güveniyorsun demektir.

*Gittiğin yeri bilmen yetmez; duracağın yeri de bilmelisin.

*Özgüveni olmayanlar, alçaldıklarının farkına bile varamazlar.

*Ağacın dayanıklılığını sınayan fırtınadır.

*Senin işin köprü kurmak olsun; köprüden geçecekleri tespit etmek değil.

*İyi bir plânlama, işin yarısını halletmek demektir.

*Herkesin istediği biri gibi olmak için çalışırsan, belki olursun. Ama artık sen de ‘sen’ olmaktan çıkarsın.

*Neden zoru seçiyorlar doğrusu anlamıyorum. Çünkü dürüstlük; sahtekarlıktan daha kolay…

*Sefillerin, fitnecilerin, fesatçıların, çıkarcıların, rüşvetçilerin, şerefsizlerin, hainlerin hepsinin ortak noktası kargaşa ortamını çok sevmeleridir.

*Alçak zaten alçalabildiği kadar alçalmış. Öyleyse daha da alçalmaktan neden çekinsin ki…

*Söylediysen yap; yapamayacaksan söyleme.

*Kâğıt yoksa, kalem ne işe yarar? Tabii aynı şey kalemin yokluğu için de söylenebilir.

*Olmaz ya, diyelim ki oldu ve sordular: Kim çocukluk günlerine dönmek ister? İsteyenleri değil, istemeyenleri sayalım. Çünkü bu daha kolaydır.

*Yalandan da olsa, bir kere “Seni seviyorum.” Deseydi dünyalar benim olurdu.

*Herkesin kasaplık yaptığı bir ülkede, koyun olup da sağ kalmak doğrusu zor iş…

(Yakında kitap olarak bastırmayı düşündüğüm Oruç Baba'dan Aforizmalar-2 ön çalışmasından alınmıştır.)

 
Toplam blog
: 1081
: 980
Kayıt tarihi
: 30.07.10
 
 

Uzun yıllar çeşitli sitelerde Oruç Yıldırım adı ile yazı yazdım. Dört tane romanım ve çokca da de..