Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Mart '08

 
Kategori
Felsefe
 

Düşünmek üstüne

Düşünmek üstüne
 

Descartes "Düşünüyorum, öyleyse varım" demişti. Albert Camus ise Başkaldıran İnsan adlı eserinin 1. bölümünün son cümlesinde "başkaldırıyorum, öyleyse varız" der. Sevgili İlhan Selçuk'un bana göre en anlamlı sözü ise " Düşünüyorum, öyleyse vurun" dur. Descartes şüphecilikten yola çıkıp cogito ergo sum demişti. Albert Camus 20. yüzyılın başkaldıran insanını eserlerinde ele almış ve her şeyin temeline başkaldırıyı oturtmuştu.

Terör aslında bir başkaldırıdır. Albert Camus'nun önemli tiyatro eserlerinden biri olan Doğrular'da Kaliayev öldürmeği planladıkları Çarlık Rusyası Çarı'nın amcası olan Büyük Dük için "Ben onu öldürmüyorum. Zorbalığı öldürüyorum ben" diyerek terörün haklılığını ortaya koymaya çalışır. Gerçi ilk denemesinde dükün arabasında çocuklar olduğu için eylemden vazgeçer. Çünkü ona göre çoçukları öldürmek onura aykırıdır. Günümüzde terörle bir yere gelmeye çalışanlara duyurulur. Çünkü günümüzde artık onur da kalmadı.

Nereden geldim buraya? Değerli yazar İlhan Selçuk ilerleyen yaşına bir soruşturma daha ekledi. Düşünüyorum öyleyse vurun diyen yazar düşündüğü için başı dertte. Ben yeni bir söz ekliyorum bu yukardakilerine. "Atatürkçüyüm, öyleyse teröristim"

Evet ben bir teröristim. Çünkü hala tüm kalbimle -her ne kadar modası geçmiş, ülkenin ilerlemesinin önünde engel diye Atatürkçülüğü yok etmeye çalışanlar olsa da- bizim için tek -izm olan Kemalizme inanıyorum. Ve buradan herkese sesleniyorum. Ben İlhan Selçuk neyin arkasından gidiyor ve destekliyorsa, onun arkasından gidiyorum ve destekliyorum. Bu durumda bu son iddianameyi hazırlayan savcıya bir görev daha düşüyor. O da hakkımda hemen soruşturma açmak. Bundan daha net bir itiraf olur mu? Çünkü iddianameye göre terör örgütünün düşüncelerini paylaşmak gibi bir suçlamayla karşı karşıya İlhan Selçuk. Ben de İlhan Selçuk ile aynı şeyleri paylaşıyorsam o zaman ben de suçluyum. Bu yazıyı delil olarak da kullanabilir.

Büyük çoğunluğunun bu ülkenin aydınlığa çıkmasına inanmış kişilerden oluşmuş olduğuna inandığım siz sevgili blog yazarları, bence bu olaya yeterince tepki vermiyoruz. Sanki biraz dur bakalım ne olacak, oturup bekleyelim havasınadaymışız gibi geldi bana. Sakın ola ki başkalarının yaptığı gibi sizi duyarsızlıkla suçladığımı falan sanmayın. Bu konuyla ilgili bir sürü güzel yazılar yazılmış. Ben sadece tepkimiz biraz cılız gibi diyorum.
 
Toplam blog
: 116
: 1883
Kayıt tarihi
: 24.10.06
 
 

Emekli Deniz Öğretmen Subayım. Felsefe ve yabancı dil eğitimi üzerine çalışmaktayım. Yazmak ise b..