Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Kağıt Gemilerin Kaptanı

http://blog.milliyet.com.tr/hayrettinturan

28 Mayıs '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Düşünmek ve anlamak üstüne

Düşünmek ve anlamak üstüne
 

..bu adama saygım büyük, çünkü düşünüyor..


Nazım Usta'yla açmak istiyorum konuyu :

anlamak sevdiğim
annelerin ninnilerinden
spikerin okuduğu habere kadar,
yürekte, kitapta ve sokakta
yenebilmek yalanı,
anlamak, sevgilim,
o, bir müthiş bahtiyarlık,
anlamak gideni ve gelmekte olanı.

ewet anlamak.. dünyanın en zor yeteneği... Anlayabilmek.. Anlayabilmenin o insana dair, o soylu, o asil çabası.. Hele ki ülkemde anlamak.. Kulağa komik geliyor değil mi.. Ne yazık.. Aynı kaderi paylaşıyoruz hepimiz.. Anlatamayanla anlamayan iç içe..

Hep düşünmüşümdür.. Orhan Gencebay'ın Batsın Bu Dünya şarkısını hemen hemen bu topraklarda yaşayan herkes sever.."Ben ne yaptım kader sana / mahkum ettin beni buna.." sözleri, herkese aynı duyguları yaşatıyorsa, herkes birini bir şekilde, bu şarkıda ağlatacak kadar üzmüş ise ve üzen de üzülen de bu şarkıyla efkar dağıtıyor ya da kendini buluyorsa, öyleyse bunca kötülüğü yapan kim.. Bizi üzen kim.. İşte asıl sorun da bu.. Kimse kendine dair öz eleştiri yapmayı aklından bile geçirmeyip, arabesk gözyaşlarına teslim oluyor, şişenin içine saklanarak..

El insaf be kardeşim.. Yine Nazım Usta geldi aklıma, "Akrep gibisin kardeşim..... Kabahat senin demeye de dilim varmıyor..." durumu bu.. Ama kabahatin çoğu senin canım kardeşim.. Bir düşün ne olur.. Koskaca ömründe insan, oturup beş dakika bile düşünmez mi.. İnsan olmak, düşünebilmek değil mi.. Vaktin yoksa bari tuvalette düşün :)

Anlamak, anlaşılabilmek, anlatabilmek..!! Şimdi ben bile bu konuyu anlatabilmek sancısıyla, hakkıyla anlatamamak korkusuyla iç içeyim.. Ülkem dedim ewet, örneğin adamın bir derdi var, babası aşağılayıcı bir tavırla azarlar onu sofrada, " ne düşünüyon lan kara kara, Karadeniz'de gemilerin mi battı.. Sen mi geçindiriyon bu evi de düşünüyon"

Örneğin kadın düşünüyor ; "aklında biri var bu zillinin.. Ne sinsidir o.. Ne planlıyor kimbilir.. İnsanın yanına da gelip iki laf etmez ki"

Çocuk düşünüyor; " gomnist olcek bu ağabeyi gibin, nasıl da düşünüp düşünüp kuruyor"

Neden dama çıkıyoruz, neden köprüden sarkıyoruz.. Dinleyen olmadığından.. Psikiyatıra gitti bir arkadaşım, adam daha kapıdan girmeden, koskoca psikiyatr bile önyargılı olabiliyor ve diyor ki; "alkol sorunumuz var galiba" .... pes.
Oysa arkadaşım içmez.. Sonra da cebinden çikolata çıkarıp vermiş, mutlu olsun diye.. Bu ülkede bilim adamı var mı.. Hala buralarda dolaşıyor mu.. Kimse kusura bakmasın ama ben hiç görmedim..

Kızcağızın biri intihara yelteniyor; koca karılar gibi başlıyoruz; " anası da böyleydi bunun.. Öldürecek insan öldürür kendini" .... Oysa, o kızcağısın vermek istediği mesaj ya da yakarıştır; ne olur beni dinleyin, anlayındır..

Mahalle dedikoduları başlar; "cinlere karışmıştır.. Cinler musallat olmuştur... Namaz yok niyaz yok, abdest yok, gusül yok.. Olacağı bu muhterem"

Yaw insafsızlar.. Bir dinleyin be.. Bir kerede neyin var dostum... Bugün iyi görünmüyorsun... konuşmak ister misin.. Gel bu günü birlikte geçirelim.. Senin bi derdin var arkadaş gel otur hele... Nasıl canım kızım nasılsın.. Oğlum benim gel anlat babana gel bilirim aşk var, ayrılık var, ben de yaşadım gel anlat... Seni dinlemek istiyorum... deyin birbirinize ne olur.. Buna çok ihtiyacımız var.... HEPİMİZİN...

Akrep bile çok çaresiz kalınca kendini sokar.. Çaresizlik ise, yalnızlıkla ilgilidir.. Yalnız bırakmayalım birbirimizi.. HAYAT ÇOK KISA..DAN DA KISA..
Anlamaya çalışalım.. Çünkü ANLAMAK en büyük bahtiyarlık..

 
Toplam blog
: 98
: 638
Kayıt tarihi
: 21.08.07
 
 

Zonguldak'ın Ereğli İlçesinde, 1971 Yılının soğuk bir Şubat Gecesi doğdu. İlk ve orta öğrenimini ..