Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Murat GÜLCEK - Yakamoz35

http://blog.milliyet.com.tr/gulcek

23 Nisan '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Duyarlı insanlar ordasınız biliyorum

Duyarlı insanlar ordasınız biliyorum
 

Yeşile Saygı


Sevgili blog yazarları. Milliyet Blog Hatıra Ormanı’nı hep birlikte büyük bir özveriyle oluşturduk. Blog yazarlarımızın bir kısmı fidan alarak, bir kısmı manen ve yazılarıyla destek olarak, bazıları ise açılışa gidip bir şeyler paylaşarak bu oluşuma katkıda bulundular. Burada amaç hem milliyet blog yazarları olarak birlikte bir hedefe ulaşabilmek hemde küresel ısınmaya ve yurdumuza, oluşturduğumuz bu ormanla katkı sağlayabilmekti. Şuan İzmir’de güzel bir ormanımızın olması amaçlarımıza ulaşmanın mutluluğunu yaşatıyor bizlere.

Ormanları oluşturmak kadar onları yaşatmaya çalışmakta hepimizin asli görevleri arasındadır. Gerek ben gerekse birçok blogcu arkadaşımız bu konulara olan duyarlılıklarını daha öncede dile getirdiler. Hatta Talip Bölükbaşı’nın Milliyet Blog Yangın Söndürme Uçağına’da destekler hızla çoğalmakta sanırım.

Bizler boş durmuyoruz bir şeyler yapıyoruz diye sevinirken. Orman katilleri boş mu duruyor sanıyorsunuz ? Bir gün ormanlarımızın üzerinde alevler yükselmeye başlarken diğer gün ağaç kesen motor sesleri yükselmekte. Bu kez ağaç sesleri Güllük’ten ulaştı bizlere. Değerli matematik öğretmenimiz Müyesser Saka’nın yazmış olduğu blog beni çok üzdü. Bundan dolayı bu bloğun daha çok kişiye ulaşmasını sağlamak için bende yazmak istedim.

Müyesser öğretmenimiz zeytin ağaçlarının çığlıklarını taşımış sayfasına. Vakıflar Genel Müdürlüğü zeytin ağaçlarıyla dolu araziyi kat karşılığı vermiş. Birde “kat karşılığı verilmiştir” diye tabela asmış araziye. Nasıl olur böyle bir şey anlamış değilim. Güllük’te denizi dolduran şirkete turizm ödülü verilmiş. Peki zeytinlikleri kat karşılığı imara açanlara verilmemiş mi bu ödüller ? diye soruyoruz bizlerde Müyesser öğretmenimizle beraber.

Biz insanlar sanki yok etmeye programlanmış gibiyiz. Önümüze gelen her şeyi sonunu düşünmeksizin yok ediyoruz. Bu giden ağaçların ardından yazılmış ne ilk nede son yazı olacak. Fakat neden birimiz yaparken diğerlerimiz yıkıyoruz. Neden buna kamu kurum ve kuruluşları, milletvekilleri, devlet büyükleri seslerini çıkartmıyorlar. Yanan Türkiye’nin ciğerleridir. Neden herkes sessiz kalıyor.!!!

Felaket habercileri hemen medya kanallarına çıkıp barajlarda su kalmadığını haykırmayı biliyorlar. Devlet büyükleri her konuda halka kemerleri sıkın demesini biliyorlar. Yarın su kalmayınca sayın devletlim değil yine halktır bunun ceremesini çekecek olan. Yeşili sevmeyişimizin nedenini anlamış değilim. Yeşili sevmeyenler içinde bir blog tavsiye edeceğim yazımın sonunda lütfen onu okuyarak düşüncelerinizi tekrar gözden geçirin.

Ey gözü dönmüş insanlar yok olan doğa ile nasıl yaşayacaksınız ?...

Yeşile ihtiyacınız var, her yer gri olunca nasıl nefes alacaksınız ?...

Değerli öğretmenim ve blog yazarları. Ben buradan zeytin ağaçlarının sessiz çığlıklarını duyuyorum. Sizler duymuyor musunuz ? Kuşların, çiçeklerin, böceklerin, rüzgarların, dalgaların, balıkların, bulutların ve yüreğinizin gözyaşlarına şayit oluyorum. Nefes almamızı sağlayan, topraklarımızı, suyumuzu koruyan, binlerce canlının yaşam kaynağı olan ormanlarımızı yok edenler. Bir zeytin ağacının kaç senede yetiştiğini bilmeksizin o zeytinlikleri katledenler okudukları okullardan utansınlar diyorum.

Ben daha duyarlı bir toplum istiyorum. Biz şimdi zeytin ağaçlarıyla, onun üzerindeki yuvasız kalan kuşlarla, böcü börtüyle nereye gidelim ???... Var mı başka bir dünya !!!!

Duyarlı insanlar biliyorum. Aramızdasınız .Artık sesimizi duyurmanın zamanı gelmedi mi ???.

Tohumlar fidana, fidanlar ağaca, ağaçlar ormana dönmeli yurdumda…

Müyesser Saka’nın “Duyuyor musunuz?” adlı bloğu…
http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=105243

Yeşilin kıymetini bilmeyenlere önerdiğim blog…“Klorofilin Yarattığı Mucizeler”

http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=105040

Yeşili koruma amaçlı önerdiğim blog…”Tango Charlie – Mike Bravo Alpha.”

http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=97741

İçinde Yeşil ve Mavi olan duyarlı bir blog…“Ağaçlar Çığlık Atar mı ?.”

http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=104174

Tema Vakfı 2/B Arazileri Satılmasın İmza Kampanyası.

http://www.tema.org.tr/2B/index.asp

Dip not:Resim netten alıntıdır.

 
Toplam blog
: 150
: 1014
Kayıt tarihi
: 25.04.07
 
 

İzmirliyim;Şehrimi ve ülkemi seviyorum.Yaşamayı seviyorum. Eğlenmeyi, eğlendirmeyi seviyorum..