Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Şubat '07

 
Kategori
Telekomünikasyon
 

Duyarlı toplum olabilir miyiz?

Türk Telekom 1 Mart tarihinde uygulamaya girecek olan sabit telefon ücret tarifesini eskisiyle kıyaslamalı olarak web sayfasında yayınlamış. Kendilerine teşekkür ederiz.

Şehiriçi ve şehirler arası konuşmaları birleştirdiklerini şehiriçi konuşmalara biraz zam yaptıklarını şehirlerarası konuşmalarda ise büyük oranda indirime gittikleri yönünde reklam yapmaktalar. Daha önce sabit telefonu az kullananlara hesaplı hatta geçmeleri yönünde tavsiyede bulunulurken şimdi standart hatta geçmemiz önerilmektedir. Şaşırdım doğrusu.

Ayrıca standart ve hesaplı hatta sabit ücret karşılığı verilen 100 ve 160 kontörlük konuşmayı da cep telefonu, milletlerarası ve gündüz saatlerindeki aramalarda kullanamayacağız, ayrıca ay içinde kullanılmayan kontörler gelecek aya da devretmeyecekmiş. Sadece 22.00-07.00 saatleri arasında kullanılabilecekmiş!

Aslında mobil telefon ile şehirlerarası konuşma kavramı ortadan kalktı. Onun yerini insanlar arası konuşma aldı. Ben kendi adıma sabit telefonu fiyat avantajından dolayı sadece şehiriçi aramalarda o da aradığım yer resmi daire falansa kullanıyordum. Artık fiyat avantajı da kalmadığına göre sadece mecbur kalırsam kullanacağım.

Tabiiki kıyaslama tablosuna göre zam veya indirim oranları için çeşitli matematiksel hesaplamalar yapılabilirse de önemli olan ocak ve şubat aylarındaki kullanım oranıma göre mart ayındaki konuşmalarım için bana nasıl fatura geleceği. Ben ayda yaklaşık 15-20 YTL.arası fatura ödüyorum. İster hesaplı hatta kalayım ister standart hatta geçeyim yeni tarifenin benim telefon faturama genelde % 50 civarında zam olarak yansıyacağını tahmin ediyorum. Bunu da hükümetin ne geçmiş döneme ait enflasyon istatistikleriyle nede gelecek enflasyon hedeflemesiyle bağdaştıramıyorum. Bu noktada Merkez Bankası başkanının açıklamalarını da çok önemsiyorum.

ATO Başkanı Sn.Sinan AYGÜN' ün tarifelerin iptali için dava açtığını basından öğrendim peki tüketici derneklerine dava açma dışında hiçbir görev düşmez mi?

 
Toplam blog
: 10
: 742
Kayıt tarihi
: 17.02.07
 
 

Bir süre telekom sektöründe çalıştım. Eğitim aldığım dal ise elektrik mühendisliği olup halen elektr..