Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Nisan '08

 
Kategori
Sosyoloji
 

Duyarsızlık ve faşizmin ayak sesleri

Duyarsızlık ve faşizmin ayak sesleri
 

TOPLUMSAL MAGANDA GENE İŞ BAŞINDA.


Akdeniz Üniversitesi kampüsünde olanların muhakemesini yapmak için politik bir duruşa sahip olmaya gerek yok. Yaşananlara duyarsız kalındığının en büyük kanıtı entellektüel çevrelerde ya da televizyonlarda gerektiğince değinilmemesidir.
-Dikkat ettiyseniz konuyla ilgili tavır koyanlarının çoğu sahip olduğu ideolojik bakış açısıyla körlemesine birilerine saldırdı.
-İnternetteki popüler sitelerde grup oluşturup ortalık yerde sivil insanlara ateş açan bir maganda kahraman ilan edildi. (örnek facebook'ta 'ömer ulusoy bir kahramandır' adlı grup)
-Bir başka nokta ise o kahramanla Hrant Dink'in katilinin yan yana getirilip övülmesi. (arada Orhan Pamuk'un da öldürülmesi gerektiğini ima eden sözler var)
-Olayın sorumlusu ve çatışan taraflardan biri olarak pkk sempatizanları gösterildi. (oysa rektör telefonla katıldığı bir canlı yayında sağ görüşlü öğrencilerle sol görüşlü öğrenciler dedi)
-Sonuçta belli çevrelerde istenilmeyen bir oluşumun adı her zaman pkk olmaya başladı. (birkaç yıl önce ücretsiz eğitim için yürüyenlerin pkk'lı olduğu iddaasıyla tartaklandığını hatırlayın)
-Bu olaylara sebep olan kampüste insanlara ateş eden adam gibilerin hazımsızlığından, körlüğünden ve zorbalığından kaynaklandığını söylemek mümkün. (eğer bu olay pkk provakasyonuyla olduysa yani bir pkk oyunuysa, o adam sivillere ateş ederek dolaylı yoldan pkk'nın maşası oldu)
Bu maddeler çoğaltılabilir.

Ancak Akdeniz Üniversitesi'nin türbana karşı takındığı tavır, barışçıl ve demokrat bir yapıya sahip olduğu göz önüne alınırsa kimleri rahatsız etmiş olabileceğini anlarız.

Sonuç olarak asıl acınası durum ülkemizde şiddetin sıradanlaşmasıdır. Hele bu anlayışın toplumun tabanında yaygınlaştığı düşünülürse son olayların faşizmin ayak seslerini duymamıza neden olduğunu söyleyerek çok abartmış mı oluyorum?
Son birkaç gündür o adamı savunan o kadar çok söz duydum ki!
-Canım ben olsam kafalarına sıkardım
-Kürt değil mi en iyisi ölüsü
-Bak bunların hepsini asacaksın hiç kimse sesini çıkartabilir mi? (bu söylenirken solcu bilindiğim için bana ters ters bakılır-çünkü o adamların gözünde solcu da haindir)

Sonuçta Kenan Evren'in amacına ulaştığı söylenebilir!

Beslemeyecekler-Asacaklar

Umarım ben yanılıyorumdur.

 
Toplam blog
: 12
: 675
Kayıt tarihi
: 17.08.07
 
 

1983 yılında Mersin- Anamur'da doğdum. Ticaret Meslek Lisesi mezunuyum. İnternet salonu işletiyorum ..