Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mayıs '09

 
Kategori
Kültürler
 

Duygularından koparılmış, hançer olmuş kelimeler.

Duygularından koparılmış, hançer olmuş kelimeler.
 

Kaynak? cok derinlerde cok


Her kelime bir hançer adeta,

Bilinçli bilinçsiz, entel dantel, kişisel kaygı ve aşağılık duygularıyla türkçeye, türkçemize saplanan yabancı kelimeler,

Ve üstelik her gün yenileri eklenen biçimde,

Bu işin Türkçe eğitim, yabancı dilde eğitim meselesi ile ilgili ve çakışan tarafı ne kadar çok olsa da, bir o kadar da bundan çok bağımsız başka şeylerle alakasının olduğunu düşünüyorum,

Mesela aşağılık duygusu ile ilgili olduğunu düşünüyorum,

Mesela hainlikle ilgisi olduğunu düşünüyorum,

Mesela kendini olduğundan daha iyi, daha vasıflı olduğunu gösterme hezeyanı gibi, vs, vs, vs... bir sürü sağlıksız sebebi olduğunu düşünüyorum ki eminim hepsinin psikoloji kitaplarında bir açıklaması, bir karşılığı vardır.

Hadi otomobili biz icat etmedik ve bizde otomobil dedik,

Hadi televizyonu biz icat etmedik bizde televizyon dedik,

Hadi dinamiti icat etmedik bizde dinamit dedik,

Ama,

Etki alanı, etki sahası demek varken hinterland niye ?

Biz icat etmesek bile ve ne güzel bir türkçe karşılığı varken, bilgisayara PC demek niye ?

Hadi magaza isimlerinden, dükkan isimlerinden vazgeçtim de, kavram dururken konsept niye ?

Hadi tv’den, otomobilden vazgeçtim de, doğaçlama dururken spontene niye ?

Hadi marka’dan, model’den vazgeçtim de, taklit duruken imitasyon, feyk niye ?

Belirti dururken semptom, kısır döngü dururken facid cycle, yapı dururken structure, yorum dururken comment, suistimal varken manüpilasyon, toplam dururken total, takıntı dururken obsesyon niye? vs, vs, vs...ama vesaire dediğime bakmayın biliyorsunuz o kadar uzun ki bu liste aslında, yani kısacası, karmaşık, karışık dururken bu KOMPLEKS niye ?

Hangilerinde bizden duygular varken, hangileri soğuk ve duygusuz ?

Hadi ayak üstü sohbette ağızdan çıkıverenleri anladık da, bunları önemli toplantı, basın demeçleri, tv tartışma ve sohbetlerindeki bilerek, isteyerek ve tahammüden yapmak niye ?

Politik, akademik hırs veya farklı görünme çabalarına kurban edilen, her bir çalıntı kelimenin duygu dünyamıza, kültür dünyamıza, aklımıza, türkçemize bir hançer olduğunu, o uzmanı olunduğu iddia edilen konuda istenilen kadar, iddia edilenden daha büyük, daha fazla, daha bulunmaz hint kumaşı olunsa da, en azından benim gibi düşünen binlerce, milyonlarca insanın nefretini kazandığınızı aklınıza getiremeyecek kadar mı körsünüz ? vicdansızsınız ? ahlaksızsınız ?

İnşallah, çok yakın bir zamanda, yabancı kelime kullanma rahatsızlığının aşağılık duygusundan kaynaklandığını, aşağılık duygusu ile ilintili olduğunun bilimsel psikoloji tanımlarının arasına gireceğini, şayet varsa da herkesçe bilineceği ve bunun şiddetle ayıplanacağı, bir ahlak sorunu olduğunun herkesçe bilineceği günler gelecektir ama inşallah o güne kadar ortada birkaç tanıdık türkçe kelime ve bir kaç tanıdık duygu kalır elimizde.

Not: Ulusal gururumuz, sayın Prof. Dr. Oktay Sinanoğlu’nun bu konuda yaptığı önderlik ve çok değerli çabalarının önünde saygıyla eğilerek.

 
Toplam blog
: 39
: 867
Kayıt tarihi
: 25.07.08
 
 

Aşçılar diyari Mengen’ de doğdum, lise tahsilimi Bolu’da, üniversite tahsilimi Adana’da yaptım. İş t..