Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ocak '10

 
Kategori
Mizah
Okunma Sayısı
2879
 

Duygusal bir martaval

Duygusal bir martaval
 

“Önüm arkam sağım solum sobe” derdik ve sonra etrafımıza bakardık. Bazen bir kırmızı çarpardı gözümüze, uğur böceğinin kırmızısı hani, sonra avucumuza konuverirdi: “Uç uç, annen baban sana terlik pabuç alıverecek” der uçururduk onu. Hemen inanırdı bize ve uçardı. Ne renk pabuç alırlardı ona bilmiyorum ama ben mavi pabuçlusunu gördüğüme yemin edebilirim.

Bazen bir kuşun kanadına takılıp gitmek mi zordur yoksa kalmak mı artlarında? Yok artlarında kalmak kolay, artlarından omzumuza, saçımıza, başımıza… bıraktıkları o paha biçilmez uğurlu ve de kokulu atıkları şans getirdiğine göre. Yılbaşında biletine büyük ikramiye vuran, işçi, şöfor… acaba kaç güvercin peşinden koşmuştur bunun için? Bilet almadan da bu sayede piyango çıkacağını düşünmek ne kadar doğrudur? Bunun yanlışlığını ispatlayamayacağıma göre, salt doğru mu olur? Eşe dosta: “Bana para çıkarsa sana ev alacağım” deyip de, hiç bilet almamak en mantıklısı. Ya çıkarsa? Bir de onunla mı uğraşacaksın.

Bak nasıl da kafasını uzatıyor, o duvarın ardından papatyalar, sobe işte sobe! Azıcık güneş gördün diye bu ne aymazlık böyle! Sahi, güneş gidince karanlık oluyorsa yaşanılan yer, karanlık her yerde mi saklanmıştır?

Saksıda el bebek gül bebek büyümeyen, yok yaprağına su deydi, aman da bugün hatırımı sormadın, ay güneş çok geldi… deyip küserek bir türlü çiçek açmayan menekşeye inat, betonun tam da ortasında çıkıveren o yemyeşil çiçek dalı neyine güvenmektedir? Hatta bir de çiçeklenmektedir. Anarşistlik bu mudur? Ayak darbelerine direnmek midir? Yaşamak mıdır?

Ayrık otları…. İyi ki varlar, yoksa birbirlerinde saklanamayanlar nasıl boşanır? “Av” ladıkları “U” ları “kat” layanlarla mı? Akıl işte. Sahi evlilik yıldönümü kutlanır da ya boşanma yıldönümü? Şerefine havai fişek patlatanları gördüm; “kendi” olmalarının. Hem de ne havai fişek!.. Niye yasaklandı sanıyorsunuz havai fişekleri? Aile bütünlüğü bozulmasın diye. Çok şımarmışlardı ama son zamanlarda hem de ne çok. O kadar da söyledim onlara “yapmayın bu kadar” diye. Neymiş, yıldızların yerini alacaklarmış!.. Mış… mış.. mış mış mış mış çetelere sar bedeni bedene, ay yanlış oldu; Çıt çıt çıt çıt çedene de/ Sar bedeni bedene/ Dünya dolu yar olsa da/ Benim yarim bi dene…ymişşşşş. Vallahi de billahi de.

Yıldızlar… Mavinin içinde midirler yoksa mavi mi onları sarıp sarmalamıştır? İyi de neden mavide görünmezler de saklanırlar? Karanlık her şeyi saklarken neden "yıldız"ları sunar? Bugüne kadar onları mavide hiç sobeleyen oldu mu ki ? Ben sobeledim, hayatımın yıldızı o günden beri benim. Göğün mavisinde yıldız kayınca tutulan dilek tutar da, denizin mavisinde yıldız kayınca tutulan dilek tutmaz mı? Bir gün kayıp gittiğimde; göğün ya da denizin mavisinde ki malum “balık”ım, söz veriyorum dilek tutanların, ama ille de sevgi dilekleri tutanların bütün dileklerini yerine getireceğim.*

*Martaval değildir. Vallahi de billahi de.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Ben sazanım :) Üç yazınızı okudum üst üste. Yumuşacık oldu ruhum... Bir de saklı bir hüzün var satırlarda... Birinden çıkıp diğerine geçiriyor insanı... Yıldızlar her yerde, bu arada. Karanlıkta varlarsa, aydınlıkta daha çoklar demektir :) Kaleminize sağlık.

Emine Supçin 
 09.02.2010 12:08
Cevap :
"Yumuşacık oldu ruhum.." Benim gibi duygusal ve "Ben yazılarımı yüreği güzel insanlar ille de yüreği güzel kadınlar için yazıyorum" diyen bir yazar için bundan güzel bir cümle olabilir mi? Sağ olasın ve var olasın!.. Sevgili Emine Hanım, hem de insanın yüreğini sızım sızım sızlatan bir hüzün var... Gören yüreğine sağlık. Sevgiler, yüreği güzel kadınlardan yansıyan mavilerle.  09.02.2010 21:21
 

sürekli söylerdi bana hep "seni de uzaktan gören bi mok zanneder! evlen evlen aynı adamla evlen aynı adamla boşan!...senin ki de iş mi yani.beceriksiz kadın " derdi de....ben bi şey anlamazdım . Şimdi anlıyom ama ne demek istediğini:P (senin de çok becerikli olduğun söylenemez yaaa.....)

Neşe İleri 
 04.02.2010 19:16
Cevap :
Sen beceriksiz ben beceriksiz:):) Sen çatlak ben çatlak:):) Her şey tamam da şu güzellik konusu yok mu! İşte orda anlaşamıyoruz(!) benim güzel arkadaşım:) Sevgiler sana kocamannnnnnn.  04.02.2010 19:30
 

boşanma yıldönümü. tam evliliğimin ikinci yıldönümünde annemi kaybettim. aynı gün ve aynı saatte. bi de iki kere evlen iki kere boşan...ayrıca sayısız kere darıl barış. aynı adamla tabii...şimdi ben bunun nesini kutlıyayım !sadece şunu söyleyebilirim ki tek yaşamayı evli olmaktan daha çok sevdim ben. Ve her doğan güne gözlerimi açtığımda bunu kutluyorum işte! şu anda her yan bembeyaz .Sevgiler kar taneleriyle...

Neşe İleri 
 02.02.2010 20:07
Cevap :
Bak kadın, seni fena yapıcam; sen bunları bana inat mı yazıyon:) Ben bi adamla bi kere evlenip bi kere boşanabildim. Ama bundan iki tane yaptım:) Oh canıma deysin. Her doğan günde kutlamak... Bu ancak senin gibi bir çatlağa* yakışır:) Sevgiler, aydınlık şehrimin lodosunda savrulan mavilerle. *Ben demedim kendisi söyledi; vallahi de billahi de:)(: İlk günceme öyle yazmış.  02.02.2010 20:15
 

aşure yazı olmuş.. (yok, valla güzel anlamında) ayriyeten okurkene daldan dala seken serçe gibi olunuyor.. selamınan sevgiyinen saygıyınan

Yalınayakbaşıkabak 
 18.01.2010 23:35
Cevap :
Biliyorum:) Yani yazımın güzel olduğunu. Bu ne hoş süpriz böyle:) Sevgili yalinayakbasikabak, bir ara Noel Babalı bir yazını okumuştum sanki, ama sayfana uğradım yok olmuş.Yorum yazamamıştım, çünküüüüü :) Mesaj da yazmak istemedim, "yazı yoruma kapalıysa ne mesaj yazcam yaaa" diyerek es geçtimdi. Sevgiler, serçe kanatlarından yansıyan mavilerle. SESAHOSE:) Not: Yanlış anımsamıyorum değil mi, o yok olan yazı aslında vardı. Hepten silmediysen bana yazar mısın?  19.01.2010 19:20
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 208
Toplam yorum
: 2556
Toplam mesaj
: 478
Ort. okunma sayısı
: 3231
Kayıt tarihi
: 29.03.07
 
 

Yazmak... Öyle güzel, öyle hoş ve öyle derin bir eylem ki!.. Olmazları bile oldurabiliyorsun. "Ke..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster