Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ekim '16

 
Kategori
Deneme
 

Duygusal manipülasyon

Manipülasyonun sözlük tanımı şu:

“İnsanları kendi bilgileri dışında veya istemedikleri halde etkilemek ve yönlendirmek.”

Psikolojik bir tanımlama diye de eklemiş. Fakat ben “ duygusal “ demekten hoşlanıyorum.

Gerçekten duygularım alt üst oluyor. Tıpkı pamuk çırpar gibi çırpılmış hissediyorum kendimi. Demek ki sonuç iyi olacak. Puf puf, yumuşacık olacağım. Pamuk helva kıvamında.

Anneliğim konusunda annemle sidik yarıştırmaktan yoruldum. Onun duygusal manipülasyonlarına o kadar açığım ki; ben anneliğimi nasıl yaşamak istiyorum ayırdına varamıyorum.

Diğer yakın olduğum ilişkilerde de hep bu duygusal karmaşayı yaşıyorum.Yapmak istemediğim şeyleri yaptığım zaman faturayı o kişiye kesmek kolaylaşıyor. İşler yolunda gitmediğinde, o kişiyi suçluyorum önce; sonra da kendimi.  Aldatılmış olduğumu ya da yarı yolda bırakıldığımı düşünüyorum ve başlıyorum kendime acımaya.” İşte, sevilmiyorsun, istenilmiyorsun. Affedersin poponu da yırtsan değişen bir şey yok. Sen bunları yaşamaya mahkumsun.” Gibi kendimi kader kurbanı yapıp çıkıyorum.

Geçecek biliyorum. Şu an çok doluyum. Daha fazla da detaylandırıp kendi kendimi tahrik etmek istemiyorum. Bugün pamuk helva tadında bir gün diliyorum tüm evrene. Kutlu olsun!

 

 
Toplam blog
: 423
: 186
Kayıt tarihi
: 10.10.11
 
 

İkbal Özlen DİNÇERLER. 14.02.1960 doğumlu. izmir Kız Lisesi Edebiyat Bölümünü okudu. Buca Eğitim ..