Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Kasım '18

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Duymadığınız Mantı Çeşitleri

Duymadığınız Mantı Çeşitleri
 

Şöyle bir düşündüm de uzun zamandır geleneksel gıdalarımızdan ve üretimlerimizden bahsetmediğimizi farkettim, gıda sektörü o kadar geniş ve kendi arasında ayrıntıları olan bir sektör ki, gerçekten bıraksalar her bir kelimeden sayfalarca yazmak mümkün. Geleneksel gıdalar ve üretimler de benim yazmaktan ve haberlerini size getirmekten çok zevk aldığım bir konu. Geçen yıl, her ay bir kere geleneksel ürünlerimize yer verelim demiştim, unutturmayın olur mu? Bu haftaki geleneksel tadımız çok iddialı!

Mantı! İlk söylediğimde zihinlerde basit bir şey canlanıyor, basit dediğime bakmayın hayranı çok da… Yani “ Bildiğimiz mantı işte. “ diye düşünülüyor genelde. Ah be olur mu? Bak ne çeşitlerini öğreneceksin bugün.  Öncelikle mantı un, yumurta, su ve tuzun karıştırılıp yoğurulmasıyla ardından da dinlendirilmesiyle oluşuyor, sonrasında ise bildiğiniz gibi kıyma ile kapatılıyor ve pişirmeye hazır hale geliyor. Bunları elbette biliyoruz, işte bu noktadan sonra dikkatimi bir mantı üreticisi çekti, bunun sebebi ise çeşitlerin ve ismini daha önce hiç duymadığım kadar farklı mantıları üretiyor olması. Sayacağım isimler farklı mantı çeşitlerine ait, bakalım ne kadarını daha önce duydunuz? İsimler şöyle : Çıtır Firuze, Mercimekli Tepsi, Tepsi Firahi,Tepsi Mantısı,Mercimekli Mantı, Cevizli Sinop Mantısı, Kayseri Mantısı,Paşa Mantı, Saray Mantı,Mantaz, Sucuk Mantı ve yine dikkat çekecek olan Diyet Mantı. İnanır mısınız bunlardan birkaç tanesini biliyordum.  Bu yüzden sürekli araştırmayı, okumayı ve öğrenmeyi çok seviyorum. Her geçen gün karşımıza öyle farklı şeyler çıkıyor ki, hiçbir konuda  tam anlamıyla “ Biliyorum.”  demek mümkün değil. Duyduğum kadarıyla bu mantı çeşitlerine ilgi oldukça fazlaymış, bakalım daha ne farklılıklarla karşımıza çıkacak?

Geleneksel üretimlerimiz benim için birden fazla anlama geliyor, hem olan bir kültürü devam ettirebilmek hem de bunu yaparken gıda sektörüne katkıda bulunmak önemli. Bizlere düşen görev ise geleneksel gıdalarımızı ve üretimleri takip edip gelişmesi için elimizden geleni yapmak. Mantının anası Kayserimize ve mantı üretimine ses getiren, adından söz ettiren Kayseri Mutfağını bizlere getiren Eskişehirimize selamlar…

Not:  “ Adeta Mantı Diyarı. “ 

Sağlıkla Kalın!

Gıda Mühendisi

Nermin Özge Bilge

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..