Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ocak '15

 
Kategori
Okullar
 

Düz lise ve meslek lisesi

Düz lise ve meslek lisesi
 

LİSE VE MESLEK LİSESİ EN ÖNEMLİ EĞİTİM KURUMLARIDIR. BU KURUMLARA DAHA ÇOK ÖNEM VERMELİDİR. EĞİTİM HER ZAMAN BAŞ TACI OLMALIDIR.


Bir insan hayatta bir yerlere gelmek için tahsiline çok önem vermeli ve tercihlerini her zaman çok iyi kullanmalıdır. Bu yönlendirme ilk başta tabii ki aile ile başlar. Şöyle ki; Bir çocuk dünyaya gelmesinde en büyük görev ve yetki anne ve babanın dır. Buna bağlı olarak büyüme ve gelişmede çok önemli katkı sunarlar. Bu katkılar içinde çocuğun okul hayatı ve seçeceği bölümlerde vardır. Bu noktada anne ve baba çocuğun genel durumunu çok iyi analiz etmeli, seçeceği öğretim kurumunu veya Liseyi çok iyi belirlemelidir. Bu aşama da çocuğun yeteneklerinin ne yönde olduğu da çok iyi irdelenmelidir. Bu değerlendirme neticesine göre de çocuğa en uygun Lise veya Meslek Lisesine göndermelidir. 
 
Burada ilk olarak Düz Liseyi ele aldığımızda ise; burayı tercih eden öğrenci eski durumda 3 yıl yeni durumda 4 yıl olan eğitim-öğretim müfredatını normal dersleri görerek en iyi şekilde bitirmeye çalışır. Bu eğitim öğretim sonucunda ise kendisine Lise Diploması verilir. Bu okuldan diploma alan öğrenciler  üniversite sınavına girmeye hak kazanırlar ve kendi çalışmaları veya dershane gibi eğitim öğretim kurumlarının desteği ile iyi bir bölümü kazanmaya hak kazanırlar. Üniversite sınavını kazananlar eğitim öğretime devam ederek hayatına devam ederken diğer kazanamayan öğrenciler ise kendi hayat yolunu çizmeye çalışırlar. 
 
Meslek Lisesini ele aldığımızda ise; Bu bölüm genelde yeteneğe veya sanatsal gelişime bağlı bir Lisedir. Bu lisede bir çok teknik ve sanat bölümleri mevcuttur. Bu bölümleri şöyle sıralayabiliriz; elektrik, elektronik, torna tesfiye, Kimya, Mobilya ve Dekorasyon, İklimlendirme ve Soğutma, Bilgisayar, Dokuma, Motor vs. dir. Bu bölümlerde okuyan öğrenciler gerekli mesleki beceriye ulaşırlar ve okul bittikten sonra Üniversiteye devam etmek isteyenler ise direk geçişle 2 Yıllık Meslek Yüksekokulunu okumaya hak kazanırlar. Daha üst bir öğrenimde okumak isteyenler ise; 4 Yıllık bölümlerden birini kazanarak bu bölümde okuyarak Üniversite eğitimini tamamlarlar. 
 
Sonuç olarak; hangi Lise de okunursa okunsun, her zaman hayatta tercihleri doğru yönde yapmak altın kuraldır. Çünkü yanlış yapılan bir hareket, hayatın içinde çok acı tecrübelere neden olur. Hayatta adımlarımızı sağlam atmalı ve dengede kalmayı çok iyi bilmeliyiz.  
 
Toplam blog
: 94
: 1680
Kayıt tarihi
: 20.06.14
 
 

Üniversite, Kamu Yönetimi, Yerel Yönetimler, Çalışan, İyi bir kariyer sahibi olmak, Kitap okuma, ..