Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Aralık '06

 
Kategori
Otomobil
Okunma Sayısı
13975
 

Düz mü otomatik mi?

Düz mü otomatik mi?
 

1992 den beri araba kullanıyorum. 1994 te ehliyetimi aldım ve arabalarla olan maceram başladı. 14 yıldır hiç otomatik vites kullanmadım. Aslında kullanmakta istemedim. Hiç öyle bir sevdam olmadı. Nedense ben hep debriyaja basıp vitesi hafifçe ittirip gaza basmayı tercih ettim. Araba kullanmanın raconuydu bu bana göre. Halâ da öyle. Ağbimler otomatik vitesli araba almış. Duyunca üzüldüm. "Ben kullanamıycam yani" dedim. Hani anlayacağnız otomatik vites araba kullanmaya niyetim bile yok. Eşim bayılıyor otomatik vitese. Bir çok insan da onun gibi rahatlığından, yokuşlarda kaymamasından falan bahsediyor. Haa bir de kalkarken bir ses çıkartırmış otomatik vitesli araç üffmüş yani. Konforuna da diyecek yokmuş. Bilemem tabii. Bir kullanan bir daha vazgeçemezmiş. Doğrudur belki kimbilir, denemeden bilinmez.

Her ikisin de artıları ve eksileri var tabii. Bir kere otomatik vitesli arabalar daha pahalı oluyor. Alırken tercihiniz otomatikse fark ödüyorsunuz. Arıza olduğu zaman da düz vitesteki bir arızaya verdiğiniz paranın iki katını veriyorsunuz otomatiğe. Bazıları diyor ki; otomatik vites asla insanın hızına yetişemez. Hız istiyorsanız ve kolum yorulmaz diyorsanız düz vitesi tercih edebilirsiniz. Ama mercedes gibi bazı markalar öyle arabalar yapmış ki otomatik vitesli al ve uç.

Düz vitesteki arabayı sen kontrol ediyormuşsun hissi bence otomatik viteste olmayan bir his. Karlı yollarda, ya da istediğin drifting,sollama gibi hareketleri yapmak için düz vites daima daha iyi. Bir de daha az beniz yakıyor tabii. Ama çoğu insan İstanbul'un bu amansız trafiğine de ancak otomatik vitesli arabayla tahammül edebiliyor. Bir bakıma kolaylık yani. Saatlerce süren trafikte insanın vites değiştiresi gelmez valla. Onlar da haklı. Ama uzun yolda sık vites değiştirilmediği için düz vites her zaman tercih ediliyor.

Eğer benim gibi yıllarca sadece düz vites kullandıysanız, emin olun sadece fren ve gaz pedalı olan arabaya alışmanız oldukça zor olacaktır. Düşünsenize yıllardır sol ayağınız debriyaja basar. Sağ ayağınız da frenle gaza. Şimdi birden sol ayağa sen frene basacaksın demek ve ona bunu anlatmak zor olsa gerek. Bazıları sol ayağı kullanmadan, sol ayaklarını bağdaş kurar şeklinde üzerine oturarak arabayı kullanıyormuş. Zor yani, yılların alışkanlığından vazgeçmek zor. Alışma sürecinde Allah korusun sakata gelinebilinir.

Bir de erkek adam otomatik kullanmaz diye bir söylenti var. Bazıları kendine yakıştıramıyor ve eşime aldım diyerek çaktırmadan haftasonları kendi kullanıyor. Tamam kabul ediyorum rahat bir şey bu otomatik vites ama yine de ben düz vitescilerden olmaya devam edeceğim. Arabayı ben kullanıp vitesi bir robotun değiştirmesine izin vermeyeceğim. ( Hep büyük konuşmuşumdur ve hepsi de başıma gelmiştir. Hayırlısı artık)

Yapılan bir anketin sonucunu da söyleyip öyle bitireyim. En çok tercih edilen düz vitesliler, ikinci sırada otomatikler, üçüncü sırada tiptronicler, ve dördüncü sırada vites mi oda ne? diyenler var. Durum bu. Hangisi kolayınıza rahatınıza geliyorsa onu kullanın. Kazasız, belasız sürüşler dilerim herkese.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Kendi arabama sahip olalı henüz sadece 1 ay oldu. Düz vites. Çok düşündüm, Ankara'nın bol yokuşlu bir semtinde oturduğum için, otomatik bana daha mı uyar diye. Nihayetinde eşimin de telkini ile arabam düz vitesli oldu. İnanın debriyajsız bir araba düşünemiyorum, yokuşlara da haddini bildiriyorum gayet güzel, hiç sorun yok. Arabayı hakkını vererek kullanmak lazım :) Otomatik vitesçiler kızmasınlar lütfen, vites değiştirmenin keyfini yaşayan birisi olarak yazıyorum sadece.

CananGulOzal 
 06.01.2007 17:30
Cevap :
Aynı keyfi paylaşıyoruz. Kazasız sürüşler dilerim.  06.01.2007 22:05
 

Yıllardır düz vitesli otomobil kullandıktan sonra, bazı arkadaşlarımın otomatik vitesli araç alıp memnuniyetlerini dile getirmelerinden etkilenerek, eşimin de İstanbul trafiğinde yokuşlarda kaydırma endişesi olmadan daha rahat otomobil kullanabilmesi için otomatik vitesli bir araç aldım. İlk haftalarda otomatik vites oldukça keyifli geldi. İlk şehirler arası yolculuğum ise tam bir kabus oldu. Ne hızlanabiliyorsun, ne araç sollayabiliyorsun. Tatilden dönerken tüm kamyonların arkasında yerimi aldım, varsın yolculuk iki saat fazla sürsün kazasız gidelim. Belki şaşıracaksınız en sıkıntılı anlarım da dur-kalklı İstanbul trafiğinde idi. Önünüzdeki araçlar ilerlemeye başlıyor, benim otomatik hareket edene kadar hoop yan şeritten bir otobüs, hatta çöp kamyonu şerit değiştirip benim önümde yerini alıyor. Sürekli sıkışık trafikte gidiyorsanız orta sınıf aracın sarfiyatı 15 litre/100 km'yi buluyor. Sakın katalog değerlerine aldanmayın. Sonuç, 8 ay 10.000 km sonra sattım ve kurtuldum

Mehmet Y 
 07.12.2006 17:44
Cevap :
Yaşasın biz düz vitesciler. Herkes okur deneyiminizi inşallah. Paylaştığınız için teşekkürler.  07.12.2006 17:56
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 144
Toplam yorum
: 713
Toplam mesaj
: 146
Ort. okunma sayısı
: 2880
Kayıt tarihi
: 30.10.06
 
 

İzmir Cumhuriyeti'nde yaşıyorum... Sarmaşık Sanat Atölyesi'nde ebru sanatı ile uğraşıyorum. En es..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster