Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mayıs '15

 
Kategori
Deneme
 

Düzen izin veriyor olsa bile belli seviyenin üzerindeki zenginlik doğru değil

Düzen izin veriyor olsa bile belli seviyenin üzerindeki zenginlik doğru değil
 

Tabi bu seviyenin tespiti zor. Kişinin ihtiyaçlarının artı isteklerinin hiçbir kısıtlamaya gidilmeden karşılanması ölçü olabilir. Mantıksız istekler anlaşılır zaten. “Havai, Dubai ya da Maldivler’i satın almak istiyorum” Ne yapacaksın? “Parasıyla değil mi istiyorum işte” İstersen dünyanın tapusunu verelim; dünyada senin gibi 7 milyar insan daha var.

Hani biz doğru değil diyoruz da adam da “istiyorum da istiyorum” derse… Dememesi gerekiyor (yani ikna edeceğiz) da diretirse…

Belli sınırın üzerindeki zenginlik sorun yaratıyor…1000 lira asgari ücretlinin yanında 5 milyar dolarlık iş adamı… Bu durum size normal geliyorsa diyecek şey bulamıyorum. 1000 lira kazanan kişinin 5 milyar dolarlık zengin karşısındaki durumunu düşünebiliyor musunuz?

Üç beş zenginimiz olacağına herkes belli seviyede zengin olsun… Milyonlar açken 78 milyar dolar servetli Microsoft mantıksız. Yeryüzünde suni Tanrılar istemiyoruz. Fakirler onların karşısında ezilecek. Onlar kendilerini Tanrı gibi görecekler. Paralarının gücüyle istedikleri şeyi satın alıp istediklerini yapacaklar. Böyle şey olmaz. Bunlar ülkenin kaderine de etki ederler.

Peki, ne yapacağız, zengine zengin olma mı diyeceğiz? Bilmiyorum; ama bu durumun değişmesi lazım. Yani elbette insanlar zengin olacak. Zaten amacımız bu. Ama insanlarımızın biri dev diğeri karınca olamaz.

Bu çok zenginler niye çok zengin oluyorlar? 5 milyar dolar varlığı olan kişiyle konuşmak isterim, 5 milyar dolarla ne yapacakmış. 10 milyon dolar varlığı olan kişi bile istediklerine pekâlâ sahip olabilir. Milyar dolar da ne oluyor ki…

Sakat düzen… Rezil kapitalizm… Zenginlik itibar, güç, şöhret… “Bakın ben zenginim” Halkın yalakalığı “Maşallah, aldı yürüdü…” Öte yandan bu zenginlik Kırk Haramilerin sakladığı hazinelerden olmuyor, senin benim paylaştığımız pastadan gidiyor… O öyle zenginse sen de böyle fakirsin. Onlar o kadar zengin olmasaydı sen de böyle fakir olmazdın diyemeyiz ama tapuları kendilerine de ait olsa sonuçta ülkenin kaynaklarını kullanıyorlar. Bugün için tapular birilerinin elinde olabilir ama ülkenin gerçek tapusu 77 milyonun iradesidir.

Bütün bunlar bir yana bir kişinin milyar dolarlık zenginliğini ben anlamıyorum. Valla arızalı bir durum. Biz halkımız zengin olsun derken mantıklı bir zenginliği kastediyoruz. Milyar dolar servet hem gereksiz hem de mantıksız. Yani lüzum yok buna.  Herkesin hayatta yapmak istediği şeyler vardır ama en uçuğu bile 10 milyon doların üzerinde olamaz.

Örneğin bir insan için şahsi uçak nedir? Bunun sonu yok ki, yarın da uzay aracım olsun dersin. Tamam hakkındır kendi paran ama ülkenin kaynakları belli, senin uzay aracın olursa öteki de eşek sırtında gider. Benim bir insanım özel uçağa binerken diğeri eşeksırtında gidemez. Böyle bir düzeni hâşâ Allah’ın düzeni olsa kabul etmem; demokrasi falan tanımam yerle bir ederim! Olmaması gereken bir şeyi Kerim Korkut’a asla kabul ettiremezsiniz!

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..