Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ocak '18

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
Okunma Sayısı
30
 

Düzenli Yağ Tüketimi Beyin Gelişimi İçin Şart

Düzenli Yağ Tüketimi Beyin Gelişimi İçin Şart
 

Derin Bakış


Vücudumuzun gelişimi için tükettiğimiz yağlar, zihinsel odaklanma ve motor becerilerimizi çalıştırarak, moralimizi yükseltiyor. Ordu da, Omega 3 yağ asitlerinin depresyon rahatsızlıklarını ve intihar vakalarını önleme de oynadığı role ilişkin önemli araştırmalar yapılıyor...

Örneğin çikolata yemek, moralimiz bozuk olduğunda veya stresin yoğun olduğu günlerde tüketildiğinde kendimizi mutlu hissetmemizi sağlayabiliyor. Ancak bir kase yoğurt yada bir avuç ceviz, sağlık için çok daha sağlıklı bir seçim olabiliyor.  Sözgelimi Psiko-Terapist Leslie Korn, insan bedenini bir otamobil motoruna benzetiyor ve "motora doğru yakıtı vermeliyiz" Hepimizin proten, karbonhidrat ve yağlara ihtiyacı var" diyor. Korn, 40 yılı aşkın bir süredir psikolojik travma ve depresyon geçiren hastaları tedavi ediyor. Terapist, hastaların günlük beslenme alışkanlıklarını değiştirip bitter çikolata, tatlı patetes, yumurta ve kiraz yemeye başladıklarında depresyon belirtilerinin ve ağrıların azalmasında daha çok ilerleme kaydettiklerini söylüyor. Leslie Kron, hastalar üzerindeki gözlemlerini bir kitapta toplamış: Mood Kitchen, Yüksek Moral Mutfağı. Kitap, herkesin moralini düzeltecek ve kşiye kendinisini iyi hissettirecek tarifler ve beslenme düzeni ile ilgili güzel ipuçları veriyor... Okunmanızı ısrarla tavsiye ediyorum.

Uzman Terapist, yazdığı kitapta, yapılan bir çok diyeti insan sağlığını tehdit eden bir "düşman" olarak göstermesine rağmen yağların aslında vücudumuz için yaralı olduğunu söylüyor. Beynimiz yağ bezelerinden oluştuğu için beslenme düzenimizde yağa ihtiyaç var diyor. Leslie Korn, yağın insan vücudu için önemini şöyle açıklıyor: " Beynimiz, birbirleriyle iletişim içinde olan kimyasallardan oluşuyor. Bu kimyasalların sinir kavşakları üzerinden iletişim kurmaları için yağlarla kaygan hale getirilmeleri gerekiyor. Yağlar zihinsel odaklanma ve dkkat becerilerimizi arttırıyor ve moralimizi düzeltiyor.  Orduda, Omega 3 yağ asitlerinin sadece depresyon ve anksiyete değil, aynı zamanda intiharı önlemede oynadığı role ilişkin çok güzel araştırmalar yapıyor.

Leslie Korn,Yağları kullanılabilir hale getiren sinir sistemine iyi bakmak, beyin sağlığımız için büyük önem taşıyor diyor. Uzmanın bu konuda önerileri de var: Örneğin mesela karaciğeriniz ve safra keseniz iyi çalışmıyorsa kan dolaşımınız tarafında emilen yağları kullanılabilir hale getiremezsiniz. Bu da beyin işlevlerini desteklenmesinin aksaması demek. Bu noktada Yeşil yapraklı sebzeler, özellikle de acı ve buruk olanları, yağların sindirilmesine ve beyne gönderilmesine yardımcı oluyor diyor.

Leslie Korn, ayrıca yeşil yapraklı sebzelerin beyin diyetinin önemli bir parçası olduğunu savunuyor. Korn, sebzelerdeki renklerin farklı besinleri temsil ettiğini söylüyor. Ayrıca turuncu ve sarı renkli yiyecekler bol miktarda A vitamini içeriyor. Yeşil sebzeler sindirim sistemimiz için çok faydalı. Özellikle pancar, patlıcan, ve farklı türde çilek, ahududu, innap v e böğürtlen gibi mor ve kırmızı sebzelerse antienflamatur yani yangı giderici özelliklere sahiptir... Leslie Korn'un, beyne faydalı meyve ve sebzelerden oluşan gıda listesi bu şekilde uzayıp gidiyor... Hayat zor geçse de sağlık herşeyin başı gerçektende...  Sağlıklı günler dilerim.

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 150
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 105
Kayıt tarihi
: 20.02.17
 
 

Eğitim Durumu Halkla İlişkiler Yüksek Lisansı İsletme Fakültesi Sosyoloji Bölümü Gazeteci ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster