Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mayıs '11

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Düzgün bir moral kilo yapıyormuş...

Bundan iki üç önce inanılmaz derecede zayıflamıştım geçirdiğim bir depresyondan dolayı. Kendime gelmem bir hayli zaman aldı fakat dostlarım ve gördüğüm tedaviler sonrasında moralim oldukca yerine geldi. Son bir kaç haftadır kıyafetlerim git gide dar gelmeye başladı ve tartıldığım da gözlerime inanamadım. Farkındaydım bir kaç kilo aldığımın fakat iki buçuk ayda ellidokuz kilo olacağım aklımın ucuna gelmezdi. Şok oldum ve hemen doktora gittim. Doktor kullandığım ilaçların iştah açıcı özelliğe sahip olduğu ve şişirdiğini söyleyerek ilaçlarımı değiştirdi. Daha önce gittiğim psikiyatr doktora iştahımın olmadığını hiç bir şey yiyemediğimi söyleyince meğer bana iştah açıcı bir ilaç verdiğini öğrendim. Allah'tan belli etmiyorum kilomu fazlada o açıdan rahatım. 

E biraz da son zamanlarda mutluluğun ve huzurun vermiş olduğu bir duyguyla düzenli yemek yiyince tabi kilo almamak içten değil. Hemen diyete başladım tabi. Öyle bir arkadaşım var ki sağolsun beni benden çok düşünüyor. Allah herkese onun gibi arkadaş nasip etsin. İsmini vermeyeceğim "O kendini biliyor" Onun kalbi güzel. Canım iyiki varsın, İyki tanımışım seni. 

Sizde benim gibi çabuk kilo alıyorsanız bol bol spor yapın. Bu laf tabiki klasik olacak fakat spor hem sağlık açısından hemde, genç kalmak adına çok işe yarıyor. Özellikle yüzme bildiğimiz gibi bütün vücudu çalıştırıyor. kasları sıkılaştırıyor. Malum yazda geliyor fazla kilolar görsel açıdan ne bayanda nede erkek te hiçte hoş durmuyor. Bir çok insan gibi bende görselliğe önem verenlerdenim. Başkalarında görselliğe dikkat ettiğim gibi kendimde de dikkat ediyorum. Hatta arkadaşlarımın çoğu bana süslü, kokona diye lakap taksada bu halimden oldukça memnunum. 

Sizlere güzel bir doğal maske tarifi vererek konuyu kapatıyorum. 

Bir yemek kaşığı yulaf ezmesi, iki yemek kaşığı sütü tavanın içine koyun ve ocakta muhallebi kıvamına gelene kadar pişirin kısık ateşte. Ilık bir hal alınca temizlediğiniz yüzünüze sürün (göz çevresi hariç) Onbeş-yirmi dakika kadar bekletip, önce ılık suyla daha sonra soğuk suyla yıkayın. Bu uygulamayı haftada en az bir en fazla iki defa yapın. Göreceksiniz yüzünüz oldukça güzel ve ışıltılı görünecek. Bazılarımız gerek kremler gerekse bu tarz şeyleri bir kaç defa kullanıp cildime iyi gelmedi, bir değişiklik göremedim der ve bırakır. Oysa cilt 21 gün sonra kendini gösterir anında göstermez. Örneğin saçlarıma yaptığım bakımları uyguladıktan bir müddet sonra işe yaramadığını düşünüp bırakmıştım bir zamanlar. Fakat bıraktıktan bir kaç hafta sonra anladım ki etkisini daha sonra gösteriyor. O yüzden lütfen hemen işe yaramadı deyip bırakmayın. 

Mutlu rüyalar. 

 

 
Toplam blog
: 28
: 3650
Kayıt tarihi
: 12.10.10
 
 

İzmir'in Buca ilçesinde doğdum. Onbir yıldır İstanbul'da yaşıyorum. Yıllardır edebiyata olan mera..