Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Mart '10

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

E-devlet projesinin yararları…

E-devlet projesinin yararları…
 

Valla bu bilgi notunu e-mail aracılığıyla aldım.

Okudum ve herkese yararlı olacağını düşündüm…

Ve sizlerle paylaşmaya karar verdim…

Konu nedir?

E-devlet projesi…

30 milyon internet kullanıcı olduğuna göre türkiye.gov.tr adresine girip; neler takip edebilirler, neler öğrenebilirler?...

Araç ve sürücü belgesi ceza sorgulama,

Günlük hava tahmini,

Döviz kurları,

Mahkeme dava sorgulama,

SSK hizmet dökümü,

Sürücü belgesi iptal sorgulama,

Ticarî araç ve vergi levhası sorgulama,

Askerlik yedeklik yoklama.

İyi de bu siteye girdiğimiz zaman hemen işlem yapılabiliyor mu?

Hayır. En yakın postaneden 1 TL karşılığı şifre alıyorsunuz.

Şifre kişiye özel olup, vekalet dahil hiçbir şekilde devredilemiyor ve sorumluluk kişiye ait oluyor.

Şifre aldıktan sonra sistem üzerinden yapacağınız başvurular, resmi işlem olarak kabul edilip işleme alınıyor. Başvuru sahipleri süreci de yine internet üzerinden takip edebiliyor.

E-devlet projesi kapsamında şifreyle türkiye.gov.tr ye girildiğinde hakkınızda açılan bir dava varsa, durumunuzu, nerede ve kim tarafından açıldığını öğrenebiliyorsunuz. Böylece, mahkeme süreci, zaman ve iş kaybı ortadan kalkıyor.

Sistemin yeni ve en önemli uygulaması ise, tüketici şikâyetleri…

Cep telefonundan, buzdolabına her türlü şikâyet hakem heyetlerine internet üzerinden ulaştırılıyor.

E-devlet uygulaması (www.türkiye.gov.tr) Aralık 2008'de başlatıldı. Ancak sistem birçok kolaylık sunmasına rağmen henüz tam olarak vatandaşlar tarafından anlaşılamadı.

Ehhh peki arkadaş, sen aldın mı? Diye sorarsanız…

Valla almadım. Ama yarın alacağım…

Umarım, bu bilgilendirme birçok vatandaşa yararlı olur…

Saygı ve sevgilerimle…

Ömer Özdamar/Burdur-Bucak/03 Mart 2010

 
Toplam blog
: 689
: 2433
Kayıt tarihi
: 17.01.07
 
 

 2007 yılından beri Milliyet Blog'da yazarım. 2009 yılında 'Normal Ötesi Aşk' ve 'Normal Ötesi Aş..