Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Mart '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

E-günlüğüm ve başarı

Merhaba e-günlüğüm
Bu sabah Boss oldukça sakin ve kendinden emin bir şekilde dışarı da yerinde yatıyor du fakat linda (cooker cinsi köpeğim) çok huysuzlandı. Sebebini tam kestiremedim ama bir bildiği vardır. Şimdi sakin. Öğlen biraz dolaştırdım ve şu anda sandalyesinde mışıl mışıl uyuyor.

Dün gece de ev de tartışmamız devam etti. Oysa ortada hiç bir şey yok. Tek yaptığım doğruyu söylemek. Ancak o'na da hak veriyorum. Kızması doğal. Ben olsam aynı tepkiyi gösterirdim diyeceğim, ama göstermem:) Bir süre beklerim. Hatta o süre dolunca bir süre daha beklerim. Hiç aldırmam. Dostluklar için "Avuçlarını kapattıkça kumlar dökülür." örneği verilir. Bu da benzeri bir olay. Yine de sakin olmak da fayda var. Herhalde artık rahatsızlık vermez. İlişkiler de "güven" kavramına ilk sırada yer veririm. Suistimal olmaz mı? olur. O zaman suistimal eden kişiyi ilişkiler de en son sıraya alırım:)

Bak bu önemli sevgili e-günlüğüm. Kanada Balıkçılık Bakanlığı, tüm eylem ve tepkilere rağmen, geçen yıl 270 bin olan avlanma kotasını bu yıl için 5 bin artırdı. Av sezonu bugün veya yarın başlıyor. Tam 275 bin 3-4 yaş arası fok balığı öldürülecek. İşte cinayetin resmileştirilmiş hali. Ne güzel kandırılıyoruz değil mi günlük. İzin erilerek hayvan öldürdüğün de veya savaş çıkarıp insan öldürdüğün de hiç bir sakınca yok. Bence foklar ve diğer hayvanlar için insanoğlu nasıl karar verebiliyorsa, evrenin yaratıcısı da insanlar için ara sıra karar verebiliyor. Değişik sebeplerle, öldürülen hayvan ve bitki kadar da insan yokoluyor yeryüzünden. Trafik kazaları, doğal afetler, açlık, uçak kazaları, hastalıklar, cinayetler, yangınlar gibi bir çok olay (önümüzde ki yüz yıl da daha da artacak) sürekli artan insan nüfusunu dengede tutmaya çalışıyor diye düşünüyorum.

Sevgili e-günlüğüm bugün de trafik sakin. Piyasa da bir durgunluk, bir belirsizliktir gidiyor. Bir kaç gündür devam eden ülke genelinde ki olaylar sanırım insanları tedirgin etti.

Çocuklar mutlu, piyasalar da olup bitenler onları pek ilgilendirmiyor. Onlar verdiğim balonlarla bile mutlu olup gülücük dağıtıyorlar. Bu arada balonlar bitti:) Çocuklar bir şey getirmeme alıştı ve beni kapıda karşılıyorlar. Ben de bu hafta küçük su dağıtırım onlara:) Eminim yine mutlu olurlar...

Genel de nisan ayı başların da firmaların makinaları (sebil) hijyen temizliği yapılır. Ben de ilk olarak bu akşam başlıyorum. Bu gece mesai bitiminden sonra bir firmanın makinalarını ilaçlayacağım. Tabi bu senelik hijyen bakımı. Üç ay da bir yaptığımız yerler de var, altı ay da bir yaptığımız yerler de. Mesai için de yapamadığım için mesaiden sonra yapıyoruz. Yapılmazsa içinde zamanla oluşan bakteriler koku ve tat da bozukluk yapıyor. Herkesin yaptırması gerekli bir işlem.

"Başarılı olmak" e-günlüğüm. Bu sözcük çok kullanılan ve olmak istenen bir olgu olarak önümüze çıkar durur. Oysa gerçekleştirmek pek de kolay değil gibi görünüyor. Aslına bakarsan teori de kolay gibi görünüyor ancak uygulama faslına gelince o, bilinen, okunan her şey bir anda işe yaramayabiliyor. Bu konu da çok kısa (seni sıkmayacak kadar) bir yazı buldum sana onu aktaracağım.
"BAŞARI"

Dünya da kararlılığın yerini hiç bir şey tutamaz.
Yetenek tutamaz; zira, dünya da yetenekli ancak başarısız kişiler çoktur.
Deha tutamaz; zira, değerlendirilmemiş bir zeka yalnızca, bir atasözünden ibarettir.

Eğitim tutamaz; çünkü, dünya, eğitilmiş fakat işe yaramayan insanlarla doludur.
Önemli olan sebat ve kararlılıktır. Başarınız İSTEK VE KARARLILIĞINIZA BAĞLIDIR.
Nasıl ama güzel söz değil mi:)
Neyse anladım sen sıkıldın. Bugün uykunu alamamışsın:)
Sevgili e-günlüğüm, yarın görüşmek dileğiyle, hoşçakal

Biliyor musun? Peru'da hiç umumi tuvalet yokmuş... (enteresan)
Güzel söz: "Zaman büyük bir öğretmendir. Ne yazık ki bütün öğrencilerini öldürür." CURT GOETZ

 
Toplam blog
: 512
: 549
Kayıt tarihi
: 06.02.08
 
 

Bir varmış, bir yokmuş... Sağlık, huzur, mutluluk. Başka hiç bir şeye önem vermem bu hayatta. Bu yüz..