Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Eylül '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

E-günlüğün 33 senelik şarkısı...

Dile kolay; tam otuz üç senedir bu parçayı mırıldanır, her gittiğim yer de "bilen var mı" diye sorarım ama, ne yazık ki çıkmaz. Hatta ünlü sanatçılara bile istek yapmıştım ama, kötü kötü suratıma bakıp "bilmiyorum" anlamında kafalarını sağa sola sallamışlardı. Nedense silinip gitmiştir bu güzel ve anlamlı parça zaman içinde.. Şimdilerde bir kaç kişi söylemeye çalışıyor ama, canlanır mı bilinmez....

Merhaba e-günlüğüm; Evet otuz üç sene önce. Evvel zaman içinde kalbur zaman içinde, deve tellal iken, pire berber iken, ben babamın beşiğini tıngır mıngır sallar iken, İstanbul'un bütün sahilleri plaj, denizi tertemiz iken, biz yazın her gün kızlarla plajlara gider iken... Bir gün kumsal da kafeteryanın oradan bu parça çalıyor du. Kulak verdim. Hem sözleri, hem makamı çok hoşuma gitti. Parça bitince gidip yeniden çalmalarını istedim ve plağın üzerine baktım. Söyleyenin Zeki Müren olduğunu anlamıştım ama müziğin adını öğrenmek istiyordum. "Tezgeçer"

Seneler sonra ülkemize bilgisayar ve internet geldi. Uzun süre bu parçayı aradım bilmediğim bir dörtlüğü var mı diye. Çünkü plaj'da her gün bu parça çalıyordu ve ben sözlerini ezberlemiştim. Bulamıyordum bir türlü. Arama motorunda bile çıkmıyor du. Artık çıkıyor. ("tezgeçer" yazınca, Diyarbakır'a bağlı bir köy çıkıyor) Hatta bir kaç karga sesli yanlış yamalak okumaya bile çalışmış... Güfte ve beste konusunda her kes başka birini yazmış. Hatta bazı söz ve müziğini yazdığını iddia edenler, otuz üç sene önce kısa pantolonla misket oynayanlar... Yani henüz söz ve müziğini kimin derlediği belli değil. Ben biliyorum ama aradan geçen zaman ve bunca yazılanlar karşısında tereddütlüyüm. (aslında değilim) Halen her gittiğim yer de güvercin sesimle mırıldanır dururum. (karga kadar kötü değildir)

TEZGEÇER

Kadın bir gül
Aşk bir mevsim,
Tezgeçer kanmaya gelmez.
Bulunca sev,
Kaybolunca,
Bir ömür yanmaya değmez. 

Unut unuttuğu yerde,
Adını anmaya değmez,
Ya sarhoş kal, ya rüya da
Hayat inanmaya değmez. 

İnanma hiç göz yaşına,
Yalandır kanmaya gelmez.
Bakma mahsun duruşuna, (leyla olur her mecnun'a)
Bir melek sanmaya gelmez. 

Unut unuttuğu yerde,
Adını anmaya değmez.
Ya sarhoş kal ya rüya da,
Hayat inanmaya (uyanmaya) değmez...

Makam: Hüzzam, Beste: Selahattin İnal, Güfte: Hüseyin Kabala

Hadi hoşçakal e-günlüğüm. Şaka şaka buradayım. Daha "Günün içinden" haberleri var. Dün gece eve gitmeden alışveriş yapayım dedim. Eve döndüğümde kendimden nefret ediyordum. Lanet olsun! bir sürü şey aldım ama ciklet, oyuncak, çiçek ve simit almayı unutmuşum. Benim gibiler yüzünden ekonomi bir türlü canlanmıyor...

Moralim çok bozulmuştu, tekrar çıkıp ekonomiyi canlandıracak şeyleri alayım dedim ama her yer kapanmıştı. Ben de bahçede oturup üzgün bir şekilde zaman geçirdim. Boss'un sırtında yine yaralar çıkmaya başlamış, o'na pansuman yaptım. (hayatım pansuman yapmakla geçiyor)

Sabah işe gelmeden yine bahçeyi süpürdüm ve sonra işe geldim. "İşlerde biraz kıpırdanma var" diyeceğim ama diyemiyorum. Dersem nazar değer...

Yine öğlen yemeği, yine peşinden servisler... Öğleden sonra ki boş zamanımda bu gün iş yerini toparladım. Alt katımız da kullanılmayan eşyaları kaldırdım, yerleri temizledim ve biraz yer açtım. Çünkü, on gün sonra işler açılacak ve bana iş yerinde boş yer lazım olacak. İleriyi fena görürüm.

Havalar, sellerin ardından açık ve güneşli gidiyor. Akşamlar da ılık. Akşamlar dedim aklıma geldi. Akşam yemeğimi de yedim. Bütün tatlıları bitirdim ve bu akşam için muhallebi yaptık. Ne çok tatlı yiyorum ya. Şeker hastası olacağım, tansiyonum inip çıkacak, kollestrolüm artacak, damarlarım sertleşip tıkanacak, bir de sigara içiyorum halim duman. Çevremdekilere söyleyeyim de bana iyi davransınlar. Tamam e-günlüğüm söylerim, editörler de sana iyi davransın. Yarın yine yazışırız. Hoşçakal 

Biliyor musun: Amerikan Federal Soruşturma Bürosu (FBI), geçen yıla oranla suç oranlarında azalma görüldüğünü ve ülkede günde 45 cinayet işlendiğini açıkla mış... (eh beterin beteri var mış...)
Çirkin söz: ''Kadın yarış atı gibidir. Erkekler en hızlı olanına bahis yatırmaktan hoşlanırlar..." Kate Jackson (ama o at hiç kazanamaz:)
Güzel söz: "İnsanların, sevişirken terlemeleri, alev almalarını önlemek içindir..." Don Rose  

 
Toplam blog
: 512
: 549
Kayıt tarihi
: 06.02.08
 
 

Bir varmış, bir yokmuş... Sağlık, huzur, mutluluk. Başka hiç bir şeye önem vermem bu hayatta. Bu yüz..