Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mayıs '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

E-günlük, e-yoldaş oldu...

Dün bütün medya kanallarında hava durumu, marmara'da sağanak yağmur olarak öngörüldü. Hepsi doğru çıktı. Taksim ve Pangaltı'dan başlayarak, Kadıköy'e kadar uzanan sağanak vardı. Biber gazı, gaz bombası, tazyikli su sağanağı karşısında insanlar "bayram" kutlamaya çalıştılar...

Merhaba e-yoldaşım; Tüm dünya halklarının işçi ve emekçilerinin, Birlik ve Dayanışma bayramını kutluyorum... Bizim işçi ve emekçilerimiz için ise; Anti demokratik yasalar ve kurumlarla çevrili bir ülke'de mücadele vermek zorunda kaldıkları için üzülüyorum.

1977 1 Mayıs bayramını 17 yaşında yaşamış bir vatandaş olarak fazla bir şey yazmayacağım. O zaman oluşan duygularım, öfkem, kinim, nefretim bu gün de canlılığını koruyor. Yaşananlar "dün" gibi gözümün önünde. Yanı başımda hiç bir şeyden habersiz vurulan arkadaşlarım, üzerlerine bilinçli olarak sürülen panzerlerin altında kalanlar, emniyet güçlerinin kalabalığa rast gele ateş açmaları, ...... Bu yüzdendir ki, geçmiş tarihlerde ve bu gün, 1 mayıs öncesi yazılanları, çizilenleri, konuşanları, akıl, fikir yürütenleri, Gözlerim kısık, kaşlarım çatık, ince bir tebessümle izliyorum... Ve o günden beri düşünüyorum. Bu davranış biçimini, bu mantığı anlamaya çalışıyorum. Henüz anlamış değilim ve artık anlayacağımı sanmıyorum. Kapitalist sistem=Katil sistem. İnsana, işçisine, köylüsüne önem vermeyen, sadece kendini, kendinden olanları "demokrasi" safsatası altında beslemeye çalışan, ama ne olursa olsun beslemeye çalışan, tüm kurumları ile kendisinden olmayanları, kendisine hizmet etmeyenleri yok etmeye çalışan Katil, dikta bir sistem.

Yoldaş e-günlük; Bu gün, bayram olmasına bayram ama, ben her 1 Mayıs'da yas tutuyorum. Gördüklerim, bildiklerim, düşündüklerim bana başka seçenek bırkakmıyor. Göz yaşlarımla günlük yazdığım olmuştur ama, kutlayamamışımdır... Şimdi kısa kesip diğer yorumculara yazma hakkı bırakalım. Yazmaya devam edersem 1 Mayıs'ın tarihinden başlayıp, coğrafyasından, fizik, kimyasından çıkarım...

Değerli e-yoldaşım; İş yeri olan, iş yerinde yerleri süpürüp, paspas yapan, camları silen, servisleri yapan, tahsilatları, ödemeleri organize eden, pazarlama yapan, kamyon boşaltan bir patron (!) olarak iş yerindeyim.

Dün akşam eve gider gitmez, Boss ve Joker'in yemeklerini verip dışarı çıkardım ve Ömer Hayyam'ı anma haftası" çerçevesinde faaliyetlerime devam ettim. Bahçede ki tüm ağaçlar, otlar, böcekler, çiçekler bana eşlik ettiler. Meğer hepsi Hayyam'ı tanıyor muş. Lakin, bir sorunum var, şarap şişesi çok çabuk boşalıyor. Şişeler delik midir nedir?

Sabah Linda ile slogan atarak iş yerine geldik. "Yaşasın 1 mayıs" "Yaşasın halkların özgürlüğü" diye bağırdık. Miting alanımız olan sokak bom boştu. Polisler haber alamamış olacak ki bize müdahale etmediler. Linda; "sokak köpeklerine özgürlük" ve "yaşasın dünya köpeklerinin birliği" diye slogan atarak bana eşlik etti. İş yerine gelir gelmez eylemimizi bitirdik ve mesaiye başladık... Sabah servislerini bitirip öğle yemeğimi yedim ve gidip Joker'i dışarı çıkardım. Oğlum'un bu gün tiyatro çalışmaları vardı oraya gitmişti. Sonra yine gelip servislere devam ettim. Öğleden sonra siparişlerimiz geldi ve kamyon'u boşalttık. Tam boşaltırken oğlum da geldi ve yardım etti. Zaten kamyon boşaltmayı çok seviyor. İdman yapmış oluyor.

Yaşasın doğalgaz fiyatlarında %25 indirim yapılmış. Haberi okuyunca ne güldüm ama... Biri de odun kömür fiyatlarında %50 indirim yapsa da tam olsa. Ben de pazar günleri su fiyatlarında %100 indrim yapıyorum. Aptalız biz aptal. (kimi kasdettiğim belli olmuyor, Bir bürokrata söylesem suç olur) Yazın, Yakmadığımız, harcamadığımız, kullanmadığımız doğal gazı indirimli alacağız. Takiyye her yere bulaştı...

Hava bu gün sağanak gaz bombası şey pardon, yağmur(!) dışında sıcak. İşler sakin ve istikrarsız, yollar açık ama, acemiler yüzünden tıkanıyor, kasapta et var ama ben yemiyorum, su bol ama içen yok... Yemek vardı onu yedim. Çay vardı içtim, sigara vardı yaktım. Yol buldum gidiyorum. Yarın yine yazışırız e-yoldaş. Hoşçakal

Biliyor musun: ABD, "haydut devlet" diye ilan ettiği 7 ülkeden 33 kat daha fazla askeri harcama yapıyormuş... (ay çok şaşırdım)
Çirkin söz: ''Sosyalistler bize programımızın ne olduğunu soruyor. Bizim programımız sosyalistlerin kafasını ezmek..." Benito Mussolini
Güzel söz: "Baylar, korkunuzu, telaşınızı anlıyoruz. Bugün otlandığınız toprakları, fabrikaları madenleri korumak için her türlü vahşete hazırsınız. Ama bilmelisiniz ki, korkunun ecele faydası yoktur ve hiçbir vahşet bizi haklı davamızdan caydıramayacaktır. Sizi, kendi yarattığınız sosyal-siyasal çelişmeler içinde, döktüğünüz ve dökeceğiniz kanlar içinde boğacağız. Bizim ülkemize dönme hem de, zaferle dönme umudumuz ve güvenimiz vardır. Ama sizler bir gün kaçacak ve bir daha dönemeyeceksiniz. Beyaz Ruslar’a bakın , Kral Faruk’a, Şah’a, Somoza’ya bakın ve halkın geleceğini görün... V.I.U.Lenin

 
Toplam blog
: 512
: 549
Kayıt tarihi
: 06.02.08
 
 

Bir varmış, bir yokmuş... Sağlık, huzur, mutluluk. Başka hiç bir şeye önem vermem bu hayatta. Bu yüz..