Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Şubat '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

e-günlük boing 737 kullanmaz.

Neyse bu uçak kazası olayı gündemi fazla meşgul etmez. Hangi haber gündemde kaldı ki? Uçakta eğitim uçuşu yapan pilot var mış. Aklıma olmadık şeyler geliyor ama pozitif düşünmekte fayda vardır. Her halde motor kopmuştur veya türbulans veya kuş çarpmıştır. Uçağın Boing olduğu göz önünde bulundurulursa olumlu düşünmek olanaksız. Boing firmasının sicili bizim "anadol" marka otomobillerden bile daha kötü... Bugüne kadar 140 Boeing 737 kazasında, yaklaşık 3 bin 900 kişi yaşamını yitirdi. Ölümlü kazaların önemli bölümü iniş sırasında gerçekleşti. Ben Boing'leri "sağlığa zararlı" listeme çoktan almıştım. Hatta bu yüzden Bir seyahatimde havaalanında "binmem" diye tartışma bile çıkarmıştım. (sonra kalkış saatini değiştirtip airbus'a binmiştim)

Tam "deniz feneri" olayı ile çalkalanacaktık ki bu kaza oldu. Peşinden İsrail Gazze'ye falan saldırmasada, ağız tadı ile bir "deniz feneri" filmi izlesek. Baş rollerde önemli isimler ve tanınmış sanatkarlar var mış. Hatta "en iyi dolandırıcılık" dalında oskar'a aday bile gösterildiği söyleniyor. Bu olaylar, film izlerken araya giren reklamlara benzedi. Kimsenin sesi çıkmadı bu gün. Haberler de "fener" sözü bile geçmedi...

Merhaba e-günlüğüm; Önce sabah kalkınca vücudumu çalıştırıp ısıtıyorum, sonra işe gelip arabayı çalıştırıp ısıtıyorum ve işe başlıyorum... Bunu niye yazdım? Bir arkadaşım mail yazmış, "oğlum zorun ne sabahları koşarak işe geliyorsun" diye sormuş, o yüzden yazdım. Maille cevap yazmıyorum ki, merak etsin diye.

Bölgemizde kaza sezonu açılmıştır duyurulur. Bir süredir trafik kazası olmuyordu. Bu sabah erken saatlerde başladı ve akşama kadar toplam beş adet kaza gördüm. (belki benim görmediğim kazalarda olmuştur) Demek ki kazalar birikmiş ve önceki günlerin acısını çıkarmak için bu gün randevulaşmışlar... Biri çok hasarlıydı. Umarım kimseye bir şey olmamıştır. Hadi uçaklar neysede bunlar karada neden kaza yapıyorlar. İniş takımları açılmama gibi bir sorun yok, motora kuş da girmiyor, eğitim pilotu da yok, türbülans gibi bir sorunda yok, kanat kopmaz, motor kopmaz. Neden kaza yapıyorlar acaba? Mutlaka arabalara da kara kutu konması lazım.

Kar tanelerinin yapısı oluşturuldu. (haberin başlığı yanıltıcı, inanmadım zaten) Wisconsin ve California üniversitelerinden iki matematikçinin, bilgisayar modelinin teorisini ve işlemlerin gerçekleştirilmesini, dört yıllık bir uğraş sonunda geliştirdikleri belirtildi. Amerikalı bilimadamları, kar tanelerinin hiç biri birbirine benzemeyen simetrik yapısını bir bilgisayar programında yeniden üretti. (şimdi sıra sanal kar yağışlarında) Bilim adamlarından David Griffeath, modeli mümkün olan en sade hale getirdiklerini ancak yine de bir kar tanesini oluşturmanın bir gün sürdüğünü söyledi. Griffeath, ''Su, kainattaki en inanılmaz moleküldür, saf ve basit. (ama çözemezsiniz) Sadece üç küçük atom, ancak fizik ve kimyası inanılmaz'' dedi. Vay be! ne inanılmaz bir buluş... Zamanınıza yazık, harcanan paralara yazık. Bana sorun ben size söyleyeyim. Doğada ki hiç bir şey bir birine benzemez. O araştırdıkları dna'larımız bile farklıdır. (bu yüzden genetik yoktur) Derler ya "hiç bir şey göründüğü gibi değildir."Tıpkı parmak izlerimiz gibidir. Sadece insanın yarattığı virüsler, emtialar, benzerlik gösterir. (aids, ebola, veba, kuduz, tetanoz, kolera vb.) (aslında nicel ve nitel açıdan bakıldığında onlar da benzemez) Doğada ki aynı cins ağaçlar, hayvanlar, bitkiler bile gerçekte bir birlerinden çok farklıdır.

Ne garip değil mi e-günlüğüm; Onca uğraşın ardında kocaman bir "sıfır" var. Ne zaman doğa ile savaşmayı bırakıp, onunla uyum halinde yaşamaya başlayacağız acaba? (asıl böyle bir şeyin mümkün olup olmadığının araştırmasını yapsınlar)

Olacağı buydu e-günlüğüm. Üç gün koştur koştur, bu gün oturuyoruz, kriz var. Baksana bankaların bile karlarında %10, 5 civarı düşüş olmuş. Ben onların geçtiğimiz senelerde %125 kar ettiğini bilirim. Yüzde on neymiş. Üstelik halen kar ediyorlar. Henüz zarar yok. Sadece karlarında düşüş var. Ama bankalarda parası olanlar, kredi almış olanlar çoktan zarar etmeye başladı bile.

Semtimizde büyük bir marketler zincirinin şubesi kapandı. Halbu ki piyasa çok iyiydi. Neden kapandı ki? Her yer "satılık", "kiralık" ev ve dükkanlarla doldu. Bunlar iyi günlerimiz miş. Uzamanlar öyle söylüyor. Ben yazın turizm şirketlerinin satışlarından anlarım...

Değerli e-günlüğüm; Bu gün de yağmurlu geçti. Toprak artık suyu çekmiyor. Böyle yağmaya devam ederse düz yerleri bile sel alacak. Gerçi halen barajlar dolmadı ama, toprakların içi bile doldu. Bu yaz insanları endişelendirmek için ne konu bulacağız acaba?

Evet e-günlüğüm; Yer elması, soslu makarna, humus ve fındıklı tahin helvasından oluşan akşam yemeğimizi de yedik. Şimdi yapacak tek şey kaldı. Veda etmek. Yarın yazışmak üzere.


Biliyor musun: ABD Anayasasında; "Meclis, konuşma ve basın hürriyetlerini kısan kanunlar yapamaz" maddesi var mış...
Çirkin söz: "Öyle sanıyorum ki, insanın uygar yapabileceği en son şey "kadın" olacaktır... G. Meredith
Güzel söz: "Yaşam durağan değildir. Zihinlerini değiştirmeyenler, düşkünler evindeki zavallılarla, mezardakilerdir..." Everet Dirksen

 
Toplam blog
: 512
: 549
Kayıt tarihi
: 06.02.08
 
 

Bir varmış, bir yokmuş... Sağlık, huzur, mutluluk. Başka hiç bir şeye önem vermem bu hayatta. Bu yüz..