Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Nisan '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

E-günlük de "Darwin", "Hanta" ve üzerine ağaç düşen araba:)

Bu Darwin olayından sonra artık bilim teknik dergisi almıyorum, alamıyorum, içimden almak gelmiyor. 1989'dan beri alırdım. Çok beğenirdim ama "Darwin" tartışması midemi bulandırdı. Ne yaptım bulantıyı gidermek için NTV Bilim dergisi aldım. İyi ki almışım. Midemin bulantısı hemen geçti. Uzun uzadıya Darwin" teorisini işlemişler. Zamanında türleri ve köklerinin köküne kadar inmiştik ama olsun. Bilgilerimi tazelemiş oldum.

Okurlardan gelen sorular çok ilginç. Dikkatimi celb etti. Kesinlikle bazıları, dergiyi engellemek, yıpratmak için, birileri tarafından yönlendirilmiş izlenimi bıraktı ben de. Ama editör'ün cevaplarını okuyunca "işte bu ya!" dedim. Okurlardan, kendini bilmez bir kültürlü, eğitimli araştırma görevlisi, dergiyi tehdit etmiş, maddi temeli olmayan "oradaysan masaya üç kere vur" temeli ile uzunca bir yazı yazıp, "Evrime inanıyorsanız derginizi almam" demiş. Bir diğeri de "Darwin defalarca çökertilmiştir" diye söze başlamış. Dediğim gibi Editör gereken cevabı fazlası ile vermiş. Hiç alttan almamış. Belli ki para veya mevki adına değil, bilim adına orada oturuyor... Ah garip öğretim görevlisi sen böyle yapınca (dergiyi almayacağını yazınca) herkes çok üzülmüştür emin ol. Yürrüüüü sen alma, ben almaya başladım ve çok kişiye aldıracağımdan emin olabilirsin. Bilim dergisi bu BİLİM! Bilmiyorsan biliyormuş gibi yap da, köpeklere maskara olma. Benim köpeklerim bile "evrim teorisini" kaç kez okuyup "uygundur" raporu verdiler.

Merhaba e-günlüğüm; Şiddetle tavsiye ediyorum. Mutlaka her ay alıp okumalısın. Tek kelime ile "mükemmel" Baskısı, seçilen konular, konular hakkında herkesin anlayacağı dilde ki anlatım, dizgi, yazıların büyüklüğü (ben okuyabiliyorum) her şey çok güzel. Bana hayırlı olsun. Mide bulantım geçti. Şimdilik bilimsel açıdan iyiyim.

Anlaşılan bu sene işimiz zor. "Keneler ortaya bu yıl erken çıktı!" (ntvmsnbc) Bir taraftan keneler, bir taraftan fareler neler oluyor ya!, Yeterince sağlıksız değil miyiz? Hastane holdingler yeterince kazanamıyorlar mı? Bu fareler de bir garipleşti. Eskiden "veba" yayarlardı, şimdi, kendi aralarında kimsenin bilmediği "hanta" adlı bir virüs üretmişler ve piyasaya sürmüşler. (microsoft'un yeni program üretip piyasaya sürmesi gibi...) Hayırlısı olsun. Benim bahçede ki farelerle aram iyi. Ben onlardan doğru bilgiyi alırım nasılsa... Bunu bahane eden "endişe tellalları" hemen haberi yaydılar: "Kedilerden uzak durun!" Neden kedilerden uzak duruyor muşuz? "hanta" virüsünden ölen kedilerde mi var? "hanta" virüsü kedilerden insanlara mı atlıyor? Haberimiz yokken kedilerle fareler birlikte gezip birlikte gece hayatına katılıp, kafayı bulup birlikte seks mi yapmaya başladılar? Ben sizden (endişe tellallarından) "uzak" duruyor, sizin "uzak durun" dediklerinizle birlikte yaşıyor ve sağlığımı buluyorum. Sağolun, varolun... İyi ki varsınız.

Değerli e-günlüğüm; dün gece farkettiysen hava biraz serindi. Hava soğuk, rakı soğuk olayına, kış gecelerinden alışığım nasılsa. Bahçede otururken üzerime kazak aldım. Traş olup, banyo yapmıştım, belki de ondan bana soğuk gelmiştir. Rüzgar da sert esiyordu hani. Boss ile oynarken biraz ısındım ve o sıcaklıkla uzun süre idare ettim. Zaten sonra uyku saatim geldi ve sütümü içip yattım.

Sabah yine her zaman ki gibi Linda ile koşarak işe geliyorduk ki bir de ne görelim? Yan binanın bahçesinde ki bir ağaç arabaların üzerine doğru devrilmiş. Bir araba hasar görmüş ama ben ağaca çok üzüldüm. Akşamdan başlayan fırtınaya dayanamadı besbelli... Hem öyle güzel devrimiş ki, sadece arabalara zarar vermemiş, yolu da kapatmış. Belediye'nin gelip çekmesini beklemeden, yola uzanan dalları, etraftaki sorumlu (!) kişilerce kesildi... Geçen sene bu ağacı, arabaların üzerine tozları düşüyor diye budamışlardı... Demek unutmamış... Bütün gün gelen geçen fotoğrafını çekip durdu. Bu akşamdan itibaren kesin internette bir yerlerde yayınlanır...

Dün çok oturmuştuk, bu gün acısı çıktı. Sabah hızlı başlayan hareketlilik, bu fırtına da bile terlememi sağladı. Zaten fırtınaya ayak uydurmak için fırtına gibi dağıttım siparişleri. Ara ara yağmur yağmasına rağmen, yılmadan usanmadan görevi başarı ile tamamlayıp üsse döndüm. (yine şifreli yazdım)

Öğleden sonra, ara ara yağan yağmur, ara ara devam etti. Çamurla karışık yağması, sahra çölünde yine fırtına olduğunu haber veriyor. Hafta sonu sahra çölüne pikniğe gideceklere duyurulur...

Uzun zamandır trafik kazası olmayan semtimizde iki gündür kazalar meydana geliyor. Bahar havasından diyeceğim ama değil. Yolları bilmeyen yabancılar, tabelalara uyup, doğru yollara girriyorlar ondan oluyor. Ters yollara girseler kaza yapmayacaklar ama, bilmiyorlar işte... Olsun böylece öğrenmiş oluyorlar.

Akşam oldu fakat bu sefer hava aydınlık değil. Aniden karardı, bulutlandı, üzerime çökecek gibi oldu. Nasılsa yemeğimi yedim. Üzerime çökmeden gideyim. Seni de yollayayım ki çökerse, benimle beraber altında kalma. Yarın yine cebren ve hile ile yazışacağız. Hoşçakal

Biliyor musun: Güneşimiz, evren'de ki küçük ve önemsiz yıldızlardan biri imiş. Örneğin: Antreas adlı yıldız, güneş'den 60 bin kat daha büyük müş... (üfff onda ne enerji vardır)
Çirkin söz: '''Bu sayede değerli bilgi edindik'' (ABD'nin eski başkan Yardımcısı Dick Cheney'in işkence yöntemlerini savunurken söylediği söz)
Güzel söz: "Yaşamak bir ziyafettir. Bu ziyafete davetli kişiler pek çoktur, ama masaya oturmayı başaranlar çok azdır..." Charles Darwin

 
Toplam blog
: 512
: 549
Kayıt tarihi
: 06.02.08
 
 

Bir varmış, bir yokmuş... Sağlık, huzur, mutluluk. Başka hiç bir şeye önem vermem bu hayatta. Bu yüz..