Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Mayıs '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

E-günlük de bilimsel bir gerçek...

Her şeyi bir yana bırak, hayatı gözlemle,
Yaşamayı öğren ki hayatı dolu dolu yaşayasın,
Her şeyi bir yana bırak, saygı, sabır, hoşgörü, gurur'unun sınırlarını belirle,
Tahammül etmenin, umut etmenin derecesini bil.
Her şeyi bir yana bırak, haysiyetli, şerefli ve dürüst olmayı becer. Alnın açık olsun, başın dik.
Her şeyi bir yana bırak, saygı'yı öğren. Önce doğa'yı sev, sonra canlıları.
Sevdikçe sevildiğini gör, saydıkça sayıldığını.
Her şeyi bir yana bırak, iyilikle doldur içini,
Alışkanlıklarının, dostluklarının, ilşkilerinin, hayatı yönlendirdiğini öğren.
Her şeyi bir yana bırak, erdemli ol, bilge ol, cesur ol, sevgili ol...

Dün gece oğlumla biraz sert tartıştık e-günlüğüm; (belki ileride bu yazıyı okur) İşin kötü tarafı arkadaşları da var dı. (hiç onaylamam başkalarının önünde tartışmayı.)Önemli bir konu değil ama insan ister istemez üzülüyor. Genelde bütün gereksiz tartışmalar beni etkiliyor. Çünkü geriye döndüğümde sadece bir anlık kızgınlık görüyorum. Konu, "yok" denecek kadar önemsiz ve kimsenin bir birini incitmesini gerektirmeyecek kadar değersiz... Ardında "babalık içgüdüsü" mü yatıyor nedir (inanmıyorum) bir an da "kimsyi, incitmeye, kırmaya değmez" bir dünya'da yaşadığımızı unutuveriyoruz. Neyse sonunda yine talıya bağladık ve olması gerektiği gibi aramızda konuşarak hallettik. Çevresinden etkilendiğini düşünüyorum. En büyük düşmanları cep telefonları ve bilgisayarlar. Yalnız ve umutsuz bir gençlik gözlemliyorum. En azından iyi bir birey yetiştirmeye çalışıyor ve endişelerimi yenemediğim zamanlarla karşılaşıyorum.

Merhaba e-günlüğüm; Bir gerçeği açıklıyorum: Dünya'da ilk klonlama Türkiye'de gerçekleşmiştir. Bilim adamları bu konuyu yasal olmadığı için açıklayamamışlardır. Dünya'nın en başarılı bilimsel çalışmalarından olan bu klonlama deneyi uzun yıllar önce hayata geçirilmiş ve kişiler halen hayattadır. Yaşam biçimleri, konuşma, düşünme, algılama, soru sorma, cevap verme yetileri, özlemleri, kompleksleri tıpatıp bir birinin aynıdır. Klonlanan kişi Süleyman Demirel'dir. Şimdi kendisi Hüsamettin Cindoruk olarak Demokrat Parti'nin başına geçmeye çalışmaktadır... Hatta iç çamaşır seçimine kadar bir birleri ile benzerlik gösterdikleri iddia edilmektedir...

Domuzlara pek zararı dokunmayan domuz gribi ülkemize ayak bastı. Kendisini havaalanında krallar gibi termal kameralarla karşıladık. Şimdi haseki hastanesinde gözlem altında tutuyoruz. Hiç bir sigortası olmamasına rağmen, sigortalılara gösterdiğimiz özenin en az on katını gösteriyoruz... Domuz gribi konusunda çok tecrübeli bir ülke olduğumuz bilinir..

Sabah işe gelmeden önce biraz bahçede dolaştım. Güller dikkatimi çekti. Çok çeşitli gül ağaçları var. Renk renk desen desen güller açmış. Aralarından geçerken mis gibi koku geliyor burnuma. Leylakları kokladım, çam ağaçlarını kokladım ve sonra Linda'yı alıp işe geldim. Sıcak, sabah saatlerinde kendini göstermeye başlamıştı. Bu yaz hakkında fikir veriyordu. Servislere başladığımda terlemeye de başladım. Öğlene doğru pantolonumun paçalarından ter akıyordu. Vücudumun doğal kliması böyle sıcaklarda sürekli devrede oluyor. Arabada ki havlu sırılsıklam oldu. Arabalarında klima olanlar adına çok üzülüyorum. Doğal serinlemeyi yaşayamıyor ve her gün sağlıklarını kaybediyorlar.

Öğlen yemeğimin ardından yine trafikle meydan muharebesi yaptım ve terleyerek caddeleri ıslatıp, etrafı serinlettim. Akşama doğru biraz rüzgar esmeye başladı ve vücudum biraz serinledi. Har zaman ki gibi "cumartesi meydan muharebesi"'ni ben kazandım. Gerçi bu hafta diğer hafta sonları gibi sıkışıklık yoktu. Neden? Çünkü imsanlar tatile gittiler. Araba sayısı azaldı. On dokuz mayıs tatili ile birleştirip en az beş gün tatil yapacaklar...

Ben de geceleri tatil yapıyorum. Ayrıca pazar günleri. E-hünlüğüm; sen şimdi acıkmışsındır. Ben yemeğimi yedim ama senin akşam yemeği saatin geçti. Pazartesi yine yazışmak üzere. Hoşçakal


Biliyor musun: California yasalarına göre hayvanların tavernalar ve okullara yakın alanlarda çiftleşmesi yasak mış... (ne modern eyalet. İnsanların çiftleşmeleri yasak değil)
Çirkin söz: "Kadın erkeği, kılıçsız zapteder, ipsiz bağlar..." Tos
Güzel söz: "Dostu severim ama düşmanı da... Dost gücümü, düşman ödevimi gösterir..." Schiller

 
Toplam blog
: 512
: 549
Kayıt tarihi
: 06.02.08
 
 

Bir varmış, bir yokmuş... Sağlık, huzur, mutluluk. Başka hiç bir şeye önem vermem bu hayatta. Bu yüz..