Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Haziran '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

E-günlük Obama ile sohbet etti

ABD Başkanı Obama Müslüman dünyasına ziyaretlerini sürdürüyor. Ben de kendisini yakından takip ediyorum. (Arkada ki araba da ben varım)

Bir bakalım neler demiş:

"Çocukluğumda ezan sesleri ile uyandım" demiş. Bunda garip bir şey yok. Hangi dine mensup olursan ol, eviniz bir cami'nin yanında ise mecburen ezan sesleri ile uyanırsınız. Enteresan cümleler sarfet miş. Benimle konuşurken hiç bunlardan söz etmemişti.

"Kuran-ı Kerim’in söylediği gibi: “Rabbini bil ve her zaman doğruyu söyle.” Ben de burada bunu yapmaya çalışacağım." ("yapacağım" değil, "yapmaya çalışacağım") Bence yapamaz... Hem doğruyu söylemek için Kuran-ı Kerim'in söylemesi gerekmez ki...

"İslam, ABD'nin bir parçasıdır. İslam'a karşı ön yargılarla savaşmak benim görevim. Kuruluşumuzdan bu yana ABD’li Müslümanlar, ABD’yi zenginleştirmişlerdir. " Burada biraz çuvallamış, şey pardon biraz şaşırmış gibi. Yani müslümanlar ABD'yi zenginleştirmeseler, bir parçası olamazlar mıydı? Pek anlayamadım valla. Konuşmasında, çözebilen için çok psikolojik ve bir şeyleri ele veren ip uçları var.

Sordum o'na: Guantanamo ne oldu? "Sabırlı ol Murat'cığım, her şey hayırlısı ne ise oraya varır" dedi. "Otomotiv deviniz "iflas" başvurusu yaptı, kriz ne durumda?" dedim; Hamd olsun onu da aşacağız, "Evvel Allah ABD güçlüdür yıkılmaz" dedi. (bizim bahçede oksijen çarptı galiba)

Bu sözlere bir ülke dışında hemen hiç bir ülke inanmadı. Eleştirildi ve samimi bulunmadı. ABD'nin emperyalist yapısının değişmeyeceğini ama taktik değiştirdiği konusunda bir çok ülke hemfikirdi. Evet bir ülke dışında.

Cumhurbaşkanı Gül, ABD lideri Obama'nın yaptığı tarihi konuşmayı içten, dürüst ve gerçekçi bulduğunu söyleyerek "Barış için ortaklık yapılabilir ve yapıcı bir lider olduğunu bir kere daha göstermiş oldu" dedi. (ntvmsnbc)

Bu açıklama yapılırken Obama birader yanımda idi...

Rakısından son yudumu aldı ve kalktı. Giderken o'na bir fıkra anlattım.

Yaşlı Amerikalı bir turist Türkiyeyi ziyaretinden sonra geri döndüğünde karısı sormuş.

-Türk mutfağı meşur muş, sen neler yedin, bir şey öğrenebildin mi demiş?

Kocası -evet, Karnı yarık.

-O nedir? demiş karısı.

-Valla pişmemişi benimkine, pişmişi seninkine benziyor!

Her halde anlamadı ki gülmekten yerlere yattı. Bu amerikan başkanları'nın Beyaz'ı, siyah', sarı'sı, kırmızı'sı, mavi'si, pişmişi, pişmemişi hep aynı.. Çünkü ABD sistemi aynı. Emperyalizm'in, Sömürgeciliğin, İşgalciliğin söylemi değişince, uygulamaları değişmez. .

Merhaba e-günlüğüm; anladığın gibi dün akşam bahçede misafirimiz var dı. Boss ve Joker misafirimize hiç yüz vermeden oynamaya devam ettiler. Bir ara köpeklerden konu açılınca Obama, "keşke beyaz saray danışmanının sözünü dinlemeyip Alman Kurdu alsaydım ne zeki köpekler" diye fısıldadı. Ben de ona bütün köpekler çok akıllıdır yeter ki eğitmesini bilin, oyuncak olarak bakmayın" dedim. (Adamcağıza çok laf koymuşum dün akşam ya!)

Sabah açık bir gökyüzü altında Linda ile iş yerine geldik. Çayı demledim, içtim ve servislere çıktım. Oğlum okula gitmedi. Tiyatro gösterisi var dı oraya gitti. Her oyunda biraz daha şöhret oluyor kerata (Ayakkabı çekeceği)

Bu gün aynı zaman da soygun günü idi. Sabah servislerinde rastladım. Erenköy Ethem efendi'de Bir banka şubesi (Finansbank) soyulmuş. Bir polis, bir polis, eder yüz polis. Trafik kitlenmiş, adım adım ilerliyor. Her yer polis ve polis arabası dolu. (Banka şubesi soyulduktan sonra ne yapacaklarsa...) Neyse ayrıntıları vermek isterdim ama, soygunu ben yapmadığım için veremeyeceğim. Yarın gazetelerden okursun e-günlüğüm.

Bu gün "Dünya çevre günü" Olmayan şeylerin bile "günü" var artık. Tamam, tamam bu kadar karamsar olmayayım. Her yer beton yığını, ortada ağaç kalmadı, bitkiler, hormonlu gübre ile büyüyor, her yeri ilaçlıyoruz, arabalarımız, klimalarımız, elektronik cihazlarımız var ama, ekecek sağlıklı topraklarımız yok... Bütün bunlara rağmen yine de iyimser olmamız gerek. (Amerikan diretmesi) Bir gün Süpermen gelip bizi kurtaracak ve dünya'yı doğal haline dönüştürecek.... Reklam gibi olacak ama bu akşam saat 20:00 de NTV kanalında "yuva" adlı bir belgesel var ve dünya'yı ne hale getirdiğimizi gösterecek. Abuk sabuk film ve olaylarda gözyaşı dökenlerin bu belgeseli seyrederken, hüngür hüngür ağlamaları gerek. Çünkü çocukları ve onların çocukları büyük tehlike altında... (kime söylüyorum)

Yemeğimi yedim, tatlımı yedim, tam seni gönderecektim ki, dün akşam verdiğimiz siparişlerimiz kapıya dayandı. Kamyonu boşaltırken enteresan bir şey olursa yazarım diye beklettim ama, olmadı. "su" cuk gibi oldum sadece. Yaz geldiği için siparişlerde artık limonata, meyve suyu çeşitleri de var. Dükkan renkleniyor.

Evet e-günlüğüm; sana güle güle bana hoşçakal, ona eyvallah. Yarın yine bir devlet büyüğümüzle yaptığımız sohbeti yazarız belki...

Biliyor musun: Bir çift ayağımızda 250 bin ter bezi var mış...

Çirkin söz: ''Kış güneşine, kadın gülüşüne inan olmaz..." Bulgar Atasözü

Güzel söz: "İnsanın en büyük düşmanı kendisidir..." Cicero

 
Toplam blog
: 512
: 549
Kayıt tarihi
: 06.02.08
 
 

Bir varmış, bir yokmuş... Sağlık, huzur, mutluluk. Başka hiç bir şeye önem vermem bu hayatta. Bu yüz..