Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ocak '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

E-günlük Şimşir ağaçlarının altında dinleniyor...

Buxus sempervirens, Common box, Buis. Şimşir ağacının diğer isimleri... Yaprakları ve dallarının kabuğunda; alkaloidler, uçucu yağ, reçineli bileşikler ve tanen yardır. Kanı temizler. Terletir, ateş düşürür ve vücudu rahatlatır. Hafif derecede müshildir. Karaciğer hastalıklarında kullanılır, ağrı kesicidir ve cildi güzelleştirir. İki-üç sene de bir filizlenir, boyu on metreye kadar çıkar, gövdesi sekiz - otuz santim civarındadır. Kerestecilikte kullanılan orta sertlikte bir ağaçtır. Yaprakları yaz, kış yeşildir. Küçükken öğrenmiştik. En iyi kızak, en iyi topaç, en iyi sapan şimşirden yapılırdı. Hatta bilyalı arabalarımızı bile bulabilirsek şimşirden yapardık. (hey gidi günler) Çok dayanıklı ve çok işlemeye elverişli idi. Sadece bizim ülkemizde var olduğu biliniyor...

Merhaba e-günlüğüm; Kaçkar Dağları’ndaki Palovit deresinde yapılması planlanan yol nedeniyle dünyada benzeri bulunmayan şimşir ağaçları yok olma tehlikesiyle karşı karşıya bulunuyor muş. (ntvmsnbc) Ne olacak canım, geçen sene tarihimizin en çok orman yangınını yaşadık ve en çok ağacı kaybettik. Antalya'da çıkan yangınlarda on milyon ağaç yandığı söyleniyor. Sivil toplum kuruluşları bile bin, iki bin ağaç dikebiliyor. (ne kadar gerçek olduğu da tartışılır.) Elalem buz tutan gölleri turizm alanına çeviriyor, biz dünya'da eşi olmayan ağaçları kesmeye çalışıyoruz. Çok zeki bir milletiz çoook.

Bu zeka seviyesi Maliye bakanımız Bunalkıtan (bunaltıp, bıktıran)hocamızdan belli. Artık vergi borçları hesaptan tahsil edilecek miş. (hesapta para bulursan) Devletler kriz ortamından sıyrılabilmek için piyasaya para pompalamaya çalışıyor, bu amca da piyasadan olmayan vergiyi toplamaya çalışıyor. Ne olacak? Hemen yazayım Bunalkıtan hoca. Paravan şirketler kurulacak, naylon fatura devri hortlayacak, iş yerleri kapanacak, (tabi bu arada vur kaç şirketler kurulurken, Bunalkıtan hoca "bak gördünüz mü yeni şirketler kuruluyor durum iyi" diyecek) iflaslar artacak, bankalardan paralar çekilip dolar'a, euro'ya yatırılacak ve döviz fırlayacak. vergi kaçağı artacak.

Maliye uzmanları yeni vergi yasası açıkları bulacak ve şirketlerin emrine sunacak. (tıpkı bilim adamlarının insan'ın açığını, zayıf tarafını bulup, tıbbın ve kapitalist sermayenin emrine çalıştıkları gibi) Kısaca ortalık sayende bunalacak ve karışacak Bunalkıtan hoca!

Değerli e-günlüğüm; Bırak bu ciğeri beş para etmez adamları, hayatımıza gelelim. Dün gece ne yaptın, bu soğuk hava da yine dışarıda mı oturdun? Evet e-günlüğüm, yine bahçede oturdum. Kar yağsa, eksi on derece olsa yine otururum.

Sabah Linda çok komiğime gitti. Ben kalktığımda o uyanmış ve hareket halinde oluyor du. Bu sabah kalktığımda daha kalkmamıştı. Kahvaltımı yaptım, Boss'u çıkardım, Linda halen minderinde kıvrılmış uyuyor. Boss'u yerine koydum, eve geldim Linda'da tık yok, uyuyor. Yanına gittim başını falan okşadım, kafasını kaldırıp "bir rahat bırak da uyuyalım" dedi sanki. Ama işe gitmemiz lazımdı. "Hadi gel iş yerinde uyursun" dedim. Her halde bu baz istasyonları onu da etkiledi. Sabah vücudu ağrımış olabilir. Ağır ağır kalktı, silkelendi, biraz fizik kondisyon hareketleri yaptı ve çıktık. Yolda da ağır ağır ilerledi. İş yerine geldik ve hemen yerine geçip uyumaya devam etti..

Öğlen sıraları güneş epey kendini gösterdi. Kesin barajlarda ki su seviyesi azalmıştır. (zaten hiç artmıyor ki)

Biz güneşi görünce iş yerinde bonfile yaptık. Kurban bayramından etler kalmış ve biz de unutmuşuz. (et yemeyince böyle oluyor) Dün onları çıkarıp, bu gün iş yerinde (dışarıda) tost makinasında değerlendirdik.

Boğazlarım ağrımaya devam ediyor ama bu akşam geçecek. Sıkı bir korunmaya ve bakıma aldım kendimi. "Korunmak tedavi olmaktan kolaydır" derim her zaman...

Uzun zamandır "abone yapamıyorum" diye yazıyor, dert yanıyordum. Bu gün en sonunda bir abone yaptım. Kafamın tası atmaktan vazgeçti. Şimdi tavası atacak.

Bu gün de sakin geçiyor e-günlüğüm. Bol bol dinleniyorum. Nasılsa faturaları, kiraları ödedim rahatım. (bir tek araba ile motorun taşıtlar vergisi kaldı) Boşluktan istifade alışveriş yaptım. Bu akşam vakit bulursam yılbaşı kutlamalarından kalma hasarları onaracağım. Bir de banyonun floresanı yanmış, onu değiştireceğim. E-günlüğüm, tamir edilecek bir şey varsa söyle yaparım.

Son dakika heberi: Fransa Cumhurbaşkanı Sarkozy "İsrail ve Filistin yönetimi ateşkesi kabul etti" demiş. Dikkat! açıklamayı Sarkozy yapmış. Bu yüzden bu habere biraz mesafeli duruyorum çünkü, Sarkozy ülkesinde ve özel hayatında Nesrin Topkapı'dan daha başarılı biri... Hadi diyelim ateşkes oldu. Ardında bir sürü cevaplanmamış soru bırakacak... Beklemedeyim...

E-günlüğüm; akşam yemeğimizi yedik. (bonfile, makarna, püre vs.) Peşinden de tatlı niyetine çukulata yedik. Şimdi Karabiberli çay içiyorum. Boğazlarıma iyi gelecek. Esas tedaviyi akşam yapacağım. Artık müsadenle gideyim e-günlüğüm. Tabi ben gidince sen de gitmiş oluyorsun... Yarın yine yazışacağız. Hoşçakal.

Biliyor musun: Arizona'da patlak lastikli otomobilde sevişmek yasakmış. Kurala uymayıp, ön koltukta sevişen 25, arka koltukta sevişen 50$ ceza ödüyormuş...
Çirkin söz: "Balayı, genç gelinin omuzunuzda ağlamayı bırakıp, ensenizde boza pişirmeye başladığı gün biter..." ABD Atasözü

Güzel söz: "Bilgi, insanı şüpheden, iyilik acı çekmekten, kararlı olmak, korkudan kurtarır..." Konfiçyus

 
Toplam blog
: 512
: 549
Kayıt tarihi
: 06.02.08
 
 

Bir varmış, bir yokmuş... Sağlık, huzur, mutluluk. Başka hiç bir şeye önem vermem bu hayatta. Bu yüz..