Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Temmuz '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

E-günlükte "seni seviyorum"

‘Seni seviyorum’ diyebilmek için ilk önce ‘ben’ demeyi bilmek gerekir
Romantik aşk o insanın en büyük ödülüdür. Romantik aşkı tam manasıyla yaşamaya muktedir olabilecek tek insan bütün ihtirası işi olan adamdır. Çünkü aşk bir erkeğin veya kadının karakterinde sahip olduğu en köklü değerlerden dolayı kendisine karşı duyduğu saygının bir ifadesidir. İnsan bu değerleri paylaştığı kişiye aşık olur. Eğer insanın açıkca tanımlanmış değerleri ve ahlaki bir karakteri yoksa başkasını da takdir edemez. :" ‘Seni seviyorum’ diyebilmek için ilk önce ‘ben’ demeyi bilmek gerekir"

Kişinin kendi mutluluğu en yüksek amaçdır ve fedakarlık gayri ahlakidir. Bu ilke başka herhangi bir konuda olduğundan fazla aşkta geçerlidir. Eğer aşıksanız, bu aşık olduğunuz kişinin siz ve hayatınız açısından büyük kişisel ve bencil bir öneme sahip olduğu anlamına gelir. Eğer kişiliğiniz yoksa, birine aşık olmanız o kişiyle beraber olmaktan ve onun varlığından hiç bir kişisel keyif ve mutluluk almadığınız, olsa olsa onun size olan ihtiyacına acıyarak kendinizi onun isteklerine feda ettiğiniz anlamına gelebilir. Hiç kimsenin böyle bir durumdan dolayı gurununun okşanmayacağını veya böyle bir anlayışı kabul etmeyeceğini belirtmeme gerek yok.

Aşk kendini bir başkası için feda etmek anlamına gelmez. Aşk kendi ihtiyaç ve değerlerinizin en kapsamlı şekilde dışa vurulmasıdır.
Aşık olduğunuz insana kendi mutluluğunuz için ihtiyaç duyarsınız ve bu ona bahşedebileceğiniz en büyük iltifat ve onurdur.
"Seks çok ciddi bir ilişki sonucu ortaya çıkmalıdır. Çünkü seks: İnsanın kendine olan saygısının ve kendine biçtiği değerin ifadesidir." (Alıntı Ayn Rand'ın bu konuda ki görüşlerinden yapılmıştır)

Merhaba değerli e-günlüğüm; Dün gece eve gittim, tam rakı içeceğim, bir de ne göreyim rakı kalmamış. Olsun dedim bira içerim, ama bira da kalmamış. İyi ki çok geç değildi ve hemen çıkıp içki stoğumu tamamladım. Ne olur ne olmaz, doğal afet, savaş falan olursa ve sağ kalırsam, hani içkisiz kalmayayım diye düşünürüm hep....

Neyse bir aksama olmadan her şeyi hallettmi ve masama kuruldum. (diğer işlerimi bitirmiştim.) Biraz fazla kaçırmış olacağım ki, sabah biraz geç kalktım. Ancak işe geç gelmedim. Bir de bugün yüklü siparişimiz var. Kamyon gelecek ve onu rasyonalist bir biçimde boşaltacağız. Objektivist açıdan sipariş fazla ve ona göre kıvrak davranmalıyız.

Biraz önce yeni bir abone yaptım. Mutluyum, gururluyum, sevinçliyim. Daha önce broşür bırakmış, tanıtım yapmıştım. Mahallemizin kasap amcası. Etrafında dört adet su bayi var. Bizi tercih etmesi güzel. (haftada bir köpeklere kemik almamdan bıkmıştır, biraz et kıyma falan alayım bari)

Kamyon bu gün geç geldi. Ne güzel dükkanda herkes uyuyordu, uyandırdık. Yine de tüm kıvraklığımızla kamyonu kısa sürede boşalttık. Böylece uyuyanlar iyice uyanmış oldu. Bu uyumayı da hiç anlamam. (pardon uyuma değil kestirme veya şekerleme) Hiç iş olmasa ki, mutlaka yapılacak bir şeyler vardır. Yine de kestiremem, şekerleme yapamam, gözlerimi dahi kapatamam. İş saatlerin de sürekli işe konsantre olur, iş bitince yaşama, hayata, kadınlara, rakıya, köpeklerime konsantre olurum...

Sevgili günlüğüm; Bu aralar iyice normalleştim (bir diğer görüşe göre anormalleştim) İnsanlar dışında her şeyle konuşuyorum. Dün gece de küçük böceklerle konuştum. İşin ilginç yanı onlar da benimle konuşuyor veya ben öyle algılıyorum. Uzun uzun konuştuk ve güzel bir beyin fırtınası oldu. Ne çok şey biliyorlarmış da haberimiz yokmuş...

Geçen gün düştüğüm de sakatlanan popom ve kolum hakkında rapor vermeyi unuttum. Popom ağrımaya devam ediyor , (azaldı) kolum nerede ise geçti geçecek.
Bahçede ki ceviz ağacına göz gezdirdim. Bu sene herhalde iyi ceviz yapacak. Toplarkende düşerim. Yine sana yazacak konu çıkar... Aman düşmeyeyim de konu çıkmasın.
Geç oldu yatmalıyım (şey pardon çıkmalıyım) Artık yazımı bitireyim.
Yazışmak üzere. Hoşçakal


Biliyor musun? Bir okyanusun en derin yerinde, demir bir topun dibe çökmesi bir saatten uzun sürermiş...
Güzel söz: "NEŞE, acının, ZEKA, aptallığın, IŞIK, karanlığın, KİŞİLİK, kişiliksizliğin; YOKLUĞU OLAMAZ... Ayn RAND

 
Toplam blog
: 512
: 549
Kayıt tarihi
: 06.02.08
 
 

Bir varmış, bir yokmuş... Sağlık, huzur, mutluluk. Başka hiç bir şeye önem vermem bu hayatta. Bu yüz..