Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Kasım '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

E-günlükte gençlerle eğlence:)

Esnafa verin krediyi esnafa, sanatkara verin. Sizin "kobi" dediğiniz yerler koskoca sanayiler. Her şey yine ters uygulanıyor... Krizi engellemek için işçi alacağınıza işçi çıkarıyorsunuz, küçük esnafa kredi vermek yerine, onları yanlız ve çaresiz bırakıyorsunuz, toplumsal bütünleşmeyi zedeliyor, yarınlarımızı yaşanılmaz hale getiriyorsunuz. Dünya piyasalarında ki paralar yangın da, kasırga da falan mı gitti, Somali'li korsanlara mı kaptırdınız. Bastığınız paralar olduğu gibi duruyor, sadece birileri bilinçli olarak parayı çekiyor ve tutuyor. Bütün olan bundan ibaret. Hayatım boyunca kredi kullanmadım, yine kullanmayacağım, ancak eminim zor durumda ve krediye ihtiyacı olanlar vardır ve büyük bir kısmı da küçük esnaftır. Ne atacak işçisi, ne kısacak gideri, ne de fahiş fiyat ve kar marjı ile satacak ürünü vardır. Kendi dünyasında bir türlü anlam veremediği "kriz" sözcüğünün getirdiği çaresizlik karşısında çakılıp kalmıştır... Hadi kredileri küçük esnafa vermeyi deneyin, onlar sizin bankalarınızdan bile daha sağlam...

Merhaba e-günlüğüm; Fırtınalı bir gecenin, fırtınalı bir sabahında, fırtına gibi işe geldim. (demek dün gece fazla kaçırmamışım.) Öyle bir yapılaşmamız, yerleşim biçimimiz var ki (çağımız teknolojisi) güneş açtı dert, yağmur yağdı dert, fırtına dert, kar yağdı dert, Hiç biri olmasa büyük dert... Hep aynı şey olur, değişmez. Doğa anamız (cinsiyeti konusunda eminim) insanlara göre değil, diğer canlılara göre sistemini düzenler ve yürütür. İnsan denen yaratık doğaya uyum sağlayamayan tek canlı olma özelliğini korumakta ısrarlıdır. Önce çiçekler bitkiler açar, canlıların büyük bir bölümü ürerler, sonra toprağı ve ihtiyacı olan bitkileri ve insan dışında ki (insan her mevsim sorun çıkarır) canlıları ısıtıp, enerji verir. (insan kanser falan oluyor), peşinden bütün ağaçların yapraklarını döker ve organizmalarını yeniler, bu işlemler gerçekleşirken insan hariç, bütün canlılar doğa ile el ele verip yardım ederler. Daha sonra rüzgar ve fırtına ile dökülen yaprakları toprağa yayar (toprak için gerekli mineral ve vitaminler içerir) Her şey doğada geri dönüşümlüdür. Kimsenin aklının ermediği bir döngü vardır. Bu sene kış yumuşak geçecek...

Dün gece Gençlerle yine geleneksel buluşmamızı gerçekleştirdik. İçkimiz Baileys idi. Araba ve motor muhabbeti yaptık. Gelişmeden ve yaşam için gerekli davranış biçimlerini oluşturmaktan söz ettik. (hepsi filozof olacak) Neymiş: Yaşam için gerekli davranış biçimleri oluşturmak. Oturup kalkma, refleksler, yürüyüş, bakışlar, el kol hareketleri, anlatım, diksiyon vs. vs. Ortaya çok komik anılar ve anlatımlar çıktı. Örneklemeler de gülmekten yerlere yattık, tavanlara çıktık. Ardından evde ki davul ve darbuka ortaya çıktı. Oyun havaları ve halk müziği ile coştuk. Kısaca çok eğlendik... Bir daha ki hafta Cardinal içmekte karar kılıp sohbeti bitirdik. Bir kısmı evlerine gitti ve ben ihtiyar olarak ilk önce yattım...

Hava kuvvetli rüzgar sergilemekte ve vapur iskeleleri uçuşup, batmakta. Dünya da ilk kez bir mühendislik harikası gerçekleşti. Hem su da hem deniz altında, hem de hava da iş gören iskele... "Uçan iskele" olarak eminim tarihe geçer. Düşünüyorum da bir de şu Amerikada ki kasırgalar biz de olsa ne olur acaba? Kasılır kalırız her halde.
Niye yazıyorum ki bunları? İleride ülkemizde çok büyük değişiklikler olacak da bunları okuyup gülecek miyim? Hiç sanmıyorum...

Hava karardı e-günlüğüm; Trafik kriz söylentilerine meydan okurcasına kalabalık. İnsanlar çılgınlar gibi bir yerlere yetişmeye çalışıyorlar. Çok güzel giyimli bayanlar bile avaz avaz bağırıp küfürler ediyor trafikte.

Bu gün sakin bir hafta sonu yaşadık. Cumartesi günleri hareketli olurdu ama bu hafta diğer günler hareketli oldu.

Biraz önce servisten geldim ve Linda ile yemek yedik. Bu hafta da diğer haftalar gibi tükendi. Günler, haftalar, aylar yıllar geçiyor, bir türlü ihtiyarlamıyorum. Enteresan.

Hadi ben gittim e-günlüğüm. Sana iyi tatiller diliyorum, sen de bana diliyorsun, böylece dilişiyoruz. Pazartesi yazışmak ümidi ile. Hoşçakal, Mutlu kal

Biliyor musun: Sadece ABD'de yılda 5 milyon diş çekme operasyonu gerçekleşmekte imiş...
Çirkin söz: "Dünya piyasası, 5 bilgisayardan fazlasını kaldıramaz." 1943'te IBM Başkanı Thomas Watson

Güzel söz: "Vizyonunuz sadece kendi kalbinize bakabildiğinizde netleşecektir. Dışarı bakan, düş görür; İçeri bakan uyanır... " Carl Jung

 
Toplam blog
: 512
: 549
Kayıt tarihi
: 06.02.08
 
 

Bir varmış, bir yokmuş... Sağlık, huzur, mutluluk. Başka hiç bir şeye önem vermem bu hayatta. Bu yüz..