Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Nisan '09

 
Kategori
Eğitim
 

E-Kayıt 2009-2010

E-Kayıt 2009-2010
 

Milli Eğitim Bakanlığı açıklamasına göre 2009–2010 eğitim-öğretim yılı için, okullarımıza E- Kayıt başvuruları, ilköğretimde 1 Haziran 2009, liselerde 1 Ağustos 2009 tarihinde başlayacak.

2009–2010 eğitim-öğretim yılı kayıt başvuruları, internet üzerinden gerçekleştirilecek. Bu kayıt döneminden itibaren şehit ve gazi çocuklarının yanı sıra özel eğitime ihtiyacı olan çocuklar da istedikleri okula kaydolabilecekler.

E- kayıt sistemi, geçen sene birçok okulda uygulanamamıştı. Umarım bu yıl yapılacak E- Kayıt sitemi tüm okullarımızda uygulanır… http://e-okul.meb.gov.tr/logineOkul.aspx

Milli Eğitim Bakanlığı, konuyla ilgili kanun ve yönetmelik hükümlerine işaret edilerek 2009–2010 eğitim-öğretim yılından itibaren ilköğretim okullarına öğrenci kayıtlarının Ulusal Adres Veri Tabanı'ndaki adresler ve çocukların MERNİS (merkezi nüfus idare sistemi) nüfus bilgilerinin esas alınarak elektronik ortamda gerçekleştirileceği vurgulandı.

Ortaöğretimde de sınavla öğrenci alan fen ve Anadolu ile sosyal bilimler liseleri dışındaki liselere 1 Ağustos 2009'da başlayacak kayıt başvuruları internet üzerinden, Milli Eğitim Bakanlığının web sitesindeki form doldurularak gerçekleştirilecek.

Velilerin başvuruları değerlendirildikten sonra öğrenciler, öğrenci yerleştirme komisyonlarınca ikametgâhlarına en yakın okula yerleştiriliyor. Öğrencilerin hangi okullara yerleştirildikleri listelerle ilan ediliyor. Öğrencilerin kesin kayıt işlemleri ise ilan edilen bu listelere göre okul müdürlüklerince gerçekleştiriliyor.

2009–2010 eğitim yılında E-Kayıt yapılacağını açıklayan Milli Eğitim Bakanlığının internet sayfasında, hala Web sayfası olmayan ilçeler var! Haliyle çocuklarımızı bu ilçelerdeki olullara e-kayıt yapma imkanı da olmaz...
Çok zor mu bu okulları E-kayıt sistemine sokmak Sayın Milli Eğitim Bakanım…

Web Sayfası Olmayan İlçelerin Listesi

E-kayıt için internet adresi, http://ilsis.meb.gov.tr/IlsisWebNet/OgrenciKayit/Basvuru/ekosonucgiris.aspx

E- kayıt sonuçlarına ulaşmak için; Sonuçları öğrenmek için tıklayınız

İlköğretim okullarına kayıt yaptıracak öğrenci velileri, aşağıdaki adresten bulundukları adresin doğruluğunu kontrol ettikten sonra, Bakanlık tarafından yapılacak yerleştirme işleminin sonucuna göre kayıtlarının yapıldığı okulu öğreneceklerdir.

https://adres.nvi.gov.tr/Pages/Bildirim/TcKimlikDogrulama/TcKimlikDogrulama.aspx

Veli Bigilendirme sitemi,

https://e-okul.meb.gov.tr/ilkogretim/veli/iov00001.aspx


 
Toplam blog
: 359
: 4545
Kayıt tarihi
: 05.06.06
 
 

İstanbul Kadıköylüyüm.Yardım seven, sevimli bir insan olduğumu söyler dostlarım... Eşimi, kızımı,..