Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Şubat '14

 
Kategori
İnsan Kaynakları
 

E-Learning: Getirileri ve sınırlılıkları

E-Learning: Getirileri ve sınırlılıkları
 

E-LEARNING NEREYE KADAR?


Değerli Dostlar,

Bu yazımda sizlerle teknoloji, internet, bilgisayarlar, telefonlar ve tabletler üzerine söyleşmek istiyorum. Tabiki bu paylaşımımızın temel eksenini insan kaynakları ve eğitim oluşturacak. Ülke olarak teknolojiyi çok seven ve en yeni teknolojileri hayatımızda kullanmaya başlayan bir toplumuz. Bunu ülkemizin verdiği dış tıcaret açığından da çok ne anlayabiliyoruz. Son model tabletler, son model telefonlar, en son işlemcili bilgisayarlar 7 yaşından 70 yaşına hemen herkesin elinde görebiliyoruz. Teknolojiye ciddi paralar harcıyoruz. Peki bu teknolojiyi ne kadar yerinde kullanıyoruz? Ne kadar verimli kullanıyoruz? Ne kadar yaptığımız işe uygun olarak kullanıyoruz.

Mesela şu anda gündem de olan ciddi paralar harcanan Milli Eğitim Bakanlığının Fatih Projesi ne kadar amacına uygun bir proje hiç tartıştık mı? Her öğrenciye tablet her sınıfa akıllı tahta koyarak eğitimin niteliğini yükseltmek mümkün mü? Matematikte, Dil Öğretiminde, Fen Bilimlerindeki başarımızı bu yolla yükseltebilir miyiz? Bu kadar yüksek teknoloji yatırımı ülkemizi teknoloji çöplüğüne çevirmez mi? Teknolojiyi kullanmak güzel, yenilikleri takip etmek güzel ama önemli olan bütün bunları akıllıca ve amacına uygun kullanmak.

İşte teknolojinin, bilgisayarın, iletişim teknolojilerinin, internetin hayatımıza girmesi ile birlikte eğitimde de yeni yönelimler ortaya çıkmaya başlamıştır. Bunlardan en önemlisi e-learning kavramı olmuştur. Aslında e-learning kavramı kuramsal olarak çok eskilere dayanmaktadır. Programlı Öğretim,Modüler Eğitim, Bireyselleştirilmiş Öğretim, Öğrenme Makinaları, Bilgisayar Destekli Öğretim, Bilgisayar Destekli Eğitim kavramlarının ortaya çıkışı, eğitimde uygulanması, tartışılması 1960'lı yıllara kadar gitmekte kuramsal temelleri ise Klasik ve Edimsel Koşullanma kuramlarına dayanmaktadır. 

2000'li yıllarla birlikte yazılım, iletişim, internet, mobil internet, mobil telefon ve bilgisayar teknolojisinde ki gelişim ve bu teknolojilere ulaşımın kolaylaşması ve yaygınlaşması, hayat boyu eğitim (Life Long Learning) kavramının gündeme gelmesi, zamandan ve mekandan bağımsız eğitim kavramının önem kazanmasına yol açmıştır. Artık üniversiteler bile internet üzerinden lisans ve yüksek lisans diploması vermeye başlamış bu uygulama ile isteyen istediği ülkenin üniversitesinden mezun olabilme imkanına kavuşmaktadır. Bu yolla eğitim veren bir çok eğitim firması açılmış, sertifika programları, meslek kursları,hobi kursları, kişisel ve mesleki gelişim eğitimleri internet üzerinden verilmeye başlanmıştır.

Bütün bu gelişmeler firmaların ve kurumların eğitim stratejilerini oluşturmalarında etkili olmaktadır. Bir çok firma ve kurum eğitimlerini internet üzerine kaydırmaya başlamış böylece eğitim maliyetlerini düşürme yoluna gitmekte aynı zamanda da eğitimi sadece sınıfa bağımlı olmaktan kurtarıp çalışanlarının mesleki gelişimlerinin bir parçası yapmaktadırlar. Çalışanların internette geçirdikleri zamanı ve eğitimde ki başarılarınıda LMS (Learning Managmet System) ile takip edebilip değerlendirebilmektedirler.

İşte bu noktada bir eğitim uzmanı ve bir eğitim yöneticisi olarak şu soruları kendimize sormamız gerekiyor "E-learning yöntemi ile hangi davranışları hangi düzeyde kazandırabiliyoruz?", " E-Learning Yönteminin Sınırlılıkları Nelerdir?", "E-learning Yönetimini Ne zaman Kullanmalıyız?" . Bu sorulara vereceğimiz yanıtlar hem eğitim bütçesinin daha verimli ve etkili kullanmamızı sağlayacak hem de e-learning yöntemini daha etkili ve verimli kullanmamızı sağlayacaktır.

Bir eğitim yöneticisi olarak şunu hiç bir zaman unutmamalıyız; her yöntem ve strateji bizim için değerli ve önemlidir. Bunları yerinde ve zamanında kullanarak yaptığımız eğitimleri daha verimli ve kurum için stratejik öneme haiz bir konuma getirebiliriz. Önemli olan eğitim için ayrılan sınırlı ve kısıtlı bütçeleri verimli kullanabilmektir.

Unutmayalım herşey de olduğu gibi teknolojininde azı karar çoğu zarardır.

Herkese iyi bir hafta ve bol kazançlar temenni ediyorum.

 

Erkan BAYHAN

      erkanbayhan@gmail.com 

 
Toplam blog
: 5
: 3550
Kayıt tarihi
: 21.01.14
 
 

İnsan Kaynakları ve Eğitim Üzerine Ne varsa...Yıldız Teknik Üniversitesi Eğitim Programları ve Öğ..