Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Şubat '08

 
Kategori
Pazarlama
 

E-mail ile pazarlama

E-mail ile pazarlama
 

E-mail pazarlama sistemi


Müşteri İletişim Yönetimi

21. Yüzyıl dünyasında e-posta pazarlaması bir paradoksla karşı karşıya kalmaktadır. Bir taraftan iş ortakları ve müşteriler satıcıların ya da tedarikçilerin elektronik ortamda iletişim kurmalarını istiyor, işletme kullanıcılarının büyük bir bölümü e-postayı en etkili iletişim yöntemi olarak görüyor ve iş yerinde e-posta kullanan birçok insan randevu ve organizasyonlarını telefon yerine e-posta üzerinden yapmayı tercih ediyorlar. Diğer taraftan e-posta kullanıcıları posta kutularına düşen bir yığın mesajdan şikâyetçi oluyor, bu mesajları okuma ve yanıtlama oranlarında düşüş yaşanıyor ve bilinmeyen göndericilerin mesajları sıklıkla siliniyor. Şirketler bu ikilemle yüzleşmek zorunda kalıyorlar. Müşterilerini tatmin edebilmek için iletişimlerini e-posta ortamına taşımak zorunda olmalarının yanında mesajlarının ulaşması ve okunması için de daha sıkı çalışma içine girmek durumundalar. Müşteri iletişim yönetimi bu ikilemi ortadan kaldırmak üzere oluşturulmuş bir fikir ve stratejidir. İletişimin kontrol altında tutulmasıdır.


    Müşteri İletişim Yönetimi, müşteri ilişkileri oluşturmayı ve sürdürmeyi amaçlayan bir organizasyonun e-postaları yorumlama şeklini etkiler ve değiştirir. Bu dönüşümü şekillendirirken e-posta ve diğer dijital iletişimleri etkisi büyük ve yüksek yanıt oranı alan bir araç haline getirir. Gönderilen ve hedeflenen pazarlama mesajlarının bir kerelik değil gelecekte de okunmasını sağlamayı amaçlar. İlişkinin kurulması ve devamlılığı esastır.
    Marka sadakatinin oluşturulması amaçlanır Hedef kitlenin hangi tarz mesajları ne sıklıkla almak istediklerini anlamaya çalışır
    Zaman içinde bir e-posta marka değeri yaratır Doğru kullanıldığında e-postanın hız, maliyet avantajı ve zengin içeriği gibi özelliklerinden en iyi şekilde fayda alınmasını sağlar Üst düzey yönetimin olayları daha iyi görmesi ve algılamasını, e-posta iletişimi üzerinde kontrol mekanizması oluşturmasını sağlar Alıcılara yönelik e-posta değerinin arttırılması ya da daha da önemlisi iletişimin bir noktaya kadar alıcıların kontrolünde olması sağlanarak, ilgili içerik ve müşteri yaşam boyu değerini arttırır Müşteri İlişkileri Yönetimi, e-postayı ürünü öne sürme aracının ötesinde, güçlü bir marka oluşturma aracı haline getirir.
 
Toplam blog
: 2
: 548
Kayıt tarihi
: 15.02.08
 
 

1978 Tokat doğumluyum. İstanbul Bilgi Üniversitesi İşletme bölümünden mezun oldum. 2 yıldır pazarlam..