Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Kasım '17

     
    Kategori
    e-Ticaret
     

    E-ticaret'e Başlarken Dikkat Etmeniz Gereken 5 Konu

    E-ticaret'e Başlarken Dikkat Etmeniz Gereken 5 Konu
     

    E-ticarette Dikkat Etmeniz Gerekenler


    Günümüzde E-ticaret'in Yeri

    E-ticaret günümüzde artık birçoğumuzun sıklıkla karşılaştığı bir terim haline geldi. Özellikle sosyal medyanın da etkisiyle artık herkes bir şekilde internetten alışveriş kavramıyla her an karşılaşyor. İnternette gezdiğiniz sitelerde ilgilendiğiniz ürünlerle ilgili karşınıza görsel ve metin reklamlar çıkıyordur.

    E-ticaret kavramı artık geniş bir kitlenin haberdar olduğu ve bir çok kişinin "acaba ben de internetten bir ürün veya hizmet satabilir miyim?" sorusunu aklına getirdiği bir olgu haline geldi. E-ticaret'e başlayıp başarılı olan birçok kişi gibi başarısızlıkla sonuçlanan birçok proje de var malesef. İşte bu noktada size E-ticaret'e başlarken dikkat etmeniz gereken 5 önemli konuyu aktarmak istiyorum.

    1. Satmak İstediğiniz Ürünlere Olan Talebi İyi Araştırın

    Bir e-ticaret paketi satın alıp internet sitesi kurmak işin kolay kısmıdır. Ancak bundan önce ev ödevinizi iyi yapmanız gerekiyor. Eğer internette satmayı düşündüğünüz ürünlerle ilgili ön çalışma yapmazsanız e-ticaret girişiminizin başarısı tamamen şansa kalacaktır.

    Bu kapsamda, öncelikle ürünlerinize olan talebi iyi araştırmalı, piyasadaki rakipleri, potansiyel müşterilerinizi, hangi tedarikçilerle hangi koşullarda iş yapacağınızı incelemeli ve basit bir iş planı oluşturmalısınız. Bu aşamada iş fikrinizin e-ticarete uygun olup olmadığını da gerekirse konusunda uzman kişilerle görüşerek değerlendirmelisiniz. Değerlendirmeler sonucunda eğer sonuç pozitif ise sonraki aşamalara geçebilirsiniz demektir.

    2. Güçlü, Test Edilmiş ve En Önemlisi Destek Alabileceğiniz Bir E-ticaret Altyapısı Kullanın

    Araştırdığınızda piyasada çok farklı fiyat aralıklarında, belki çoğunun ismini ilk defa duyacağınız hatta teknik terimler içeren yüzlerce özellik sağlayan e-ticaret yazılımı firmaları göreceksiniz. Bu firmaların çok olması ve her firmanın kendi sitesinde yazılımlarını detaylı bir şekilde tanıtmaları e-ticaret'e yeni başlamayı düşünen kişilere "bu konu da ne kadar kapsamlıymış" diye düşündürtebilir. Bu da hangi firma ile e-ticaret'e başlamalıyım hatta, firmaya karar verseniz bile hangi paketiyle başlamalıyım sorusunu gündeme getirecek, uzun saatler karşılaştırma yapmanız gerektiğini size hissettirecektir.

    Burada size önerim uzun süredir bu konuda faaliyet gösteren, asıl işi bu olan, kadrosunda hem yazılım konusunda uzman hem de hizmet alan kişi ve firmalara iyi ve hızlı destek verebilecek bir eticaret altyapısını seçmenizdir. E-ticaret altyapısı seçerken firmaların referanslarını inceleyebilir, sizinle benzer sektörde faaliyet gösteren sitelerin yetkililerine aldıkları hizmetle ilgili görüşlerini sorabilirsiniz.

    Araştırma yaptığınızda Opencart gibi açık kaynak kodlu ücretsiz e-ticaret altyapılarıyla da karşılaşabilirsiniz. Bu tür yazılımlar, teknik bilgisi olan, web tabanlı programlamaya hakim kişiler tarafından rahatlıkla kullanılabilir ancak destek alabileceğiniz yetkili bir kurum olmayacağından açık kaynak kodlu bu tür altyapıları kullanacaksanız mutlaka ekibinizde internet yazılımları ve güvenlik uygulamaları alanında tecrübeli bir kişi olmalıdır.

    3. Ödeme Seçeneklerini Belirleyin

    Müşterilerinizden ödeme almak için birkaç yöntem bulunmaktadır. Bunlar başlıca sanal POS yoluyla Kredi Kartı, Havale / EFT ve Kapıda Ödeme'dir. Havale ve kapıda ödeme zaten herkesçe bilinen, herhangi bir entegrasyon gerektirmeyen, herkesin direkt olarak kullanabileceği yöntemlerdir. Burada önemli olan kredi kartı ödemeleri için uygun bir sanal pos entegrasyon altyapısı seçimidir. 

    Direkt olarak bankalarla çalışabileceğiniz gibi birkaç bankanın sanal pos'unu bir arada sunan İyzico, PayTR, PayU gibi aracılık firmalarıyla da çalışabilirsiniz. Günümüzde başvuru kolaylığı sağlamaları ve uygun komisyon oranları nedeniyle bu tür ödeme aracılık firmalarının kullanımı hızla artmaktadır. Direkt banka sanal pos entegrasyonlarının maliyetleriyle ödeme aracılık firmalarının komisyon oranlarını karşılaştırarak size en uygun ödeme sistemine karar verebilirsiniz. Buna karar verdikten sonra e-ticaret paketi satın alacağınız firmanın entegrasyon seçeneklerinde karar verdiğiniz ödeme sisteminin olup olmadığını kontrol etmelisiniz. 

    4. SEO Optimizasyonu

    İngilizce adıyla Search Engine Optimization (SEO) yani arama motoru optimizasyonu arama sonuçlarında üst sıralarda yer alabilmeniz için yapılması gereken işlemlerin genel adıdır. SEO'nun temelinde site içeriğinizin geniş olması ve "aranan terimlere tam olarak yanıt verebilmesi" yatar. Teknik kısmı da hayli detaylı olan bu kavramın e-ticaret'e başlamak isteyenlerin oldukça dikkat etmesi gereken bir konudur. Site içeriğinizi (ürün kategorileri, ürün sayfaları, etiketler vs.) girerken internette satışını yapacağınız ürünle arama yapan kişilerin "niyetine" göre girmeniz son derece önemlidir. Burada niyet kelimesi önemlidir, zira kişinin hangi amaçla arama yaptığını bilirseniz sitenizde ona göre bir içerik sunabilirsiniz. Bazı kişiler sadece bir konu hakkında genel bilgi ararken örneğin "sevgiliye hediye seçenekleri" gibi fikir ararken, bazı kişiler de bu fikirleri önceden değerlendirmiş ve örneğin "kişiye özel resimli kupa" gibi spesifi bir ürüne odaklanmış olabilir. Sitenizin içeriği oluşturulurken satışını yaptığınız ürünlerle ilgili arama kelimelerini internetteki çeşitli SEO araçlarıyla incelemeli ürün ve kategori girişlerinizi bunlara göre hazırlamalısınız.

    Seçtiğiniz e-ticaret altyapısının özellikle teknik SEO kısmı birçok optimizasyonu otomatik olarak yapabilmeli size sadece doğru bir şekilde içerik girişi kalmalıdır. Bu konuda merak ettiklerinizi e-ticaret paketi satın alacağınız firma yetkililerine danışıp tatmin edici cevaplar aldığınızdan emin olunuz. 

    5. Mobil Uyumlu (Responsive) Tasarım 

    İnternette e-ticaret paketlerini araştırdığınızda birçok firmanın e-ticaret paketlerinin mobil uyumlu ya da responsive olarak bilinen tasarım'a sahip olduğunu ön plana çıkarttıklarını göreceksiniz. Bunun sebeni artık internet trafiğinin yarısından fazlasının mobil cihazlara kaymasıdır. Bu oran gitgide mobil taraf oranında artmakta olduğundan Google mobil tasarıma sahip olmayan siteleri artık daha düşük sıralarda göstermektedir. Hem internette daha bulunur olmanız (sitenizin üst sıralarda yer alabilmesi), hem de iyi bir kullanıcı deneyimi açısından seçtiğiniz e-ticaret paketi mobil uyumlu olmalıdır. Bu sayede müşterileriniz kullandıkları cihaza göre uyum sağlayan (responsive) site tasarımı sayesinde sitede kolayca gezebilecek ve alışverişini daha hızlı tamamlayabilecektir. 

     

    Siz de e-ticaret ile ilgileniyor hatta başlamayı düşünüyorsanız herhangi bir adım atmadan önce mutlaka yukarıdaki konuları iyi değerlendirin. Aklınıza takılan sorular blog yazıma yorum bırakabilirsiniz. 

     

     
    Toplam blog
    : 1
    : 587
    Kayıt tarihi
    : 17.11.17
     
     

    Ege Üniversitesi Makina Mühendisliği bölümünü bitirdikten sonra yurtdışında Mühendislik Yönetimi ..