Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Temmuz '13

 
Kategori
İnternet
 

E-Ticaret öyle kolay yenilir bir lokma değil

E-Ticaret öyle kolay yenilir bir lokma değil
 

Güvenli ve güler yüzlü alışveriş


E-TİCARET'İN PÜF NOKTALARI SATIYORUM… SATTIM

E-ticaret yani elektronik ticaret, günümüzün değeri yükselen iş kolu. Türkiye de moda işler vardır çan eğrisi gibidirler gelirler geçerler, Bu işlere meraklı yatırımcılar vardır, işten anlamadıkları halde moda iş kolu diye hemen o işe girerler. Bir gün inşaatçı olurlar, cep telefonu bayisi açarlar, kuru fasulyeci olurlar, beyaz eşyacı, mobilyacı, halıcı, köfteci olurlar.
 
Ülkemizde kolaydan para kazanmak isteyen bir çok kişi .com sitesi kurudu. Çoğunun ortak sloganı “almadan sat, sonrada al ve kargola”
 
Bu durumu borsa deyimi ile “açığa mal satmak” olarak adlandırabiliriz. Fazla bir sermaye gerektirmiyor, depolama maliyetleri yok, ürün sergileme maliyeti yok, fazla eleman maliyeti de yok, genelde dükkan kirası da yok . E-ticaret işini çok profesyonelce yapanların yanında, amatörce merdiven altı şeklinde yapanlarda var. Birde vur kaç taktikçiler var…
 
Ülkemizde Bilişim teknolojileri kapsamında yapılan işlerdeki en büyük sorun işin ehli olmayan , bu konuda eğitim almamış kişilerin e-ticaret işini ve diğer bilişim teknoloji işlerini rahatça yapabilmeleridir. Berberlik için ustalık belgesi, fırıncılık için ustalık belgesi, emlakçılık için de yeni bir kanunla getirilen belge gerekiyor. Fakat e-ticaret için bir belge ve yetkinliğe gerek yok. Maalesef.
 
E-ticaret sitenizi kurdunuz diyelim. Hayırlı olsun. Ufak ufak satışlara başladınız. Yeter mi ? Yetmez tabi ki, daha çok satış yapmalısınız. Öncelikle aşağıdaki basit hususları hatırlatmak isterim
 
- Öncelikle satacağınız ürüne ait resimler, videolar çok net ve anlaşılabilir olmalı.
- Ürün adının web sayfanızda anlamlı olması gerekli: Marka+Ürün adı+Ürün grubu+ana özellik
- Ürün açıklamalarının anlaşılır ve ürünü her yönü ile anlatıyor olması tüm teknik özelliklerinin ve tariflerinin eksiksiz yazılmış olmasına dikkat edilmeli.
- E-ticaret alt yapınızı yapacak firmayı iyi seçin, yapabiliyorsanız kendiniz yazın.
 
E-ticaret ortamında birinin yaptığını diğerleri hemen uygulamaya alabiliyor.
 
- Ucuz ürün satmak,
- Kargo bedava
- Düşük kar marjı ile satış yapmak
- Uzun vadeli taksitli satış yapmak
- Miktarsal kampanyalar yapmak
- Hedi ye puan göndermek
 
Şimdi gelelim sizi diğerlerinden ayıracak ufak ayrıntılara ve damlaya damlaya göl olabilecek hususlara. E-ticaret ortamında “bir taş atıp iki kuş vuramayacağınız” aşikardır. Ülkemizde Perakende e-ticarete olan güven ve Kredi kartı ile ilgili sorunlardan dolayı “Birden çok taş atıp bir kuş vurabiliyorsanız ne mutlu size”
 
Şunu unutmayın ki önce GÜVEN; Satış sonrası iyi hizmet, kaliteli ürün, hızlı kargo ve çözüm üretme müşterilerinizin size olan güvenini sağlar ve aynı müşteriye tekrar tekrar satış yapabilirsiniz.
 
1- Müşterilerinize düzenli olarak fırsat, bilgilendirme ve yeni ürün bültenleri gönderin.
2- İnternet satışının en çok olduğu dönem özel günlerdir. Özel günlere özel olarak hazırlanın ve özel kampanyalar hazırlayın.
3- Özel günlerde yaptığınız satışların yanına güzel hoş ve anlamlı kutlama mesajları iliştirmeyi unutmayın. Mesajla birlikte yeni bir ürünü tanıtmayı unutmayın.
4- Sevk ettiğiniz her kargoya mutlaka tanıtıcı broşür veya bir ürün tanıtımı ekleyin.
5- Birden fazla ürün alana veya aynı üründen birden fazla ürün alana mutlaka ekstra indirim uyguladığınızı belirtin.
6- Sadık müşterileriniz için özel bir ürün grubu açın ve özel fiyatlarla onlara sunun.
7- Belirli tutarların üzerinde alış veriş yapmış müşetrilerinize habersiz olarak indirim çeki , alış veriş çeki veya hediye ürün gönderin.
8- Belirli periyotlar da sisteminiz inceleyin, sürekli alış veriş yapan müşterilerinize özel avantajlar içeren mesajlar gönderin.
9- Alışveriş işlememi sonuçlandığında, müşterinize teşekkür mesajı gönderin, bu mesaj ile birlikte yeni bir kampanya ve ürün duyurusu yapın.
10- Özellikle sezon sonları için stok bitirme amaçlı olarak özel indirimli satış kampanyaları düzenleyin müşterilerinizi bilgilendirin.
11- Elinizde çakılı kalan ve satışı az olan ürünlerinizi alış veriş yapan müşterileriniz büyük indirimlerle verin.
12- Satış sonrası hizmetlerinizi, ürün iade, değişim işlemleri prosedürlerini mutlaka müşteriniz ile paylaşın.
13- Müşterilerinizin sizden aldığı ürün ve hizmetlerden dolayı memnuniyeti ölçün. Uzun süre alışveriş yapmayan müşterilerinizi harekete geçirin.
14- Ürünleri çok çok iyi paketleyin ve kargolayın. Müşteri memnuniyetsizliklerin büyük bölümü kargo kaynaklıdır.
15- Hızlı kargo her zaman artı puan demektir
16- Ucuz ve hızlı kargo müşteri tarafından birincil tercih sebebidir.
17- Kargo bedava sloganını mutlaka kullanın.
18- Farklı bankalarla farklı taksitli kartlarla müşterilerinize seçenekler sunun
19- E-ticaret sitenizin yanında sitenizi ve sattığınız ürünleri tanıtan dikey web siteleri hazırlayın ve sürekli olarak içerik ekleyin.
20- Ürün gruplarınız ile ilgili tanıtıcı sosyal içerikli web siteleri kurun. Mesela; bisiklet dünyası, Fotoğrafcılığın püf noktaları, balıkçılık, Doğa sporları gibi bilgi içerikli ana sitenizi destekleyecek siteler kurun yönetin.
21- Sosyal medya da mutlaka bulunun
22- Ürün portföyünüz ile ilgili web sitelerine reklam ve banner vermeyi asla ihmal etmeyin.
23- Mail listenize yeni müşteri adayları ekleyecek yöntemler araştırın.
24- Sermayesiz bu işe asla girmeyin
 
Siz siz olun Hizmet ve kaliteden ödün vermeyin aksi taktirde Güven denen şey uçar gider.
 
Sevgi ve Saygılarımla.
 
Ali CANTAŞ
www.cantas.com.tc
 
Toplam blog
: 48
: 1239
Kayıt tarihi
: 18.01.11
 
 

Köklerim Karadenizin doğusun da doğmuş ve 1500 yıllara kadar dayanan orjinal Türk bir ailenin çoc..