Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mayıs '14

 
Kategori
e-Ticaret
 

E-ticaret sitelerinde Google Panda 4.0 güncellemesinin etkileri

E-ticaret sitelerinde Google Panda 4.0 güncellemesinin etkileri
 

Google Panda 4.0


Bu hafta içerisinde Google tarafından Panda 4.0 güncellemesi yapıldı. Tüm siteleri ilgilendiren bu güncellemede bazı siteler keliem sıralamaları düşüşler yaşarken bazı sitelerde de inanılmaz yükselişler yaşanadı. Kelime sıralamaları tabi olarak sitelere gelen kullanıcı sayılarını da olumlu ve olumsuz yönde etkiledi. 
 
Google Panda 4.0 güncellemesinden e-ticaret siteleri de etkilendi. Bu sebeple Neticaret SEO uzmanı ile özel bir görüşme gerçekleştirdik. Google'un ne istediğini, bu güncelleme ile nelere önem verdiğini, e-ticaret sitelerinin yapmış olduğu yanlış ve doğrular üzerine konuştuk. Yapılan görüşmenin detayları;
 
Google neden Panda 4.0 güncellemesine gerek duydu ?
 
Arama motoru Google kullanıcılarına daha iyi hizmet vermek istiyor. Özellikle daha üst sıralara çıkabilmek için yapılan ve black seo olarak tanımladığımız çalışmalar insanların istedikleri bilgilerin dışına yönlendirilmesine sebep oluyor. En basit olarak bir bilgi arıyorsunuz ancak o bilginin asıl kaynağına ulaşabilmek için kimi zaman saatlerinizi harcayabiliyorsunuz. Bununla birlikte yıllarca emek verilmiş olan siteler arka planda kalırken yeni açılmış olan siteler birden sizlerin önüne geçebiliyor. Google'un asıl amacı otoriter sitelerin ön plana çıkartılması, insanların öğrenmek istedikleri bilgiye en doğru kaynağından ulaşması. Ve tabi spam adını verdiğimiz çalışmaların engellenmesi.
 
Bu güncellemeyi diğerlerinden ayıran ve dikkatinizi çeken bir şey var mı ?
 
En çok dikkatimizi çeken şey gov.tr, edu.tr, bel.tr uzantılı sitelerin ön plana alınması. Google devlet sitelerine ön plana çıkartmış durumda ancak bu durum kimi zaman karmaşık gelebiliyor insana. Neden mi ? Örnek vermek gerekirse arama motoru Google'a istanbul yemek yazınca İstanbul Üniversitesi'nin alt domaini olan bir uzantı geliyor. Yani sadece İstanbul Üniversitesi'nde okuyan öğrenciler istedikleri bilgiye ulaşabiliyor. Ancak İstanbuL'da yemek ziyafeti çekmek isteyen kullanıcılar istedikleri bilgiye ilk sıradan ulaşamıyor. Bu sadece bir örnekti. Bu örneğin sayısı çoğaltılabilir.
 
Sizce Google bu güncellemede neye önem verdi ?
 
Bu sorunun cevabını direk olarak "SEM - SEO - SMO üçlüsüne" verilebilir. 
 
SEO (Arama Motoru Optimizasyonu)
 
Bilmeyenler için açalım. SEO arama motoru optimizasyonudur. Yani sitelerinize arama motorlarından gelecek olan kullanıcılara en doğru bilgiyi verebilmeniz için yaptığınız ve aynı zamanda arama motorlarınca istenilen çalışmalardır. Google bu güncellemesi ile özgün ve bilgi verici içeriklerin sitelerde olmasına, sitenin sürekli güncel tutulmasına, ürün görselleri ile birlikte videolu tanıtımların yapılmasına, girilen sayfalarda kalınma sürelerine ve diğer sitelerde doğal bir şekilde yapılan tanıtımlara oldukça fazla önem verdiğini göstermiş durumda. 
 
SEM (Arama Motoru Reklamcılığı)
 
İkinci bir etkili çalışma ise SEM. Yani arama motoru reklamcılığı. Arama motoru reklamcılığı kullanılarak direk olarak kullanıcılara ulaşılabiliyor. Ayrılan bütçeye bağlı olarak da istenildiği kadar kullanıcı trafiği sitenize sağlanabiliyor. Google Panda 4.0 güncellemesi ile trafiği fazla olan siteleri biraz ön plana çıkartmış durumda. Bundan şunu anlamamız gerekir. Sitenize sağlayacağınız kullanıcılar (sitenizde kalma süreleri önemlidir) arama motoru optimizasyonunuzu olmulu yönde etkileyecek faktörler arasındadır.
 
SMO (Sosya Medya Optimizasyonu)
 
SMO bir diğer bilinen adı ile sosyal medya optimizasyonu, arama motorları için önem verilen bir başka çalışma. Facebook, Twitter, Tumblr, İnstagram, Google+, Pinterest, Linkedin, haber siteleri, forumlar ve bloglarda yapılan paylaşımlar çok değerli. Paylaşımların birbirinden farklı olması, sitelerin açılan sosyal medya sayfalarına eklenerek onaylanması ve aynı zamanda her gün güncel olarak bu çalışmaların yapılması e-ticaret sitelerini bri adım öne çıkarak çalışmalar olarak tanımlanabilir.  
 
SEO, SEM ve SMO hakkında daha fazla detay verebilir misiniz ?
 
Daha önce yapmış olduğumuz görüşme sonucu sanırım 18 Şubat'dı bu konu hakkında detaylı bir şekilde konuşmuştuk. O gün anlatılan çalışmaların uygulanması e-ticaret sitelerinin Google Panda 4.0 gibi güncellemelerinden olumlu bir şekilde etkilenmeleri için yeterli olacaktır. SMO, SEM ve SEO çalışmalarına önem gösteren e-ticaret site sahipleri yapılan güncellemelerden olumlu yönde etkilenmiş, yapılması önerilmeyen çalışmalar yapan siteler ise arama motoru sıralamalarında düşüş yaşamışlardır.
 
18 Şubat'da yapılan ve blog.miliiyet.com.tr'de 20 Şubat'da yayınlanan konu için: E-ticaret de SEO, SEM, SMO üçlüsünün gücü
 
Toplam blog
: 77
: 1165
Kayıt tarihi
: 07.01.14
 
 

CEO - GSM İletişim ..