Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Mart '14

 
Kategori
e-Ticaret
 

E-ticaret Siteleriniz için Long Tail Seo çalışması yapıyor musunuz ?

E-ticaret Siteleriniz için Long Tail Seo çalışması yapıyor musunuz ?
 

Arama Motoru Optimizasyonu


E-ticaret siteleri için en önemli ve çok geri dönüşüm oranına sahip olan kanal arama motorları. Arama motorlarından gelen tüketiciler (kullanıcılar) direk olarak almak istedikleri ürünler hakkında aramalar yaparak e-ticaret sitelerine giriş yapıyor. Bu durumda başta Google, Yandex, Bing, Yahoo olmak üzere bütün arama motorlarında etkili bir SEO çalışması yapmanın satışlara direk olarak arttırıcı bir etkisi olduğu görülüyor.
 
Bugünkü makalemizin kaynağı olan Neticaret SEO uzmanı ile kısa bir görüşme şansına sahip olduk. Ana kelimeler için yapılan arama motoru optimizasyonun çalışmalarının yanı sıra birden fazla kelimeler ile yapılan aratmalar üzerinde yapılan çalışmaların da ne kadar değerli olduklarını öğrendik. Long Tail Seo ismi verilen bu çalışmayı daha yakından tanımaya çalışalım.
 
Nedir Long Tail SEO ?
 
Arama motorlarında yapılan aratmalarda kısa kelimelerin yanında uzun kelimelerinde değeri her geçen gün artış göstermeye devam ediyor. Aranılan bir bilgiyi ya da ürünü bulabilmek için bir kelime yazmak yerine birden fazla kelime ile cümleler oluşturulabiliyor. Algoritmalarını gün ve gün geliştiren arama motorları ise bu artışa önemsiyor ve en doğru sonuçları çıkarmak için yeni güncellemeler getiriyor.
 
Tek bir kelime yerine birden fazla kelimeden oluşan cümleler üzerinde yapılan arama motoru optimizasyon çalışmaları hem siteye gelen kullanıcı trafiğini arttırıcı etkiye sahip olabiliyor hem de ana kelimelerinizde daha üst sıralarda yer almanızı sağlıyor. E-ticaret siteleri için ise birden fazla kelime ile yapılan aramaların değeri büyük bir ivme ile artmaya başlıyor. Az aranan ancak toplu bir şekilde değerlendirildiğinde önemli bir yere sahip olan bu kelimelerin tamamında ise Long Tail ismi veriliyor. Kısaca özetlemek gerekirse değerli jenerik kelimelerin yanında spesifik kelimeler üzerinde çalışmalar siteleriniz üzerinden yapılan satışlarınıza büyük etkisi bulunabiliyor.
 
Neden Long Tail SEO ?
 
Long tail alanına giren kelimelerde yapılan stratejik çalışmalar daha hızlı ve kolay bir şekilde üst sıralara çıkmanızı sağlayabiliyor. Jenerik kelimelerin seo relabeti yani arama motorlarında daha üst sıralarda yer alabilmek için yapılacak olan çalışmalar bütünü daha fazla oluyor. Ancak long tail alanında yer alan kelimelerde 1. Sayfada hatta ilk sırada yer almak çok kısa bir süre alabiliyor. E-ticaret site sahipleri genel olarak tek bir kelime üzerinde yoğunlaşıyor ve bunun sonucu olarak da arama motorlarının istekleri dışında çalışmalar yapabiliyor. Bu durum manuel web spam işlemi görülmesine yani arama motorları tarafından spam siteler arasında yer alarak sıralamalarınızın hızlı bir şekilde düşmesine sebep olabiliyor. Halbuki Long Tail Seo ile birkaç kelime üzerine yoğunlaşmak yerine yüzlerce kelime üzerine yapılan çalışmalar arama motorlarının istekleri doğrultusunda sitenizin optimizasyonunu yapmanızı sağlıyor.
 
Bir Örnek İle Long Tail SEO
 
Buraya kadar kafanız biraz karışmış olabilir ya da konuya tam hakim olamamış olabilirsiniz. Bu sebeple bir örnek ile Long Tail SEO ne olduğunu ve e-ticaret siteleri için ne kadar katkısı olduğunu sizlere aktarmaya çalışalım. Bir e-ticaret sitenizin olduğunu ve bu sitenin de cep telefonu ve bilgisayar satışı üzerine kurulu olduğunu düşünelim. Diyelim ki Neticaret markası bilgisayar Netahsilat markası cep telefonu satışı yapıyorsunuz. Sizlerin yoğunlaşacağı kelimeler Neticaret ve Netahsilat olacaktır. Aynı zamanda Netahsilat cep telefonu, Neticaret bilgisayar kelimeleri üzerine de detaylı çalışmalar yapılacaktır. Bunlarla birlikte Netahsilat almak, Neticaret satışı kelimeleri de değerli yani jenerik kelimeler arasında yer alacaktır.
 
Peki Long Tail seo için hangi kelimeler üzerine çalışma yapılmalıdır ? Şimdi vereceğimiz örnekte arama yapan kullanıcıları kendi yerinize koymanız gerekecektir. Hemen birkaç örnek ile Long Tail alanına giren kelimelerden bahsedelim. Neticaret bilgisayar almak istiyorum, Netahsilat cep telefonu ne kadar, en ucuz netahsilat satış yeri, netahsilat nasıl bir telefon, neticaret bilgisayarlarının özellikleri… Dikkat ettiyseniz eğer birden fazla kelime ile ilgili aratmaları yazdık. İnsanlar Google, Yandex, Bing, Yahoo ve diğer arama motorlarına bu kelimeleri yazarak e-ticaret ürünlerinize ulaşmak istiyor. Sorular soruyor, cümleler oluşturuyor ya da birden fazla kelime grubunu bir arada kullanabiliyor. İşte yapılan aratmalarda bu kelimeler topluluğuna Long Tail adı veriliyor.
 
E-ticaret Siteleri İçin Long Tail SEO Önemlidir
 
Sonuç olarak e-ticaret siteleri için Long Tail ve bu alanda bulunan kelimeler için yapılan arama motoru optimizasyon çalışmaları büyük öneme sahip olabiliyor. Belki 1, 2, 3 kelime üzerinde yapılan çalışma sitelerinizin trafiklerini hızlı bir şekilde etkileyemeyebiliyor ancak bu kelime gruplarının sayısı 100, 200, 300 olduğu zaman hem ciddi bir trafik akışı sağlanabiliyor hem de jenerik kelimeler üzerinde doğal bir şekilde SEO çalışması yapılmış oluyor.
 
E-ticaret sitelerine arama motorlarından daha fazla kullanıcı çekmek için Long Tail SEO çalışması en önemli stratejilerden bir tanesidir. Arama motorlarında uygun olarak dizayn edilmiş bir site üzerinde yapılacak olan seo analizlerinin ardından, blog ya da haber sayfaları kurularak yapılan Long Tail SEO çalışması sayesinde, sabırlı olunduğu taktirde, hedeflerin daha da üzerine kısa bir sürede çıkılabilir.
 
 
Toplam blog
: 77
: 1165
Kayıt tarihi
: 07.01.14
 
 

CEO - GSM İletişim ..