Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Mayıs '14

 
Kategori
e-Ticaret
 

E-ticaret Siteniz varsa ya da açacaksanız dikkat!

E-ticaret Siteniz varsa ya da açacaksanız dikkat!
 

Elektronik Ticarette Ürün Ekleme


E-ticaret sitesi açtıktan sonra en çok dikkat edilmesi gereken konu ürünlerinizi eklerken planlayacağınız stratejilerinizdir. Çünkü direk olarak arama motoru optimizasyonunuzu ve aynı zamanda satış oranlarınızı belirleyen bir çalışmadır. Ürün eklerken nasıl bir çalışma uygulanabilir ki diyebilirsiniz. Bu makaleyi sonuna kadar okuduğunuz taktirde ürün eklerken uyulması gereken çalışmaların ne kadar değerli olduklarını görebileceksiniz. 
 
Neticaret e-ticaret uzmanları tarafından yapılan testler ve araştırmalar sonucu aşağıda bulunan maddelere uyulduğu taktirde cirolarda %30 artış görüldüğü gözlenmiştir. İlgili test 5 farklı sitede yapılmış ve ciro artışlarının ortalaması bu değer çıkmıştır. Sektörünüze göre bu değer %20 ile %40 arasında değişebilmektedir. 
 
Ürün İçerikleri Oluşturulurken Dikkat!
 
E-ticaret sitelerinize farklı iki türlü ürün içerik eklemesi yapılabilirsiniz. İlk olarak tek tek kendi sahip olduğunuz yönetim paneliniz üzerinden manuel bir şekilde ekleme yapabilir, ikincil olarak ise xml ürün enetgrasyonu özelliğinin kullandığınız yazılımda olması ile birlikte toplu bir şekilde tedarikçi firmaların ürünlerin eklenmesi yapılabilir. Sizler manuel bir şekilde sitelerinize ürün eklemesi yapıyor iseniz içeriğinizde bulunan toplam kelime sayısına, içerik içerisinde ürün başlığının yer almasına ve aynı zamanda müşterilerinizin ürün hakkında detaylı bir şekilde bilgi sahibi olabilmesine özen göstermeniz gerekir.
 
Ürün anlatımlarınızda bulunan kelime sayınızın 300 kelime ve üzeri olmasına (bazı ürünlerinizde 200 ve üzeri olabilir) dikkat etmeniz gerekmektedir. Ürün adınızın ve türevlerinin, en az 2-3 kez içerik içerisinde geçmesi önemlidir. Bunlarla birlikte müşterilerinizin arama motorlarına soracakları ve yazacakları soruların cevaplarını verirmişçesine cümlelerin kullanılması direk olarak sizin sitenizi bulmasına sebep olacaktır.
 
Video Sitelerini Kullanın
 
Tüketiciler ürün satın almadan önce ilk olarak ilgilendikleri ürünün sahip olduğu özelliklere yani sizlerin yazacağı içerikleri bakarlar. Ardından görsel incelenir. Bu anda sonra telefon üzerinden destek alınabilir. Ancak sizin sitenizi ayrıcalıklı kılacak şey ürününüzü tam anlamı ile tanıtan kalitesinin yüksek olduğu videolardır. Eğer ürününüz hakkında tanıtım videoları çekerek sitenize ekleme yaparsanız hem sitede kalma süreleri artacaktır hem de eklemiş olduğunuz video sayesinde tüketicinin aklında bütün sorular cevaplanacak, tereddütler ise ortadan kalkacaktır.
 
Hazırlanan videoların Youtube, İzlesene ve Dailymotion gibi Türkiye’de en çok tercih edilen sitelere eklenmesi bu siteler üzerinden arama yaparak sitenize yönlenecek olan kullanıcı sayısının da artmasına sebebiyet verecektir. Bununla birlikte en çok tercih edilen video sitelerine eklenen videoların üzerinde yapılacak olan stratejik çalışmalar (Video başlığı ve etiketlerin ürünle alakalı olması) arama motorlarında ilgili videoların üst sıralarda çıkmasını sağlayacaktır.
 
Ürün Görsellerine Dikkat
 
Bir önceki başlık altında içeriklerden sonra tüketicilerin dikkat ettikleri şeyin görseller olduğunu söylemiştir. Sitenize ekleyeceğiniz görsellerin kalitesi ve tittle (başlık) alanlarının oluşturulması hem arama motoru optimizasyonu hem de geri dönüşüm oranları açısından oldukça önemlidir. Tüketici psikolojisine bakıldığında, ürün alınmadan önce kaliteli görsellere sahip ve hatta 360 derece fotograf ile sergilenen ürünlerin daha fazla geri dönüşüm oranlarına sahip olduğu tespit edilmiştir. Ürün görselleri sitenin kalitesini gösterdiği gibi ürün hakkında tam bilgi alınabilmesini sağlayarak tüketicilerin alma isteğini arttırmasıdır.
 
Ürün görsellerinde başlık (tittle) etiketinin kullanılması ise arama motorlarında yapılacak olan görsel aramalarından gelecek olan trafiğin arttırılmasıdır. Tüketiciler direk olarak ürünün bulunduğu siteleri araştırmanın yanında ürün görsellerini de araştırmaktadır. Kaliteli ve aynı zamanda başlık etiketine sahip olan ürün görselleri sitenize gelecek olan ve ürün araştırması yapan kullanıcı sayısını arttırıcı etkiye sahiptir.
 
Sosyal Medya ve Müşteri Yorumlarının Önemi
 
Eklediğiniz ürünlerde yorum alanlarının olması ve potansiyel müşterilerinizi bu alanlara yorum yazmaya teşvik eden çalışmalar yapmanız, ilgili ürünün arama sıralamalarında daha üst sıralarda yer almasına sebebiyet verecek bir çalışmalardır. Ürün yorumlarının okunurken ilgili sayfada kalma süresinin artması hem de içerik sayısının arttırılması, sayfanızın, arama motoru optimizasyonun üstün performans sağlamasına sebep olacaktır.
 
Yorum alanlarının yanı sıra ürünlerinizin sosyal medya sayfalarında paylaşılması da önemlidir. Daha fazla kitleye ulaşılabilmesinin yanı sıra sosyal medya kanalının son yıllarda arama motoru optimizasyonunda sahip olduğu değer bu önemi arttıran faktörler arasındadır. Ürün altında bulunan sosyal medya ikonları aracılığı ile paylaşım yapılabilmesi ve beğeni butonlarının olması sitenize ve aynı zamanda ürününüzün sıralamalarına etkisi olacak bir eklentidir. Aynı zamanda sosyal paylaşım iconlarının kullanılması ürün tanıtımını arttırıcı etkiye sahiptir.
 
Kısaca özetlemek gerekirse ürün eklerken izleyeceğiniz yollar hem arama motoru optimizasyonunuzu etkilemekte hem de sitelerinize gelecek kullanıcı sayılarını. Bu durum ise direk olarak cirolarınızın artışına sebep olmakta. Eğer bir e-ticaret siteniz var ise ya da e-ticaret sitesi açmayı düşünüyorsanız, yukarıda anlatılan maddeleri harfiyen uygulamanızda ve bu maddelere kendi tecrübelerini katmakta oldukça büyük fazla bulunmaktadır.
 
Toplam blog
: 77
: 1165
Kayıt tarihi
: 07.01.14
 
 

CEO - GSM İletişim ..