Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Şubat '14

 
Kategori
e-Ticaret
 

E-ticaret Sitenizde satışlarınızı arttırmak mı istiyorsunuz ?

E-ticaret siteniz var ancak bir türlü hayallerinizdeki cirolara ulaşamadınız mı ? İnternete hızlı bir giriş yaparak ürün satışlarınızı arttırmak istediniz ancak başarılı olamadınız mı ? O zaman bazı stratejik hatalar yapıyorsunuz demektir. Neticaret e-ticaret uzmanları ile yapmış olduğumuz röportajın ardından yazılan bu yazımızda e-ticarette başarıya ulaşabilmeniz için yapmanız gereken çalışmalardan bahsedeceğiz. 
 
Aşağıda bulunan özeti dikkatli bir şekilde okumanızı ve bir yere not etmenizi istiyoruz. Özet içerisinde bulunan bazı tabirler sizlere yabancı gelebilir. Bu tabirleri gerek arama motorları vasıtası ile gerekse bu konu hakkında tecrübeli yakınlarınızdan detaylı bir şekilde öğrenmeniz sizlerin yararına olacaktır.
 
Başarıya ulaşan e-ticaret firmalarının özeti;
 
İşletmenizde bulunan ürünleri internette satışa sunmak için bir e-ticaret sitesi açtınız. Ardından teker teker ya da xml ürün entegrasyonu özelliği sayesinde bütün ürünlerinizi sitenize eklediniz. Daha sonra kullanıcı gelsin diye beklediniz. Bir süre yeni eklenen ürünler sayesinde ve sitelerinizin güncelliğinden kaynaklı olarak kullanıcı trafiğiniz arttı. Arama motorlarında belki üst sıralarda belki ikinci sayfada yer aldınız ancak sitenize gelen kullanıcılar sayesinde satış yapmaya başladınız. Ardından reklam sektörü ve sosyal medya adım atarak satışlarınızı arttırmaya başladınız. Daha sonra siteniz içerisinde bir blog ya da haber sayfası oluşturarak sürekli paylaşımlarda bulundunuz ve ürünlerinizi tanıtarak sitenizin güncel kalmasını sağladınız.
 
Haber ve blog yazılarınıza gelen kullanıcı trafiği günden güne artmaya başladı. Sitenize benzer paravan blog sitelerinden banner reklamlar alarak ürünlerinizi orada da tanıtmaya başladınız ve bu sayede aynı zamanda doğal bir şekilde bağlantı satın almış oldunuz. Sosyal medyayı çok yakından takip etmeye başlayarak sürekli paylaşımlarda bulundunuz. Google PLus+, facebook, twitter, haber blogları, forum sitelerinde makaleler yazarak sitelerinize kullanıcılar sağladınız ve aynı zamanda doğal bir şekilde reklamlarınızı yaptınız. Facebook beğeni sayınızı ve twitter takipçi sayınızı on binlerin üzerine çıkartarak buralarda yapılan paylaşımlar sayesinde sitelerinize her gün binlerce kullanıcı trafiği gelmesini sağladınız. Ardından arama motoru reklamcılığı ile tanıştınız. Google ve yandex arama motorlarından ücretli reklam satın alarak hem aram dizininde hem de bu sitelere yayıncı olan siteler de reklamlarınız çıkmaya başladı. Zaten doğal yollar sitenize kullanıcılar geliyordu. Üstüne sosyal medya trafiğinizi arttırdınız. Ardından arama motorlarından gelen trafikler ayırdığınız bütçeler sayesinde iyice artmaya başladı.
 
Kullanıcı trafiği arttıkça sitenizin arama motorlarında sıralamaları da artmaya başladı. Tek sorununuz sitede kalma sürelerinin az olması ya da hemen çıkma oranlarının fazla olmasıydı. Profesyonel bir e-ticaret sitesi tasarımı yaptırarak bununda önüne geçtiniz. Mail marketing yani toplu mail gönderimi hizmeti ile tanıştınız. Bir anda yüz binlerce potansiyel müşterinize ürünlerinizin tanıtımını yapabileceğiniz mailler atmaya başladınız. Bütün bu çalışmaların ardından satışlarınız ve paralel olarak cirolarınızda artışlar gözlendi. Profesyonel bir SEO uzmanı ile çalışarak sürekli bir şekilde arama motorlarının güncellemelerini takip etmesini sağladınız ve yapılan seo analizleri ile birlikte sitelerinizin arama motorlarında daha yüksek yerlere gelmesini sağladınız. Seo uzmanınız ile birlikte paralel bir şekilde çalışması için profesyonel bir sosyal medya uzmanı ile çalışmaya başladınız. Sosyal paylaşım siteleri başta olmak üzere bütün sosyal medya da firmanızın adını duyurmaya başladınız.
 
Geliriniz arttıkça bir SEM yani arama motoru reklamcılığı uzmanı ile tanışarak bu sektörde de profesyonel bir şekilde çalışmaya başladınız. Yapılan bütün bu çalışmalar sizlerin birçok site ve kullanıcı tarafından beğenilmenize ve aynı zamanda sitenize bağlantılar verilerek paylaşılmanıza sebep oldu. Bu durum şirketinizi büyütmeye başladı ve artık yukarıdaki yapılan çalışmalar için daha fazla bütçeler ayırabildiniz.
 
Özet içerisinden çıkarılacak sonuç
 
E-ticarette başarılı olmak istiyorsanız arama motoru optimizasyonu, arama motoru reklamcılığı, sosyal medya optimizasyonu, forum-blog-haber sitesi makaleleri, benzer sitelerden banner reklam alımı gibi konularda tecrübe sahibi olmalı veya uzmanları ile çalışmanız gerekir. Bunlarla birlikte sitenizin güncel olması ve güncelliği sayesinde diğer sitelerden beğeni toplayarak bağlantı kazanması yükselişinizdeki en önemli etkenler arasında yer almaktadır.
 
E-ticaret sitenizi açtıktan sonra onu terk etmek yerine ilgi göstermeniz satışlarınızı doğrudan etkileyecek faktörler arasındadır. Daha önce Milliyet Blog'da yazmış olduğumuz "E-ticaret de SEO, SEM, SMO üçlüsünün gücü" konu başlıklı makaleyi okuyarak e-ticaret sitenizle nasıl ilgilenmeniz gerektiğine dair detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz.
 
 
 
 
Toplam blog
: 77
: 1165
Kayıt tarihi
: 07.01.14
 
 

CEO - GSM İletişim ..