Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Şubat '14

 
Kategori
e-Ticaret
 

E-ticaret'te rekor büyüme 7 yıl daha sürecek

E-ticaret'te rekor büyüme 7 yıl daha sürecek
 

E-ticaret sektöründe rekor büyüme


E-ticaret sektörünü anlamak için geçmiş yıllar ve gelecek yıllar olarak iki tarafa bakıp ta bir analiz yapacak olursak e-ticaret sektörü için uçuşa hazırlanıyor hatta tekerlekleri pistten kesmiş şu an uçuşun başında gibi diyebiliriz.

E-ticaret sitelerinin ilk kurulduğu 10 yıl evvel pek adını duyan olmadığı gibi ne alışveriş yapan ne de satış yapan siteler bugünleri belki de hayal etmiyordu, Çünkü millet olarak yaşamadan anlamakta zorlandığımız teknolojiyi tanıştığımızda çok hızlı sindirip hemen yenisini bekler hale geldik.

10 yılı aşkındır hizmet veren e-ticaret siteleri genelde bireysel girişimcilik ile kurulmuş ve pek  ciddi başarı gösteren siteler aradan sıyrılıp çıkmıştır. Örnek sahibinden, yemek sepeti, çiçek sepeti bunlardan birkaçı olarak gösterebiliriz. Dikkat edilirse hep girişimci ve başka alanlarda güçlü olan kişi veya firma değildir bunlar, daha çok kendini tamamen bu işe vermiş sektörün geleceğini adeta görmüş ve internet kullanan herkesin ilk tanıştığı e-ticaret siteleri olmuşlardır.

Son 3-4 yılda ise artık büyük firmalar sermaye sahibi tüm firma ve markalar e-ticarette yerini almış  bulunmaktadır. Halen tamam mı derseniz bence tamam değildir. Bugün gıda sektörü, inşaat ve yapı malzemeleri sektörü, toptan pazarlama ve üretimden bayilerden alt bayilere satış sektörlerinde  kullanım %3 leri bile bulmamıştır. 

Bankalar Arası Kart Merkezinin yayınladığı 2013 verilerine göre kredi kartı kullanımının %8,4 ü internet ortamında olmuştur, bu oran 2012 de %7,2 idi. Her yıl e-ticaret sektöründe %37-50 arasında  büyüme olmaktadır. Bu oranlar Türkiye nin GSMH büyüme oranı olan %5 lerin kat be kat ütündedir. Bir başka deyişle Normal ülke büyümesinin 10 katı e-ticaret sektöründe büyüme gerçekleşmektedir.

E-ticaret sektörünü bu hızda büyüten nedir ?

Güvenin sağlanması;

İnternet kullanımının yaygınlığı;

İnternet sitelerinden hızlı ve kolay alışverişin olması;

Maliyetlerin düşük oluşundan uygun fiyat avantajları;

Çoklu kıyas ve araştırma yapabilme;

Zaman ve mekan sınırının olmaması;

İstediğin her ürünü birkaç dakikada bulup satın alabilmek;

Çeşit, seçenek ve alternatif çokluğu;

Firmaların katılımı, markaların katılımı

Daha Fazla Bilgi;daynex.com.tr

 

 
Toplam blog
: 7
: 1974
Kayıt tarihi
: 20.12.11
 
 

Ticaret ve iş hayatında her gecen gün meslekler değişiyor yeni çağın ticaret alanı internette dah..