Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Haziran '16

 
Kategori
e-Ticaret
 

E-Ticaret’te ürün çeşitliliği bir avantaj mıdır dezavantaj mıdır?

E-Ticaret’te ürün çeşitliliği bir avantaj mıdır dezavantaj mıdır?
 

E-Ticaret’te Ürün Çeşitliliği Bir Avantaj mıdır Dezavantaj mıdır?


Ürün çeşidinin fazla olmasını bir büyüklük olarak gösterip sitelerinin geliştiğini iddia eden yüzlerce firma var.
Çeşitlerin fazla olmasının özellikle ziyaretçi sayısı anlamında siteye avantaj sağlayacağı bir gerçektir. Zaten birçok site sırf bu yüzden sitesine aklına gelen tüm ürünleri ekler.
Ne fark eder zaten e-ticaret paketine para verdik; 100 ürün de aynı para 100.000 ürün de, diye düşünen sayısız site yöneticisi, site sahibi olduğunu biliyorum. Danışmanlık yaptığım birçok firmanın da yöneticilerinden bu sözü duyduğumu belirtmek isterim.
Hal böyle olunca 100.000 ürün çeşidiyle, “Türkiye’nin en büyük internet sitesi” diye piyasada onlarca siteye rastlamanız bir tesadüf değildir.
 
Gerçekten internet sitemizde ürün çeşidini arttırmak bir avantaj mıdır dezavantaj mıdır, bununla alakalı farklı görüşler vardır.
 
Ben de ürün çeşitliliğinin zaman zaman avantaj zaman zaman da dezavantaj olduğunu düşünenlerdenim.
 
Tabii bizim işimiz dezavantajları avantaja çevirip işimizde başarılı olmak.
Öncelikle hangi amaçla ürün çeşidimizi arttırdığımızdan ve bunda başarılı olup olamadığımızdan bahsetmek istiyorum.
 
E-ticarete başlarken, mağazamızda sattığımız ürünlerin hepsini internet sitemize de koymalıyız fikriyle yola çıktık.
Daha sonra üyelerimizden gelen talepler doğrultusunda ürün çeşitliliğimizi arttırmaya başladık.
 
Kâr marjının düşük olması, ne kadar ciro yaparsak maliyetlerimizi de o ölçüde karşılarız, diye düşünmemize neden oldu. Ürün çeşidini arttırdıkça sipariş sayımız da ciromuz da arttı.
Bununla birlikte kargo sürelerimiz uzadı, çünkü sitemizde artık sadece mağazamızda olan ürünler değil dışarıdan tedarik ettiğimiz ürünler de vardı.
 
Çalıştığımız bazı firmaların tedarik süreçlerini iyi yönetememeleri teslimat sürelerimizi uzattı ve bazen müşterimizi 1 hafta bekletip ürünü tedarik edemeyip siparişlerini iptal etmek zorunda kaldık. Hal böyle olunca müşteri memnuniyeti oranımızda düşüşler oldu.
Ürün çeşidi arttığı için de müşteri hizmetleri yetkililerimiz gelen sorular karşısında cevap veremez hale geldi.
 
Ayrıca koyduğumuz bazı ürünler yükte ağır fiyatta hafif olduğu için kargo ücretleri kâr marjımızın önüne geçti.
 
Bunların hepsini tecrübe ederek öncelikle kargo ile gönderime uygun olmayan ürünleri tespit edip bunların satışını durdurduk.
 
Bazı markalı ürünlerin ithalatçıları, üreticileri müşteri memnuniyeti sağlamadığı için ya o ürünü satmaktan vazgeçtik ya da kâr marjımızı yükselterek o ürün ile alakalı problemlere direkt kendimiz çözüm üretmeye başladık.
 
Ürün kalitesinde, satış sonrası servis hizmetlerinde ve tedarik sürecinde sorun yaşadığımız firmaların ürünlerini sitemizden çıkarmaya başladık.
 
Bazı ürünlerini koyduğumuz firmaların müşteri sorularını kendilerine yönlendirdiğimizde o müşteriyi bir şekilde bulup ulaşıp direkt satış yaptıklarını tespit ettik. Bu ürünleri derhal sitemizden çıkardık.
T
edarikçi olmak için görüştüğümüz bazı firmalara ürünlerinin internette satılamayacağını veya sitemize uygun olmadığını söylediğimizde, bu ürünleri satmak için değil reklam olsun diye koymak istediklerini duyduk.
 
Bunların hepsini göz önünde bulundurarak Türkiye’de ve yurtdışında isim yapmış firmaların ürünleri ve genel müşteri portföyümüzün ilgilenmeyeceği hiçbir ürünü sitemize koymama kararı aldık.
 
2 Yıl önce sitemizde kayıtlı 50.000 ürün olmasına rağmen, bugün sadece 8.500 adet ürün satışı yapılmaktadır.
 
2 Yıl önce yapılan satış adedi ile şu anki satış adedi ve ciro arasında, ürün çeşidi azalmasına rağmen ciddi artışların olduğunu da belirterek gerekli mesajı verdiğimi düşünüyorum
 
Toplam blog
: 37
: 259
Kayıt tarihi
: 23.05.16
 
 

2006 yılından beri E-Ticaret ile uğraşırım. Pazarlama, E-Ticaret, Ekonomi, Markalaşma vb. konular..