Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Mart '12

 
Kategori
e-Ticaret
 

E-Ticarette müşteriyi elde tutma yolları

E-Ticarette müşteriyi elde tutma yolları
 

Günümüzde e-ticaret önemini attırmaya devam ederken çoğu web site yöneticisi ya da sanal mağaza yöneticisinin en önemli sorunu siteyi ziyaret eden kişiyi devamlı ziyaretçi durumuna nasıl alırım, nasıl kendime bağlarım ve nasıl elde tutarım ? sorularıdır.

Bunun cevabı aslında basit olsa da işlemesi oldukça güç.

E-mail ile bunu başarabilirsiniz. Öncellikle şunu bilmek lazım ki Türkiye'de bir kullanıcının ortalama 3 adet e-mail hesabı var. Biri şirket,biri özel biride alışveriş için.

Özellikle kullanıcıya e-mail gönderirken doğru zaman ve segment, doğru kullanıcı, e-mail içeriği ve yazısı gibi verilerin en başarılı biçimde seçilmiş olması gerekiyor. Çünkü ortalama olarak bir kullanıcının inbox'ına günde ortalama 6 e-pazarlama mesajı geldiği için bunların arasından sıyrılmak emek ve doğru pazarlama stratejisi istiyor.

Unutmamak gerekir ki  sizden alışveriş yapan mevcut müşterinize %60-70 oranında satış yapma olasılığınız varken yeni müşteride bu oran %5-20 arasında değişiyor.

Yani örneğin 1 milyon kullanıcınız varsa ve bu kullanıcılar sürekli sizden alışverişini yapıyorsa şirket değeriniz normal değerinin %30 kadar sabit kullanıcı veriniz nedeniyle ekstra değer kazanmış oluyor.

E-Maillere dönersek ;

Kullanıcıya gelen e-maillerin okunma sebeplerinin %26'sı konu başlığıdır. Eğer konu başlığı ilgi çekici ise mail okunuyor değilse direk siliniyor. Daha sonra e-mail içindeki veriler, görseller, buton ve yazılar müşteriyi gerçekten etkiliyor mu bunlara dikkat etmeniz gerekiyor.

E-maillerin atılış zamanı da çok önemli. Günümüzde e-ticaret siteleri pazarlama maillerini sabah 08:00-10:00 arasında yaparak inboxlara girme yarışındadır sizde bu yarışta olacaksanız kendinize özgünlüğünüz ile sıyrılmalısınız. Ya da bu kalabalıktan kurtulmak için farklı aksiyonlar deneyebilirsiniz. Anneler günü öncesi mail atma, öğleden sonra mail atma gibi... Gönderilen mailler birbirinin benzeri olmamalı ve çok fazla marka sıralanmamalıdır. Müşteriyi birçok yerden yakalama yoluyla giderken evdeki bulgurdan olabilirsiniz.

Burda segmente göre mail atılması ve duygusal bağ oluşturulması doğru seçim olacaktır.

Müşterilerinize üyelikleri esnasında  seçim hakkı tanıyarak ilgilendikleri alanları ya da hangi alanda mail istediklerini sorarak dönüş yapmanız ve günde en fazla 2 adet mail göndermeniz daha verimli olacaktır. Böylelikle müşterinin ilgilenmediği için spam olarak işaretleği mailin sahibi olmaktan kurtuluyorsunuz, IP adresiniz kirlenmiyor ve sonraki gönderi mailleriniz spama düşmeden inboxa girebiliyorsunuz.

Müşterinize mail listesinden ayrılmak isteyebileceğini unutmamanız ve bunu maillerinizde kolay yoldan sunmanız gerekiyor.

Maillerde müşterinin izini takip edebildiğinizden bir e-postanın sizin için çok önemli olduğunu unutmamanız gerekiyor. Müşterilerinizin maillerini nerden okuduğu ( ıpad,ıphone) buna göre kampanyalama yapma gibi seçenekleriniz mümkün.

Ve tabiki sosyal medya pazarlaması. Sosyal medya ağlarının etkili kullanımı ile maillerinizin paylaşılmasını arttırmak ve sosyal medyada olmak artık bir işletme için olmassa olmazlar arasındadır.

 

Kaynak: http://sosyalmedyauzmani.blogcu.com

 

 
Toplam blog
: 175
: 1323
Kayıt tarihi
: 21.01.09
 
 

Serkan Hacıömeroğlu 1 Kasım'da  Trabzon'da doğdum. Yüksek öğrenimi 2000 yılında tamamladım. Çeşit..