Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ocak '09

 
Kategori
Otomobil
 

E5 üzerindeki Okmeydanı sapağına dikkat, lütfen okuyun!

E5 üzerindeki Okmeydanı sapağına dikkat, lütfen okuyun!
 

Hep haberlerde duymuşumdur: " .... plakalı aracın sürücüsü .... aracın kontrolünü kaybederek..." diye başlayan cümleleri. Ve maalesef bu cümlelerin sonunda da pek duymak istemeyeceğimiz yaralanma ve hatta ölüm haberleri gelir. 2000 yılında Opel Astra marka aracımı aldığımdan bu yana toplam 8 yılda yaklaşık 210.000km yol katettim. Bu uzun zaman diliminde ne kış koşullarında ne yağmurda aracımın kontrolünü hiç kaybetmedim. Zor anlar yaşadığım olsa da aracın içinde kendimi hiç çaresiz hissetmedim.

Ta ki geçen hafta Cuma gününe kadar. O gün İstanbul' da yağmurlu bir hava vardı. İstanbul' da yaşayanlar E5 yolunda Boğaziçi Köpsü' ne doğru giderken Okmeydanı sapağını bilirler. Oradan girince ikiye ayrılan yolun sola ayrılan kısmı Darülaceze istikametine doğru ilerler. Son ayrımdam geçtikten yaklaşık 100 metre sonra oldukça keskin bir viraj var ve muhtemelen bu viraj uluslararası karayollları standartlarına göre hatalıdır. Bu viraja girdiğimde hızım yaklaşık 70km civarındaydı. Viraja girereken bir aracın yanından geçtim. Ne olduysa virajın içlerine ilerlediğinde oldu.

Aniden keskinleşen virajda araç çizgisini kaybetti ve 1080kg' lik koca araç yolda kaymaya ve dönmeye başladı. Ben daha ne olduğunu bile anlamadan araç 1-2sn içinde kendi etrafında birkaç defa dönerek soldaki kaldırıma çıktı. Yanımdaki araç bu karmaşadan nasıl kurtuldu, tam olarak ne oldu hiç anlamadım bile. Tek kelimeyle her zaman olduğu gibi burada da ALLAH beni korumuştu. Çünkü yolun ortasında kalmamıştım, çünkü arkadan gelen araçlar bana çarpmamıştı. Çünkü, çünkü... uzayıp giden uzunca bir liste oluşturmak mümkün. Peki ne neden oldu bu kazaya:

1-Kış koşullarına uygun olmayan lastikler,
2-Olması gerekenin üzerinde bir hız, yani dikkatsiz sürücü,
3-Standartlar dışında tasarlanmış kötü bir yol..

Sakın bunlar benim başıma gelmez demeyin, lütfen dikkatli olun.

Saygılarımla.
 
Toplam blog
: 410
: 3283
Kayıt tarihi
: 13.04.06
 
 

Bilgisayar, elektronik, internet alanındaki son gelişmeler. Tüketici elektroniğindeki trendler. Otom..