02 Ekim '07

Özel Lezzet Durakları

Eagle usulü fırında çipura

Evet sevgili blogdaşlarım bugün size özel bir balık tarifi yapayım istedim. Malum balık sezonuna yeni girdiğimiz şu günlerde balığı özleyenler için güzel ve özel bir tarif yapmanın tam zamanıdır. Tarifim tamamen bana ait olup uzun yıllar sonucunda oluşan derin balık ve balıkçılık birikimleri sonucu (!) ortaya çıkmıştır. Eagle usulü fırında çipura Öhöm öhöm.

Tarifimiz gayet basit ve kolayca temin edilebilecek malzemelerden oluşuyor.

Gerekli malzemeler:

1- 5 Tane orta boy çipura balığı
2- 4-5 Tane soğan
3- 1-2 diş sarımsak
4- 2-3 tane havuç
5- Karabiber tuz ve pul biber.
6- Zeytin yağı

İşte malzemelerimiz bu kadar basit. Hayret verici ama bu kadar özel bir tarif için bu kadar basit malzemeler yeterli olabiliyor. Olay püf noktalarında.

Tarifimiz şöyle:

Balıkları sabahın 4'ünde kalkıp Kumkapı balık halinden alıyoruz. İstanbul'da oturmayanlar herhangi bir balık halinden, oturdukları yerde balık hali olmayanlar da nerden alırlarsa alsınlar ama çipura alsınlar işte. Balıklarımızı güzelce temizliyoruz ve yıkıyoruz. Pullarını temizlemeyi unutmayın. Dileyen aldığı yerde de temizletebilir. Ama ben kendim temizlemeyi tercih ediyorum. Daha sonra balıklarımızın suyunu süzüyor ve güzelce kâğıt havluyla kurutuyoruz.

Soğanları güzelce salata soğanı gibi doğruyoruz. Havuçları da çok ince olmayacak şekilde 2-3 kürdan kalınlığında doğruyoruz. Daha sonra soğan, havuç, tuz ve pul biberi güzelce karıştırıyoruz. Sarımsakları güzelce dövüyoruz. Bir tabağa sarımsak, karabiber, tuz, ve zeytinyağından oluşan özel eagle sosumuzu hazırlıyoruz.

Tepsimizin tabanına yanmaz fırın poşetini koyuyoruz. Soğan havuç karışımımızın bir kısmını tepsimizin tabanına yayıyoruz. Çok fazla değil ama. Balıklarımızın üstüne derin 2-3 tane çizik atıyoruz. Balığın içinin de güzelce pişmesi için tabi ki. Daha sonra özel hazırladığımız eagle sosumuzu balığın içine, dışına güzelce sürüyoruz. Soğan havuç karışımımızı da balığın içine dolduruyoruz. Tepsiye balıklarımızı yerleştiriyoruz. Balığı 1-2 saat buzdolabında dinlendiriyoruz.

Önceden ısıtılmış fırında 200 C’ sıcaklıkta 1 saat pişiriyoruz. Bu bir saat içerisinde güzel bir nar ekşili göbek salatası hazırlayabilirsiniz. Daha sonra sıcak bir şekilde servis yapıyoruz.

Herkese afiyet olsun. Bol balıklı günler dilerim.

Bu blog Editör'den Öneriler alanında yayınlanmıştır

Efendim ben o yemeği misafirlerim için yapıyordum. Malumunuz çok kazak bir erkeğimdir. Özellikle böyle özel yemekleri bizzat kendim yaparım. Misafirler şöyle dediler. Balık çok tazeymiş. Çok nefis olmuş. Her zaman bu kadar taze balık bulunmuyor..... Meğer balık tazeymişde o yüzden yemek güzel olmuş. Lütfen hakkınızı helal ediniz zira tarifini istediklerinde bilgisayarı açıp sayfanıza girdim ve linkinizi misafirlerime de verdim. İnşaallah TAZE BALIK bulurlar.... ::))

Atila SARUHAN
 21.02.2010 10:39
Cevap :
Helal olsun, afiyet bal olsun ne demek. Balık taze olunca gerisi teferruat oluyor galiba. ne diyelim afiyet olsun...  24.02.2010 0:42

Şimdi tarifiniz üzere çipura'yı yapıyorum. Birebir sizin tarifinizle, Eğer iyi olursa Allah'tan kötü olursa sizden bilirim. Şaka şaka emeğinize sağlık efendim.....

Atila SARUHAN
 13.02.2010 20:00
Cevap :
Afiyet olsun Atila bey. Blogda gördüğünüz üzere önce iğneyi kendimize batırarak tarifi verdik. Umarım beğenmişsinizdir. Saygılarımla  15.02.2010 18:51

Mutfakta balıkla bir sevgi ve emekte katılmış ,bunlar olmaz ise böyle lezzetli olmuyor. Bu arada resimleri sayfaya nasıl eklediniz merak ettim. Saygılarımla.

ay.şe
 06.10.2007 23:25
Cevap :
Güzel yorumunuz için teşekkür ederim. Balığı eve getirdikten sonra önce kızlarıma balığı tanıttım, güzelce oynadık ondan sonra sevgiyle yaptık. Resimleri önce galeriler kısmında bir galeri oluşturduktan sonra blogla ilşkilendir gibi bi tercihte bulunabiliyosun. Bende bulana kadar bayağı uğraştım laf aramızda. Sevgi ve saygılarımla..  07.10.2007 19:54

Ben bu sosu piştikten sonra kullanırdım.Mutlaka deneyeceğim..Ama şu balıkları öğlen gördüm,tepindim:((Bu arada ya niye blog habercin çalışmıyo merak ediyorum aaa olmaski ama.Ev halkına derin sevgiler.Banada ayırın:)))

03.10.2007 22:47
Cevap :
Valla şiddetle tavsiye ediyorum, çok güzel oluyor. Yanlız dikkat et zeytinyağını az katmak gerekiyor. Gerçekten güzel görünüyo balıklar. Ben bile beklemiyordum bu kadar güzel olacağını ama oldu işte :)) Bi daha ki yaptığımızda seni de çağırırız. Hem minnoşlarım da silence ablalarıyla oynarlar :)) Editör arkadaşlar şu haberci olayına el atsalar hiç fena olmayacak bencede. Arada kontrol etmezsen hem yaptığın yorumların cevabını alamıyosun hem de bekleyip duruyosun boşuna. Sevgilerimle...  03.10.2007 23:59

: 30.09.06

Sıcak bir Ankara yazında, 1975 yılında doğmuşum. İlk gençliğim Ankarada geçti. Üniversite yılları..