Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Mayıs '14

 
Kategori
Blog
 

Ebabil bir kuştur...

Ebabil bir kuştur...
 

Sabiha Hanım salatayı yağlıyor, Ahmet Balcı da eeeele bakıyor işte!


Terk etmek ve ardına bakmadan çekip gitmek…


Kolay değildir elbette! Ama bazen kartlar ortaya serilir…


“Ya herrü ya da merrü” der hayat size…


Ya “terk edip” gideceksiniz… Ya da…


ESKİDEN, ÇOK ESKİDEN…


Badem ağaçlarının tepesinden inmezdik dostlar… Ayağımızı yere basmadan bir ağaçtan diğerine ve maymunlar gibi… Balçova bayırlarının inatçı keçileriydik biz! Yazın kuruyan ama kış ve bahar aylarında azdıkça azan o derenin ve uçsuz bucaksız o yeşil çayırların dili olsa da anlatsa… Nereden bulurduk bu enerjiyi, bilmem ki?


Rahmetli babam, “Et tutmaz bu salak” derdi gıyabımda.


Uyurken bile “futbol” oynadığım, “ortalasana ulan, ortalasana” diye uykumda sayıkladığım rivayet olunurdu… Hepimiz böyle değildik tabii. Akranlarımın arasında yetmişlik ihtiyarlar gibi yürüyen “ağır, kamil” arkadaşlarımız da vardı. Her türlü oyuna “fasulyeden” katılır ve neden bilmem, bu durumu kendilerine hiç dert etmezlerdi.


ÇOK SONRALARI…


Zaman geçti, büyüdük…


Hoplayıp, zıplamaktan… Bilmem kaç kilometre tam teçhizat koşular yapmaktan “gün saymaya” vaktimiz bile olmadı askerde… Sanki o ilahi güç “Yürü yaa kulum” dememiş de.. “Koş yaaa kulum” demiş! İroni dolu asker mektupları alırdım rahmetliden… Kiloma fazla takardı ve “Hay seni komando yapanın” diye başlardı satırları! “Kürdan komando” söylemi de ona aittir!

 


DAHA SONRALARI…


1:81 Boy… 74 kilo… Hiç ama hiç değişmedi be dostlar! Hayat gailesi işte… Koştur babam koştur. Bakkala, çakkala ve de işe… Yolunuzu gözleyen sevgiliye…Koştur da koştur!


AMA ÖTE YANDAN…


Moktan bir kuşağın mensuplarıydık biz… Tek bir odada yanardı soba… O odada yemek yenir ve yine o odada ev ödevleri yapılırdı… Evin büyükleri ise fosur fosur tellendirirlerdi sigaraları… O yüzdendir aşinalığımız! İçmeden içen tiryakilerdik biz! Odanın tam orta yerinde kesif bir sigara dumanı hiç eksik olmazdı…


DİYECEĞİM O Kİ!,


Bir şekilde gömlek cebimizde taşır olduk paketleri… Vakti zamanında “nefret” ettiğimiz halde…Başta futbol olmak üzere basketbol, tenis, voleybol ve maraton…. 12 saniyede yüz metre… Hepsi ama hepsi gerilerde kaldı!


OYSA BUGÜN…


“Gelin ulan yarışalım  sizinle”  diyemiyorum kimselere…. Şantiyede beni ciddiye alan yok artık. Oysa üç beş sene öncesine kadar kimse benimle “bilek yarışına” giremezdi. Tuttuğumu devirirdim Alimallah!


YA ŞİMDİ?


Metro merdivenlerinin basamakları(Vakti zamanında üçere beşer çıkardım) dalga geçiyor benimle… Ben de asansörü bekliyorum artık! Ne keçilik kaldı dostlar, ne de daldan dala atlayan o şirin maymunluk!

Komandoymuş! Pöh!


E PEKİ DOKTOR NE DİYOR?


Şubat ayında üşüttük…  Pahalı bir antibiyotik yazdı (Ev Doktorum) Dr. Bülent Katık! Hapın tanesi 9 Euro! Yazmasa yazmaz! Yazdı yazmasına ama “Sigarayı bırakmazsan nafile be Culduz” demeyi de ihmal etmedi!


ÇOK YAŞAMAK MI DERDİN?


Yok vallahi! Öyle bir derdim yok ama bu tür “tiyatroları” yakıştıramıyorum kendime. Hastanelerin acil servis doktorları sigara tiryakilerine “moku yemiş” muamelesi yapıyorlar! Bir “hasstir” çekmedikleri kaldı ama o da yakındır!


ESKİDEN BÖYLE MİYDİ?


Böyle değildi tabii. Berlin Metrolarında, hastanelerin bekleme koridorlarında sigaralarımızı tellendirirdik! Her sokakta iki veya daha fazla sigara otomatı vardı! Şimdi hiçbiri yok! Sigara içene “yaratık” muamelesi yapılıyor artık!


TOPARLARSAK?


Ben… Birazdan… Sigarayı bırakacağım aga! Sayılı dakikalarım kaldı! Ne olursa olsun bırakacağım! Allah bin türlü belamı versin ki uzun, çok uzun yaşamak için değil! İnsanca yaşamak için! Dötü boklu tütün beni esir alamaz! Merdiven basamakları benimle ....k geçemez! Asansörlerin anasını bir pula satarım ben! Ben var ya ben… Balçova kırlarında…. Deresinde, bayırında…. “Kürdan komando” deseler de… Şu karşı sehpada duran iki paket Pall Mall önümde raks edip beni çileden çıkarsa da…Bırakacağım işte!


SÖZ MÜ; CULDUZ?


Söz efendim, hem de Culduz sözü!


“EBABİL BİR KUŞTUR!” DERLER AMA!


“Sözünden dönen ....t’tur!” efendim!

Milliyet Blog Sitesinden...

Var mı benimle gelen?

Berlin 11 MAYIS 2014

SAAT; 01,34

 

 
Toplam blog
: 312
: 1658
Kayıt tarihi
: 10.02.07
 
 

Önceleri konuşurdu insanlar, "yazmak", sonraların işi... Duygu ve düşüncelerimizin yanı sıra gözl..