Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Eylül '16

 
Kategori
Güncel
 

Ecdadımızı bilmeyen bir gençlik

Sevgili okurlarım bu yazımı sizlere Isparta'dan yazıyorum. Bir anda yazmaya karar verdiğim bu yazımda sitemlerim ve isyanlarım olacak aslında.

Isparta'ya gelirken aslında bu güzel şehri keşfetmeye geldim. Öyle de yapıyorum geldiğim ilk gün den biraz bahsetmek istiyorum Isparta'nın Gökçay yerleşkesine geldim ve burada değerlerimiz Pir Sultan Abdal , Aşık Veysel ve daha nicelerinin büstünü gördüm tek tek okudum yazıları inceledim hepsini .

Kendimde, burada ve gördüğüm gençler arasında birçok şey fark ettim aslında burada iyice de netleşti bu fikrim. Gençlik ecdadını gerçekten bilmiyor, manevi değerlerini dünyaya hayata yön veren ustaları bilmiyorlar. Büstlerden geçen bir grup genç bunlar kim ya diye söylendi.Dönüp baktım ve dedim kendi kendime ; ecdadını bilmeyen bir nesil den ne bekler ki bu millet!

Şimdi birçoğunuz diyeceksiniz ki bizim gençliğimiz sadece gördüklerin değil.İşte asıl sorunumuz bu değil.Isparta ülkemizin bir ili olmasına rağmen buraya en çok rağbet gösteren turist kesimi sadece Japonlar ve Koreliler. Türkiye'nin gençlerinin birçoğu ise daha buradakilerden haberi yok. Şimdi isyan etme zamanıdır işte. Ülkemizin gençleri neler yapıyor hiç merak ediyor musunuz.Ya da kaç tane gencimize sahip çıkıp ona manevi değerlerimizi Hacı Bektaşî  Veli'yi, Pir Sultan'ı, Fuzuli'yi ve daha nicelerini kaç tanesine tarihimizin önemli sadrazamıyla ilgili bilgi vermek için uğraştınız geleceğimizin teminatı siz gençlersiniz derken sadece sözde mi kaldınız yoksa?

Burada aslında bürokratlarımıza ve STK'lara suç buluyorum. Nedir bu suç biliyor musunuz. STK 'nın adı bilmem ne yaşatma ve dayanışma derneği veya ......  Veli Hizmet edenler  gibi.. Gençleri toplayamıyorlar aslında toplayamıyor değil yapamıyorlar.Çünkü kendilerinin o düşündükleri şeyi yaşattıklarını sanıyorlar kendileri ölümsüzmüş gibi kimseyi yetiştirmiyorlar.Birde belediye Kültür birimimiz ve bürokratlarımız var sizler gerçekten ne iş yaparsınız merak ediyorum önünüze gelen imza onay dilekçe ve kağıtlarını imzalamaktan başka bildiğiniz bir şey var mı merak ediyorum.Aslında var doğru siz kültürü yaşattığınızı değerlerimizi yaşattığınızı sanıyorsunuz bir binaya alimimizin, dervişimizin ismini vererek onları yaşattığınızı sanıyorsunuz. E bre gafil insanlar zaten o isimlerin birçoğunu çocuklarına veriyor u senin yapman gereken o isimlerini verip kendini göstermeye çalıştığın alimlerin, dervişlerin neler yaptıklarını bu ülkeye millete nasıl hizmet ettiklerini öğretmektir.Sen bunu yapmadıktan  sonra ben ne yapıyım senin o beş katlı kültür merkezi yazan binalarını.

Şimdi isyanımı daha iyi anladınız mı?Gençlik ecdadını bilmiyor kimlerin bu ülkede neler yaptığını kimlerin  ne ile anıldığını bilmiyor.Büstün altında Sadrazam yazıyor ve diyor ki Sadrazam kim? Şimdi suçu herkes birbirine atacak yok o bunun işi yok buranın işi.Biz ne yapabiliriz diyecekler.Yaparsın kardeşim eğer istersen başaramayacağın hiçbir şey yoktur.Sen STK sın seçim zamanı ortaya çıkan bir kuruluş olmamalısın seçim zamanı yaptığın o girişimleri her zaman yapmalısın gençlere faydalı olmasın ki adın yaşasın birilerinin ağzında biz bunlar sayesinde bunları yaptık şunları gördük bunları öğrendik densin.

Bizim gençliğimiz Mehmet Akif Ersoy'u İstiklal marşından biliyor.Mimar Sinan'ı Selimiye Cami den  Necip Fazıl ve diğerlerini ise o tamı tamına eğitimi alamadığı o 4 tarafı duvarla çevrili ve içi boş birçok gösteriş taslayan bilgiçlik taslayan muallimler tarafından anlatılan halk ağzından bilgiler ile biliyorlar. Öğretmen demek kendini sürekli yenileyen bulunduğu çağa ve bu çağın sistemine kendini oturtmuş en iyi şekilde eğitim veren kişidir.

Gençlere değer verilmesini istememi çok görmezler sanırım sonuçta ilerde bizler de sizlerin yerinde olacağız ve sizleri bu insanlara unutturmak istemeyiz.Şimdi o sürekli dillerde olan üstatlarımızın sözlerini hatırlatıp yazıma son vereceğim burada sağlıcakla kalın.Selam ve Dua ile...


"Düşün genç adam, Düşünmenin ne kadar haysiyetli bir şey olduğunu düşün"

NECİP FAZIL KISAKÜREK

Gençliği yetiştiriniz. Onlara ilim ve irfanın (kültürün) müspet fikirlerini veriniz. İstikbalin aydınlığına onlarla kavuşacaksınız. Hür fikirler tatbik (uygulama) mevkiine konduğu vakit Türk milleti yükselecektir.
 

MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

 
Toplam blog
: 2
: 95
Kayıt tarihi
: 01.09.16
 
 

Yerel gazetede köşe yazarıyım Kırıkkale Üniversitesi Petro Kimya Bölümü okuyorum aynı zamanda bu ..