Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ağustos '10

 
Kategori
Blog yazarları tartışıyor!
Okunma Sayısı
888
 

Edebime yenildim!

Edebime yenildim!
 

Kaynak:tesetturluyum.com


Referandum konusunda öyle çok yazdım ki, artık utanıyor insan; edep sınırını aşmak herkesin harcı değil, şahsen utanç duymaktayım dön dolan aynı şeyleri tekrarlamaktan!

Lakin insanız enikonu, ne kadar kendi standardımızı ortaya koymak istesek de, edepten payını almamış kişilerin dön dolan “evet”ci yandaş toplama çalışmalarına karşılık edebinden az biraz ödün veresi geliyor insanın: Onlar gibi olamam, mümkün değil! Olmak da istemem, ancak pabuç da bırakamam!

Gerekirse, yani artık iş bu raddeye gelirse, edebimin son raddesini de zorlarım!

İş ki salak yerine konulmayayım!

******

Hiçbir şeyi tekrarlamayacağım, ne yargının siyasallaşmasını, ne de HSYK’nın güdüme sokulma amacını; hatta AKP’nin kendini aklama telaşından da söz etmeyeceğim, eee bilinen bir gerçek: Hem yansız gazete köşe yazarları yazdı, hem bizler…

******

Bir tek şunu hatırlatmakla yetineceğim: Referandum halk oylamasıdır, halk demek bir cumhuriyet içinde yönetimi belirleyecek kesimdir; peki halkın oyu baskı altına alınabilir mi?

Alınamaz elbette!

*****

Alınıyor ama!

Hangi demokraside yirmi dört maddelik bir referanduma toptan evet/hayır denmesi öngörülebiliyor?

Hanginiz farkındasınız acaba, bireysel özgürlüğünüz bu referandum ile yok sayılıyor?

Böyle bir yaptırım karşısında hala “İnatla evet” diyenler var, inat etmeyen zaten evet demez, diyemez!

İnat edenler de “Keskin sirke küpüne zarar” misali bir şekilde hatalarını yaşayacaklar!

Eee, gün gelip de “Kızım aslında öyle yapmadı!” diye yalvaran bir babaya rastlarsanız, ne baba ne de kızı hoşgörü ile karşılanmazsa, bizler hala onları savunmaya kalkarız, huyumuz kurusun, ama onlar ki ne kendilerini ne de kızlarını düşünmüşlerdir!

******

Kısasa kısas bize yakışmaz!

Biz yine konuşuruz, yazarız; bugün evet diyenlerin kızlarını kurtarmak için de çabalarız, huyumuz kurusun! Yok, neden kurusun, lafın gelişi, hata yapan adamın kızı bu acıyı çeksin diyebilir miyiz?

Cıkksss!

Ne Allah, ne Tanrı, ne Yaradan, ismi her ne ise, dinin adı hiç önemli değil, insanın insana yaptığı katliamdır aslolan; Hükümeti arkasına alan neden işlediği suçlardan arınmak istesin?

Bir baklava çalan ve vatan topraklarını satan: Bir garip yıllara mahkum olsun, bir başbakana dokunulamasın!

Bu kadar ucuz mudur Türkiye’de yaşam?

Bu kadar salak mıdır bu ülkede yaşayanlar?

*****

Salak sananlar var, ne diyelim eyvallah! Sen öyle san!

******

Ben, o, bilmem kim, bizler farkındayız her şeyin, bu yüzden gereksiz yere fazla çırpınmayınız; zira çırpındıkça daha fazla batıyorsunuz!

******

Bir ülkenin başbakanı olsam, partim böyle bir çalışma yapsa, hadi diyelim referanduma kadar varsa; vallaha ben utanırdım olur istemeye!...

Zira, referandum bir halk oylamasıdır, bir ülkenin başbakanı olarak yanlı olmaktan dolayı utanırdım!

******

Yani, edepsizlik had safhadayken, benim edepsizliğimin lafı bile olmaz!

Ahh, haykırıyorum işte: Hayır şekerim hayır!...

Sandığınız kadar salak değil bu halk!

Gülgün Karaoğlu

Ağustos, 25/2010

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Gülgun hanım, siz bu yazıları okuyarak insanların fikir değiştirdiklerini mi zannediyorsunuz? Hayır diyecekler de belli, evet diyecekler de.. Kendinizi o kadar üzmeyin. Her şey olacağına varır. Öte yandan bir başbakan referanduma sunduğu maddeler için "Evet" oyu istemeye niye utansın. Böyle mantık olur mu? Birileri çıkıp referandumla, Anayasanın değişen maddeleriyle ilgili tek kelime edemeden akla hayale gelmedik yalan yanlış iftiraya varacak kadar her şeyi söyleyip hayır deyin diye propoganda yapacak, Başbakan "Evet" deyin demekten utanacak öyle mi? Hayret... Bu Anayasaya karşı çıkanlar, zamanında hayır diyenler, değişsin diye yıllardır yırtınanlar, ne oldu da birden bire "değiştirtmeyiiiiz" deyip 82 Anayasasına sarıldılr? Bunun en güzel cevabını televizyonda Metin Uca vermiş: Tayyip Erdoğan'a gıcığız da ondan diye... Bu gerekçeyle elbette referandumdan hayır cevabı çıkmaz diye umuyorum. Sonucu pazartesi sabahı göreceğiz bakalım. Gerçekten hayırlı olacak inşallah. Selam ve saygıyla.

Ahmet YILMAZ 
 09.09.2010 18:31
Cevap :
Valla Ahmet Bey, anayasanın değiştirilmesine kimselerin itirazı yok, yanlı ve amaçlı değiştirilmesine itirazı var! Durum bundan ibarettir! Selamlarımla...  11.09.2010 20:16
 

Belki de inanmayacaksınız ama Bakanın açıklamasına müteakip, kendilerine bir eleştiri maili attım, üstelikte referandumda evet oyu verecek olan biri olarak, benim sizden beklediğim, bakanı eleştirmenizdi, evet oyu vereceklere olan bizlere "salak" demeniz değil. Yorum cevabınızda bu durumu düzeltirsiniz diye beklemiştim. Sizin gibi düşünmeyen insanlara bu kadar kolay salak diyebildiğiniz için beni hayal kırıklığına gark ettiniz. Demokrasi sizin gibi düşünmeyenlere hakaret etmek değildir. Malesef bizlere yakıştırdığınız bu sıfatı, üzülerek size yani sahabine iade ediyorum... Yorumumu yayınlarsınız umarım... Yayınlamazsanız da şaşırmam zira, bir önceki yorum cevabınız beni şaşırtmaya yetti bile...

Yorum Dükkanı 
 02.09.2010 9:10
Cevap :
Aslında, yazımda kimseye "salak" demedim, "salak yerine konmaktan" bahsettim ve de "halkın salak olmadığını" ifade ettim; lakin sizin yorumunuz karşısında anladım ki siz ille de o mecraya çekmek istiyorsunuz. O zaman pek güncel olan bir durum ile sizin yaklaşımınızı örneklemek istedim... Ancak tabii ki bakış açısı ile ilintilidir bunlar... Peki, şöyle yapalım isterseniz, sizin bu yorumunuz da bana fazlasıyla fevri geldi, bir önceki ise alaycı, lakin yine tarzım doğrultusunda yanıtladım; bir tartışma platformu olduğundan dolayı bu kategori, bir yazı yazın isterseniz ve hep birlikte değerlendirelim, daha demokratik ve blog ortamına uygun olmaz mı sizce de? Haa, bu arada şunu da belirteyim ki kendi doğrularımdan bir başkasının tavrından dolayı vazgeçmeyi asla kendime yakıştıramadım: Siz selamsız yorum yazsanız, hakaret de etmeye çalışsanız, iki satır yazdığım bir insanı selamsız uğurlamam ben! Bu nedenle; Selamlarımla...  02.09.2010 19:32
 

HAYIR vardır ne diyelim. Beni en çok üzen 80'de bedel ödeyerek, arkasından da DRBE ANAYASASINA hayır diyenlerin bu gün darbeci olarak suçlanmaları. Oysa bu suçlananlar 12 Eylül 80'de DARBECİLERİN ANAYASASINA HAYIR demiş, şimdi savunanların çoğu da evet demişti. Bu ne YAMAN bir çelişki. ( Yorumum genedir, bu sayfadaki eleştiri veya yorumlarla alakalı değildir.) Selamlar.

Yaman Hasret 
 01.09.2010 9:04
Cevap :
Yani... Bir de kantarın topuzunun şaştığı bir konu da: O dönemler için referandumdan evet çıkmış, ancak zaman içinde yanlış olduğu kanısına varılmış, şimdi evet oyları, diyelim ki, fazla çıktı, doğru seçim olduğunun kanıtı mıdır? Katılımıza çok teşekkürler, selam ve sevgiler!..  01.09.2010 22:17
 

Neden mi? Çünkü ben bir salağım, Neden mi? Çünkü; bu referandum da "EVET" oyu kulanacağım. Evet oyu kullanacak olanlara yakıştırtığınız sıfat malum, e hadi o zaman hayır kullananlar ne oluyor söyleyin de bilelim bari :))...

Yorum Dükkanı 
 31.08.2010 9:35
Cevap :
Vallaha Egemen Bağış ne demişti, hem de T.C. Bakanı olarak? Hani yani tüm devletin bakanı sıfatıyla, bir bakan olarak Hayır diyenlere ne demek istediyse, düz bir vatandaş olarak ben de aynısını söylüyorum! Tabii ki Hayır kullanmayacak olanlara! Sahi, bir devletin bakanı yanlı olup da bunları söylüyorsa, düz bir vatandaş olarak söylemem ağrınıza mı gitti? Şahsen, söylenenleri hiç de üzerime almamıştım ben! Selamlarımla...  01.09.2010 22:12
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 1269
Toplam yorum
: 4372
Toplam mesaj
: 226
Ort. okunma sayısı
: 1336
Kayıt tarihi
: 18.09.07
 
 

İzmir, 1963 doğumluyum. Dokuz Eylül Üniversitesi İngilizce bölümü mezunuyum ve özel bir şirkette ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster