Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Kasım '08

 
Kategori
Edebiyat
 

Edebiyat...

Edebiyat...
 

Edebiyat'ı ezberlemek zordur.


İnsanlarda çağrışımlar çok önemlidir.

Örneğin, kar dediğiniz zaman, özellikle benim için kardan adam aklıma gelir. Birbirimize karın içinde kar atmak gelir. Ama bir köylü için "kar" kelimesi çok anlam ifade eder. Onlar için kar, köyde kar yağdığı zaman insanlar okuluna gidemez. Köyde birisi hastalanınca hastahaneye kar yüzünden gidemeyen insanlarla doludur. Yani kar bizim için "eğlence" anlamına geliyor. Bir köylü içinse "sıkıntı" anlamına gelebilir.

Edebiyat kelimesini ele alalım. Birçoğunuza sorsam Edebiyet nedir diye?

Hepiniz, duygu düşünce ve hayaller sözlü ve yazılı olarak güzel ve etkileyici biçimde anlatma sanatına edebiyat denir dersiniz. Ama edebiyat benim için farklı bir anlama geliyor. Lise 1’de okurken isterse bütün dersleriniz 5 olsun Edebiyatınız 1 olursa sınıf geçemiyordunuz. Bendenizin de lise1’de okul ortalamasını tutturmama rağmen Edebiyat’tan kalmıştım. Ne yapacağım derken annemin arkadaşının arkadaşı bir tanrı gibi ortaya çıktı. Annemin arkadaşı Edebiyat öğretmeniydi. Onunla yazın çalıştık ve geçtim dersten.

O gün bugündür Edebiyat lafı duysam o hocamı hatırlarım.

Yani bir sözcük insanlara farklı çağrışımlar yaratabiliyor. Yaratsın da herkes aynı şeyleri düşünürse herkes farklı bir şey ortaya koyamaz. Bir sözcük herkese farklı anlamda geliyor. Güzel bir şey bu.

 
Toplam blog
: 386
: 739
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

Eskiden Ergin (yengeç dansı) rumuzuyla yazardım. . Doğruyum, çalışkanım Fenerliyim.   @Ergin Fene..